Dokusåpor!

Filmer och Tv-program diskuteras här
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Dokusåpor!

Post by rex »

on 02/11/2005 at 00:07:40, Spekpanna wrote:Det beror på. Slapp jag kamerorna, andra deltagare, studiopublik och uppmärksamhet så skulle jag nog kunna ställa upp i en dokusåpa... [/quote]

Hm,vore inte mycket till såpa då väl?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Dokusåpor!

Post by gammalhardrockare »

Rex:
Du får ursäkta,gamla vänner som vi är......men detta var nog den mest korkade fråga jag hört
Ja nu menade jag inte att man skulle ta det seriöst utan bara vara med för att få chansen att visa sitt förakt för hela fenomenet, att få chansen att få skämma ut sig, spy galla över hela jävla svenska folket, kändisvärlden osv.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Dokusåpor!

Post by ozzman »

on 02/11/2005 at 00:00:03, hellboy wrote:ozzman kanske skall söka Image [/quote]

Det kan du också göra när du blir myndig Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Dokusåpor!

Post by rex »

on 02/11/2005 at 11:16:21, GammalHardrockare wrote:Rex:



Ja nu menade jag inte att man skulle ta det seriöst utan bara vara med för att få chansen att visa sitt förakt för hela fenomenet, att få chansen att få skämma ut sig, spy galla över hela jävla svenska folket, kändisvärlden osv. [/quote]

Du tänkte dig inte för tror jag.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Dokusåpor!

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Du skulle alltså tacka nej?
Tänk nu efter lite. Skulle du verkligen vilja missa chansen att få häva ur dig alla dina åsikter inför en miljonpublik?
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Dokusåpor!

Post by rex »

on 02/11/2005 at 14:21:32, GammalHardrockare wrote:Rex:

Du skulle alltså tacka nej?
Tänk nu efter lite. Skulle du verkligen vilja missa chansen att få häva ur dig alla dina åsikter inför en miljonpublik? [/quote]

Ja,allvarligt talat så är jag inte intresserad. Mina åsikter skulle ändå klippas bort......Knull och fylla går bra men mina synpunkter skulle falla för saxen,garanterat.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Dokusåpor!

Post by ozzman »

on 02/11/2005 at 14:48:59, rex wrote:Ja,allvarligt talat så är jag inte intresserad. Mina åsikter skulle ändå klippas bort......Knull och fylla går bra men mina synpunkter skulle falla för saxen,garanterat. [/quote]

Jag har också en känsla av att om en dokusåpadeltagare skulle framföra riktiga åsikter och visa tecken på intelligens så skulle det klippas bort illa kvickt. Såvida deltagaren inte samtidigt är dyngrak och springer omkring och vilt urinernade viftar med kuken eller liknande.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Dokusåpor!

Post by gammalhardrockare »

Jag tycker mig märka en viss uppgivenhet hos er, har ni tappat förtroende för våra kära makthavare och vår s.k. fria press och TV? Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Dokusåpor!

Post by ozzman »

on 02/11/2005 at 16:17:32, GammalHardrockare wrote:Jag tycker mig märka en viss uppgivenhet hos er, har ni tappat förtroende för våra kära makthavare och vår s.k. fria press och TV? Image [/quote]

Nej då jag äter all skit som serveras av "eliten" och ber sedan snällt om påfyllning.
Det ser jag som en plikt, ja nästan ett privilegium eftersom makten består av så mycket bättre människor än mej.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Dokusåpor!

Post by rex »

on 02/11/2005 at 16:39:24, ozzman wrote:Nej då jag äter all skit som serveras av "eliten" och ber sedan snällt om påfyllning.
Det ser jag som en plikt, ja nästan ett privilegium eftersom makten består av så mycket bättre människor än mej.
[/quote]

Ser ironin i det du skriver Ozzman,men tyvärr så är det väl ungefär så som verkligheten ser ut hos Svenska folket.........
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Dokusåpor!

Post by ozzman »

on 02/11/2005 at 16:50:21, rex wrote:Ser ironin i det du skriver Ozzman,men tyvärr så är det väl ungefär så som verkligheten ser ut hos Svenska folket......... [/quote]

Jag tror du har rätt, åtminstone gällande en stor del av befolkningen.
Undrar om det bottnar i ovilja att ta eget ansvar, naivitet eller om det är reultatet av 70 års socialdemokratisk statskontrollerad indoktrinering?
Last edited by ozzman on 11 Feb 2005, 17:05, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Dokusåpor!

