Dokusåpor!

Filmer och Tv-program diskuteras här
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Dokusåpor!

Post by ozzman »

Lite deppigt var det ju faktiskt men riktigt bra skrivet.

Jag gillade särskilt delen med 20-åriga tjejers reaktioner på fulla 40-åringar på dansgolvet Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Dokusåpor!

Post by Långis »

Fantastiskt skrivet, tycker jag, om än lite deppigt, som sagt. Trots att Rockarn är över dubbelt så gammal som undertecknad så känner man igen det där. Jag har uppnått en så aktingsvärd ålder (23) (!) att jag numera kan säga saker som att "tiden går så fort" "Det var bättre förr" och "Livet slutar vid 15"
Tycker det är jobbigt att titta i gamla fotoalbum, då de representerar en tid jag så gärna vill ha tillbaka. Jag hade faktiskt roligare förr. Nu har alla gamla klasskamrater och polare flyttat hemifrån och på de fester jag går på ibland känner jag inte igen ens hälften, TROTS att vi bor i samma by. Det är en ny generation som växt upp och som man helt tappat kontakten med.
Rockarn skriver "Jag vill att hon ska minnas mig för den jag en gång var, inte den jag nu har blivit"

En mening som sammanfattar allt det där, på nåt sätt...
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Dokusåpor!

Post by gammalhardrockare »

Spekpanna:

Men nu har du de bästa åren framför dig! Jag hade t ex som roligast när jag var runt 24-25. Då flöt fan i mig allt på som det skulle.
Min värsta ålder tror jag var runt 28-29 år, fråga mig inte varför men det var hemskt. Jag tyckte att jag var för gammal för allting och kunde inte göra något helt plötsligt.
Men nu jävlar så känns det märkligt nog bättre! Jag har aldrig varit så barnslig som idag och det bästa av allt är att man skiter i vad andra tycker. Jag är friare än någonsin på något vis.

Sedan så är det ju som så att man behöver ju inte bli gammal om man inte vill. Man kan hålla sig i form, man kan vara ungdomlig osv. Det är bara en fråga om vad man väljer.
Jag har t ex upptäckt att jag har fan så mycket bättre fysik och kondition idag än vad jag hade när jag var tjugo. Jag "fungerar" helt enkelt bättre. Å andra sidan så blir man ju lite nervös, jag har klarat mig så jävla bra hitills, snart så händer det väl något jävelskap?
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Dokusåpor!

Post by rex »

on 02/10/2005 at 23:09:28, GammalHardrockare wrote:Spekpanna:

Men nu har du de bästa åren framför dig! Jag hade t ex som roligast när jag var runt 24-25. Då flöt fan i mig allt på som det skulle.
Min värsta ålder tror jag var runt 28-29 år, fråga mig inte varför men det var hemskt. Jag tyckte att jag var för gammal för allting och kunde inte göra något helt plötsligt.
Men nu jävlar så känns det märkligt nog bättre! Jag har aldrig varit så barnslig som idag och det bästa av allt är att man skiter i vad andra tycker. Jag är friare än någonsin på något vis.

Sedan så är det ju som så att man behöver ju inte bli gammal om man inte vill. Man kan hålla sig i form, man kan vara ungdomlig osv. Det är bara en fråga om vad man väljer.
Jag har t ex upptäckt att jag har fan så mycket bättre fysik och kondition idag än vad jag hade när jag var tjugo. Jag "fungerar" helt enkelt bättre. Å andra sidan så blir man ju lite nervös, jag har klarat mig så jävla bra hitills, snart så händer det väl något jävelskap? [/quote]

Håller helt med dig! Det finns ingen 40-års kris,man har helt enkelt blivit såpass gammal att man vågar vara sig själv! Under några år där runt 25-30 så tror/tycker man att "Nu är jag vuxen,nu måste jag vara si eller så" mer eller mindre medvetet. Sen går detdär över och,Simsalabim! blir man sitt vanliga,gamla barnsliga jag igen Image Så eventuellt tal om kriser ligger isf tidigare i åren.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Dokusåpor!

Post by Långis »

Man har det bästa framför sig, alltså? Vill ju inte direkt påstå att jag längtar till 40-årsdan, precis...
Last edited by Långis on 10 Feb 2005, 23:28, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Dokusåpor!

Post by rex »

on 02/10/2005 at 23:27:47, Spekpanna wrote:Man har det bästa framför sig, alltså? Vill ju inte direkt påstå att jag längtar till 40-årsdan, precis... [/quote]

Bästa och bästa,pja det blir inte sämre! Varje ålder är den bästa brukar det heta och det stämmer faktiskt!
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Dokusåpor!

Post by gammalhardrockare »

Spekpanna:

Å jag måste erkänna att jag längtar inte till femtioårsdagen precis! Det är fan i mig gubbålder det!
Undrar om man fortfarande har morgonstånd då?
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Dokusåpor!

Post by rex »

on 02/10/2005 at 23:35:16, GammalHardrockare wrote:Spekpanna:

Å jag måste erkänna att jag längtar inte till femtioårsdagen precis! Det är fan i mig gubbålder det!
Undrar om man fortfarande har morgonstånd då? [/quote]

Ja,samma där....ser man på dagen 50-åringar så är de ju inget annorlunda än 40-åringarna tycker jag.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Dokusåpor!

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Nja... Det är lite olika tycker jag. Det finns ju trettioåringar med kulmage och högröda ansikten som stånkar när de sätter sig samtidigt som det finns femtioåringar som är ungdomligare än en tjugoåring. Det har nog både med gener och livsföring att göra skulle jag tro.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Dokusåpor!

Post by rex »

Klart det är olika,men generellt menar jag.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Dokusåpor!

Post by gammalhardrockare »

Jaha, då kan vi nog anse att vi allihopa hatar dokusåpor. Men är det någon här som skulle kunna tänka sig att vara med i en dokusåpa?
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Dokusåpor!

Post by Långis »

on 02/10/2005 at 23:55:28, GammalHardrockare wrote:Jaha, då kan vi nog anse att vi allihopa hatar dokusåpor. Men är det någon här som skulle kunna tänka sig att vara med i en dokusåpa? [/quote]

Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Dokusåpor!

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:

Japp, jag kollade på de första avsnitten av Club Goa, Sebastian var ju med! När han åkte ut så sket jag i det.

Och ja, jag skulle kunna tänka mig att vara med i en dokusåpa, inte för att tävla, det skiter jag i men det skulle vara kul att skämma ut sig av bara helvete!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Dokusåpor!

Post by rex »

on 02/10/2005 at 23:55:28, GammalHardrockare wrote:Jaha, då kan vi nog anse att vi allihopa hatar dokusåpor. Men är det någon här som skulle kunna tänka sig att vara med i en dokusåpa? [/quote]

Du får ursäkta,gamla vänner som vi är......men detta var nog den mest korkade fråga jag hört Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Dokusåpor!

Post by Långis »

Det beror på. Slapp jag kamerorna, andra deltagare, studiopublik och uppmärksamhet så skulle jag nog kunna ställa upp i en dokusåpa...
Post Reply