Ännu en jävla resetråd

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Ännu en jävla resetråd

Post by ozzman »

För att följa strömmen (och inte så lite för att reta Rex) så tänkte jag också skriva om min nästa resa, privat resa då, i jobbet åker jag ju med jämna mellanrum men det räknas liksom inte riktigt.

I Juni åker vi två veckor till Tunisien. Vi funderade på Thailand men eftersom jag inte jobbar i byggsvängen Imageså har jag inte råd med sådana långa resor tyvärr, så då får Tunisien duga.
Visst är de muslimer och visst är det Afrika men jag har pratat med en del som varit där som säjer att sol, bad och mat är bra och det är ungefär så långt våra ambitioner för den här resan sträcker sej.
Vi skall försöka åka och titta på ruinerna av Kartago men annars blir det nog bara en ren sol&bad resa.
Här är en länk till hotellet vi skall bo på.
http://www.apollo.se/Travelling+with+ap ... emdina.htm

Priser som jämförelse till svenska priser, nivåerna ser väldigt trevliga ut:
http://www.luftgrop.com/se/costs.cgi?for=TN
Last edited by ozzman on 09 Jan 2008, 09:45, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Ännu en jävla resetråd

Post by rex »

Du ser......inte en käft har svarat.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Ännu en jävla resetråd

Post by ozzman »

rex wrote:Du ser......inte en käft har svarat.
Image

gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Ännu en jävla resetråd

Post by gammalhardrockare »

Josey Wales:

Nu tänker jag göra dig en smula besviken men jag har varit där och det var rena skiten.
Det var smutsigt, gapigt folk, hälften var med största sannolikhet bögar (blev antastad flera gånger) och inte mycket som fungerade.
Civilisationen fick man uppleva vid de stora turisthotellen.
Eftersom jag gillar storstäder så besökte jag naturligtvis Tunis och även den stan var en besvikelse. Det var som ett arabiskt Sandviken eller Ockelbo eller något i jätteformat. Dålig shopping, bonnigt, dumt folk och tiggare och skit överallt.

Något som även slog mig var att få över 25 år hade några tänder kvar.
Folk petade sig även i näsan helt obehindrat bland folk, snöt sig i sina sjalar och kliade sig på kuken helt öppet.
Nä fy fan säger jag! Dit åker jag aldrig mer.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Ännu en jävla resetråd

Post by ozzman »

Åh fan, det lät inget vidare. Var du i Yasmine Hammamet?
Som jag har färstått det så är det en relativt liten nybyggd "stad" som verkar ganska trivsam men det kan ju vara bara resebyråpropaganda

Om du var i Sousse så vet jag folk som varit där som heller inte vart nöjda.

För övrigt.
Om du åker till Neapel för att se en ren fin stad med normala människor så har du också en överraskning att vänta Image
Last edited by ozzman on 09 Jan 2008, 22:30, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Ännu en jävla resetråd

Post by gammalhardrockare »

Josey Wales:

Nu var det inte meningen att göra dig avskräckt. Det var trots allt många år sedan jag var där, det kan ha ändrats.
Värt att notera är i alla fall att vädret är härligt och hotellen var väldigt fina.
Jag bodde på ett hotell som hette Sahara Beach och låg precis mitt emellan Sousse och Monastir. Sousse var oerhört skitigt och slamrigt men Monastir var en mycket vacker, ren och välordnad stad.
Varför då då? Undrar du. Hur kan detta komma sig? Det är ju ett jävla arabland! Ordning, hygien och rejäl stadsplanering är ju inget som man förknippar med araber.
Jo, Monastir var den dåvarande presidentens födelsestad (!)¨

