Angående USA:s Dubbelmoral!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Angående USA:s Dubbelmoral!

Post by rex »

http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/ ... __,00.html

Fanimig helt riktigt i sak! Inte fasen skall ungdomen gå runt och visa underbyxorna!?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Angående USA:s Dubbelmoral!

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Håller med fullständigt!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Angående USA:s Dubbelmoral!

Post by ozzman »

rex wrote:http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/ ... __,00.html

Fanimig helt riktigt i sak! Inte fasen skall ungdomen gå runt och visa underbyxorna!?
Jo efter lite funderande så håller jag nog med, även om jag kan tycka att det inte skall behövas en lag för att få bort sådana här saker, det borde vara föräldrarnas sak att inympa värderingar som inte får i övrigt normala? tonåringar att visa upp underkläderna till allmän beskådan.
Jag minns den tiden när det ansågs fult att ha synliga BH-band, det är ju mer regel än undanatg att dom syns nu för tiden.
Last edited by ozzman on 10 Feb 2005, 14:43, edited 1 time in total.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Angående USA:s Dubbelmoral!

Post by Långis »

jag håller med i sak, men att det ska lagstiftas om det är rent löjligt.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Angående USA:s Dubbelmoral!

Post by gammalhardrockare »

Det handlar om att allt ska sexualiseras nu för tiden, småflickor i trettonårsåldern ska gå klädda som porrstjärnor osv.
Eftersom föräldrarna idag varken får eller vill säga till sina ungar så tycker jag det är helt ok att lagstifta bort eländet.
Barn ska vara barn, inte sexobjekt!
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Angående USA:s Dubbelmoral!

Post by Långis »

För några år sen var det inne bland småbarnen att ha såna där genomskinliga vita byxor på sig. Trosor tycktes vara ett okänt begrepp hos de flesta av dessa med resultatet att de visade upp mer än de dolde. Man skäms ju!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Angående USA:s Dubbelmoral!

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Barn ska vara barn, inte sexobjekt!
Word!

Försök hitta flickkläder till en 10-åring som inte ser ut som små kopior av Britta Spjuts senaste scenkreation, det går nästan inte.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Angående USA:s Dubbelmoral!

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Ribban höjs hela tiden, porrfilmerna av idag skildrar rena våldtäkterna, perverst blir normalt och allt är pedofilanstruket. Det är rakade muffar, skoluniformer, tvång och förnedring.
Jag har generellt inget emot porr, däremot ogillar jag tvång, förnedring och sadism vilket de flesta av dagens porrfilmer innehåller vad jag har förstått. Sådan skit borde fan i mig också förbjudas.

T o m pop(dagis)stärnorna försöker låta som bebisar, t ex Britney Spears, Madonna och liknande skit.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Angående USA:s Dubbelmoral!

Post by ozzman »

Rockarn:

Som vanligt (höll jag på att säja) så håller jag med dej.
Återigen ett område där det var bättre förr, tittar man på en p-film från 80-talet så låtsades ju i alla fall skådespelarna att dom hade roligt på den tiden, och analsex t.ex. förekom överhuvud taget inte.

rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Angående USA:s Dubbelmoral!

Post by rex »

ozzman wrote:Jo efter lite funderande så håller jag nog med, även om jag kan tycka att det inte skall behövas en lag för att få bort sådana här saker, det borde vara föräldrarnas sak att inympa värderingar som inte får i övrigt normala? tonåringar att visa upp underkläderna till allmän beskådan.
Jag minns den tiden när det ansågs fult att ha synliga BH-band, det är ju mer regel än undanatg att dom syns nu för tiden.
Nä naturligtvis så vore det bästa att föräldrarna köpte större byxor,men när det nu inte är så......
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Angående USA:s Dubbelmoral!

Post by ozzman »

rex wrote:Nä naturligtvis så vore det bästa att föräldrarna köpte större byxor,men när det nu inte är så......
Nej tyvärr är kanske lagar det enda sättet att få bort såna här grejer.
Fast jag tycker fortfarande att det är lite tråkigt att det skall behövas lagstiftas om sånt här.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Angående USA:s Dubbelmoral!

Post by gammalhardrockare »

Låt mig säga så här: Jag tror att frihet för människan fungerar under en viss tid, sedan så spårar det ur och degenereringen och förfallet startar.
Ta oss som är födda på 60- och 70-talet t ex, vi var på sätt och vis de första generationerna som uppfostrades på ett fritt sätt, vi fick det vi ville ha inom rimliga gränser, ingen motprestation krävdes och vi kunde töja på gränserna nästan hur långt som helst.
Det fungerade någorlunda bra för oss, vi hade ju fortfarande föräldrarnas moral och rättesnöre någonstans i ryggmärgen, vi visste trots allt innerst inne vad som var rätt och fel, vad som var anständigt osv.

Nu har och får våra generationer barn och vi överför denna slapphet och kravlöshet på dem men resultatet blir tio gånger värre. Moralen och känslan för vad som är rätt och riktigt bleknar för varje generation samtidigt som galenskapen kvadrerar sig med sig självt. Resultatet av sextio och sjuttiotalets flum och dalt ser vi idag.
Därför så tror jag inte på det där skitsnacket om frihet under ansvar, "ungdomen är fin innerst inne" och liknande dumheter. Jag tror på lag och ordning, jag tror på fasta rutiner, stämpelklockor, straff och belöning. Människan är lat, självisk och tokig av naturen, därför är det strama tyglar som gäller om man vill leva i ett någorlunda fungerande samhälle.

Jo, så är det!
Post Reply