Post by rex »

on 02/11/2005 at 17:04:24, ozzman wrote:Jag tror du har rätt, åtminstone gällande en stor del av befolkningen.
Undrar om det bottnar i ovilja att ta eget ansvar, naivitet eller om det är reultatet av 70 års socialdemokratisk statskontrollerad indoktrinering?
[/quote]

Jävligt bra fråga....tror kanske att vi Svenskar alltid har varit sådana. Överlämnat allt tänkande och beslutsfattande åt "Högreståndsfolket". Se bara på stormaktstiden,en period i vår historia som vi annars brukar peka på och säga att "Då var det minsann andra tag i oss!"

Undrar om det inte var samma mekanismer som styrde oss då som nu,individen offrade snällt sina liv i stors skaror på slagfälten år efter år......en jäkla bedrift egentligen, detta att bygga upp ett sånt välde på så lite folk,tror knappt att det hade varit genomförbart om inte vi Svenskar hade varit så fogliga.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Dokusåpor!

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Jag är ingen vän av dagens politiker, absolut inte! Däremot så vet jag att borgarna inte är bättre. Det är som att välja mellan pest och kolera.
Jag har sagt det innan: Det har gått åt helvete för långt med allting, det är kört. Det går inte att reparera och ställa allting till rätta igen. Snöbollen har satts i rullning och har nu nått den kritiska tyngdpunkten när det inte längre går att stoppa den.

Svenskarna har haft det för bra under för lång tid, man tar välståndet för givet. Lägg därtill globaliseringen och EU.
För det är ju som så att det trots allt är plånboken som styr, vi lever i en global marknadsekonomi och det är klart som fan att man hellre lägger produktion och liknande i låglöneländer, varför inte? Om jag hade varit företagare hade jag agerat likadant.
Den arbetslöshet vi ser idag är bara början, snart så kommer det inte att finnas höginkomsttagare, låginkomsttagare, tjänstemän, vanliga arbetare m.m. Det kommer istället att vara två klasser; De som har arbete och de som får leva på matkuponger. Det kommer att bli hungerkravaller inom en snar framtid, kriminella gäng kommer att ta över i stora delar av landet, allt kommer att förfalla och de få som kan försörja sig flyttar utomlands. Det har redan börjat, det har aldrig tidigare funnits så många politiker med dubbla medborgarskap. De roffar åt sig utan att skämmas. Råttorna lämnar det sjunkande skeppet.

Det finns fler tecken på västvärldens Apokalyps. Guldhandeln har för första gången på många år ökat. Guld är värdebeständigt och har alltid fungerat som betalningsmedel överallt. Man kan köpa sig "ut ur landet" helt enkelt.
Fler exempel: Vanliga arbetare och låginkomsttagare har börjat sympatisera med Moderaterna, de tänker inte på att de själva kan och kommer att bli arbetslösa. Därför så hänger de gärna på i drevet: "Alla som är arbetslösa är lata och de ska svälta! Vi vägrar att försörja dem!"
Alla politiker jublar, från höger till vänster! Nu kan de om några år skära ned och slopa div trygghetssystem utan några protester.

rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Dokusåpor!

Post by rex »

"Alla som är arbetslösa är lata och de ska svälta! Vi vägrar att försörja dem!"

Ja!?
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Dokusåpor!

Post by ozzman »

on 02/11/2005 at 17:14:04, rex wrote:Jävligt bra fråga....tror kanske att vi Svenskar alltid har varit sådana. Överlämnat allt tänkande och beslutsfattande åt "Högreståndsfolket". Se bara på stormaktstiden,en period i vår historia som vi annars brukar peka på och säga att "Då var det minsann andra tag i oss!"

Undrar om det inte var samma mekanismer som styrde oss då som nu,individen offrade snällt sina liv i stors skaror på slagfälten år efter år......en jäkla bedrift egentligen, detta att bygga upp ett sånt välde på så lite folk,tror knappt att det hade varit genomförbart om inte vi Svenskar hade varit så fogliga. [/quote]

Men om man går tillbaka till 1300- & 1400-talet så stod ju bondeupproren som spön i backen och arga bönder köade ju nästan för att komma till Stockholm och spöa skiten ur adel och kungar.
Kan något ha gått fruktansvärt fel i samband med Gustav vasa och Protestantismens införande så att svensken blev kollektivlobotomerad i mitten av 1500-talet?
Post Reply