Dokusåpor!

Filmer och Tv-program diskuteras här
sunny
Helgfyllo
Posts: 115
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Dokusåpor!

Post by sunny »

Hellboy:
Kan du inte vara lite seriös nångångImage??
BlodpuddingImage
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Dokusåpor!

Post by rex »

on 02/11/2005 at 22:14:49, hellboy wrote:BLODPUDDING ozzman,jag säger bara blodpudding. [/quote]

Det var väl ett fint och berikande inlägg tycker jag!
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Dokusåpor!

Post by Jungbacka Erik »

Ett sånt inlägg man bara önskar at man själv hade skrivit Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Dokusåpor!

Post by gammalhardrockare »

Men va fan... Blodpudding? När det finns Pytt-i-panna och stuvade makaroner!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Dokusåpor!

Post by ozzman »

on 02/11/2005 at 22:14:49, hellboy wrote:BLODPUDDING ozzman,jag säger bara blodpudding. [/quote]

Menar du att blodpudding skulle vara räddningen för Sverige? Skall vi starta gigantiska blodpuddingfabriker och försöka kränga den vämjeliga smörjan till andra länder?

Det är nog ingen bra idé om vi inte helt vill paja omvärldens syn på Sverige
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Dokusåpor!

Post by Långis »

Apropå dokusåpor (för det var väl vad denna tråden handlade om?) så tänkte jag va lite full i fan och göra en högst ovetenskaplig undersökning om fenomenet igår. Dels för att jag vill veta vad jag egentligen missar, och dels för att kunna vässa mina argument mot detta fenomen.
Jag bestämde mig därför att se ett avsnitt av såpan "Paradise Hotel" på tv4. Här följer nu de anteckningar jag plitade ned under programmet. Jag börjar med deltagarna. Vill dock först påpeka att detta är de intryck jag fick av dem från just detta avsnitt. De är säkert mycket trevliga privat.



Lina: Korkad, ytlig. Fånig
Gregory: Har stora problem att bygga upp fullständiga meningar. Talproblem. Riktigt korkad, ytlig. Fåfäng. har en förmåga att i tid och otid ta sig på näsan. osäker på sig själv.
Olinda: Har psykiska problem. irriterande dialekt och uttal. Plastikopererad, och det syns allt för väl. ytlig. Korkad. Överbett.
Manwan: Frisör. Behöver jag säga mer?

Det finns fler medverkande, men dessa var så intetsägande att det inte gick att skriva någon kommentar om dem överhuvudtaget.
Samtliga deltagare för sig ochså med diverse engelska uttryck, ofta omotiverat. Här följer ett axplock:

gentleman
cach
credit

Ett citat från Gregory:

"Jag skulle aldrig låta en kille klippa mitt hår, jag kommer från landet och där gör vi inte så."

Programmet:

Fånigt. Köttmarknadsaktigt. Totalt intetsägande. Utlämnande. Idiotiskt. Löjligt. Dumt. Meningslöst. Oengagerande.


Jag tänkte se hela programmet, men klarade inte av det, utan bytte kanal efter halva.
Aldrig mer, aldrig mer!!!

Last edited by Långis on 12 Feb 2005, 18:04, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Dokusåpor!

Post by rex »

on 02/12/2005 at 18:02:49, Spekpanna wrote:Apropå dokusåpor (för det var väl vad denna tråden handlade om?) så tänkte jag va lite full i fan och göra en högst ovetenskaplig undersökning om fenomenet igår. Dels för att jag vill veta vad jag egentligen missar, och dels för att kunna vässa mina argument mot detta fenomen.
Jag bestämde mig därför att se ett avsnitt av såpan "Paradise Hotel" på tv4. Här följer nu de anteckningar jag plitade ned under programmet. Jag börjar med deltagarna. Vill dock först påpeka att detta är de intryck jag fick av dem från just detta avsnitt. De är säkert mycket trevliga privat.



Lina: Korkad, ytlig. Fånig
Gregory: Har stora problem att bygga upp fullständiga meningar. Talproblem. Riktigt korkad, ytlig. Fåfäng. har en förmåga att i tid och otid ta sig på näsan. osäker på sig själv.
Olinda: Har psykiska problem. irriterande dialekt och uttal. Plastikopererad, och det syns allt för väl. ytlig. Korkad. Överbett.
Manwan: Frisör. Behöver jag säga mer?

Det finns fler medverkande, men dessa var så intetsägande att det inte gick att skriva någon kommentar om dem överhuvudtaget.
Samtliga deltagare för sig ochså med diverse engelska uttryck, ofta omotiverat. Här följer ett axplock:

gentleman
cach
credit

Ett citat från Gregory:

"Jag skulle aldrig låta en kille klippa mitt hår, jag kommer från landet och där gör vi inte så."

Programmet:

Fånigt. Köttmarknadsaktigt. Totalt intetsägande. Utlämnande. Idiotiskt. Löjligt. Dumt. Meningslöst. Oengagerande.


Jag tänkte se hela programmet, men klarade inte av det, utan bytte kanal efter halva.
Aldrig mer, aldrig mer!!!

[/quote]

Ja,jag håller med dig,kan bara säga det. Av Idioter för Idioter!!!!!
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Dokusåpor!

Post by gammalhardrockare »

Håller också med! IDIOOOOOTER!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Dokusåpor!

Post by rex »

on 02/12/2005 at 20:34:17, hellboy wrote:av håkan hellström fans för håkan hellström fans,skall det vara rex. [/quote]

Ok,stämmer nog det.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Dokusåpor!

Post by Jungbacka Erik »

on 02/12/2005 at 20:37:10, hellboy wrote:rex: jävlar vad snabb du var med att svara.
höll du inte ena handen på ballen eller?
Image [/quote]Men den andra vilar ju hela tiden på musen Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Dokusåpor!

Post by gammalhardrockare »

Rex håller aldrig handen på ballen, ballen ligger I handen på Rex och där har den fan i mig legat som fastgjuten ända sedan 81 eller något.
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Dokusåpor!

Post by lumberjack »

Jugge Nohall i Club Goa dominerar för tillfället helt den svenska såpascenen. Saxon-fan, bara en sån sak. Sedan att han är med lite som en skådespelare istället för ett vanligt doku-våp skiter jag i. Han är trovärdigare än alla andra ändå.

Paradise Hotel har jag inte lyckats pressa mig igenom ett helt avsnitt av än, vilken skit. Vad går det ut på? Sitta runt en pool och försöka ge ett så patetiskt uttryck som möjligt eller?
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Dokusåpor!

Post by Jungbacka Erik »

Bra fråga, vad går paradise hotel ut på? Det går väl ut på att vara en plastikopererad bitch som faktiskt varit med i Slitz, men nu är en kedjerökande föredetting som vill synas. Det är i alla fall den enda röda tråd jag har hittat. Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Dokusåpor!

Post by Långis »

Säg inte att Olinda har varit med i Slitz? Hon e ju ful som stryk!
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Dokusåpor!

Post by Jungbacka Erik »

on 03/15/2005 at 21:35:45, Spekpanna wrote:Säg inte att Olinda har varit med i Slitz? Hon e ju ful som stryk! [/quote]Hon har faktiskt varit med. Det säger ju en hel del om Slitz, om inte annat. Hon är verkligen fulImage Och inte verkar hon vara så värst intelligent heller. En ful fisk är hon, med betoning på fisk Image
Last edited by Jungbacka Erik on 15 Mar 2005, 21:42, edited 1 time in total.
Post Reply