En liten varning är dock på sin plats: Har du en fru? Då får du se upp. Varenda jävla arab kommer att försöka att bjuda ut henne, läs: Knulla henne tills det tutar i öronen. Du kan också ligga illa till om du inte är på din vakt. Rövknull tycks inte vara något som generar gemene arab. Jag var i Tunisien i två veckor och under denna tid var det tre (3) arabjävlar som uppvaktade mig. En överföll mig t o m i hissen upp till mitt hotellrum. Jag hade avvisat honom nere i frukostmatsalen på ett så vänligt sätt som möjligt men du vet hur det är, ett NEJ kan tolkas som ett JA.
Det där känner förresten din fru till.
Hur som helst, han stod och samtalade med mig på sin rotvälska till språk (jag begrep inte ett barrolin) och helt plötsligt gick han till anfall. Tryckte upp mig mot väggen och pussade mig flera gånger samtidigt som han tog mig på kuken!
Pling! Dörrarna gick upp och där stod en brittisk familj och gjorde stora ögon.
Undrar vad fan de trodde? Där stod jag upptryckt mot väggen samtidigt som en tunisisk servitör gav utlopp för sina ömma känslor för mig med full ståkuk innanför sina svarta servitörsbyxor av gabardin.

Jag blev alltså uppvaktad av tre olika karlar tre gånger under två veckor. Det är rätt så hög statistik med tanke på att jag bara har blivit uppvaktad av en bög i Sverige under hela min livstid!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Ännu en jävla resetråd

Post by uy »

GammalHardrockare wrote:Josey Wales:
En liten varning är dock på sin plats: Har du en fru? Då får du se upp. Varenda jävla arab kommer att försöka att bjuda ut henne, läs: Knulla henne tills det tutar i öronen.
Ja, det har jag också hört om. Min styvsyster och hennes kompis var i ett annat arabland med sina pojkvänner. När pojkvännerna var med fick de vara i fred, men när de gick själva genom stan ropade turkarna efter dem hela tiden. Men det ska tydligen hjälpa om man säger att man jobbar som polis i Sverige, jag tror det kan skrämma bort en del drägg.
Skitarna ska va' lika långa i år
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Ännu en jävla resetråd

Post by ozzman »

Vi var i Turkiet för ett några år sedan och det var samma sak där i viss utsträckning men det gick att hantera hyfsat faktiskt.
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Ännu en jävla resetråd

Post by lumberjack »

Cato: "Ceterum censeo Carthaginem esse delendam" (För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras)


Du kollar väl in utgrävningarna?
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Ännu en jävla resetråd

Post by ozzman »

LumberJack wrote:Cato: "Ceterum censeo Carthaginem esse delendam" (För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras)


Du kollar väl in utgrävningarna?
Absolut, det skall bli riktigt intressant att se.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Ännu en jävla resetråd

Post by rex »

Josey Wales wrote:Vi var i Turkiet för ett några år sedan och det var samma sak där i viss utsträckning men det gick att hantera hyfsat faktiskt.
Tyckte inte jag......har varit där ett par ggr och jag måste säga att Turkarna är förjäävligt påträngande,tjatiga och jobbiga. Först när man visar ren irritation så lämnar de andrum,fyfan.
Last edited by rex on 14 Jan 2008, 10:08, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Ännu en jävla resetråd

Post by rex »

Jäklar! Nu skrev jag ju i din resetråd ialla fall Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Ännu en jävla resetråd

Post by ozzman »

Rex:

3 gånger dessutom...
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Ännu en jävla resetråd

Post by gammalhardrockare »

Josey Wales:
Vi var i Turkiet för ett några år sedan och det var samma sak där i viss utsträckning men det gick att hantera hyfsat faktiskt.
Vadå? Gick DU omkring där och petade dig i näsan helt öppet, snöt dig i skjortärmarna och tog dig på kuken?
Och vadå "hantera hyfsat"? Har du ingen självbehärskning eller vad? Var det tvångstankar eller vad var det som du kunde hantera hyfsat?

Nu hänger jag inte med alls Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Ännu en jävla resetråd

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Josey Wales:



Vadå? Gick DU omkring där och petade dig i näsan helt öppet, snöt dig i skjortärmarna och tog dig på kuken?
Och vadå "hantera hyfsat"? Har du ingen självbehärskning eller vad? Var det tvångstankar eller vad var det som du kunde hantera hyfsat?

Nu hänger jag inte med alls Image
Nej, men turkarna var inte så påträngande förutom i bazarerna, dessutom är Taxi så billigt så om man vill slippa pöbeln kan man med fördel åka taxi när man förflyttar sej.
Post Reply