GH:s blogg!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

GH:s blogg!

Post by E-M »

on 11/17/2008 at 20:48:04, rex wrote:Han talade om för mig på fullaste allvar att han sov med pyjamas på för att han hade kommit på att man sliter mindre på sängkläderna då! Image
[/quote]

Jag brukar beskyllas för att vara snål (vilket jag naturligtvis inte är). Men det där tar ju fanimej priset Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

GH:s blogg!

Post by ozzman »

on 11/17/2008 at 20:48:04, rex wrote:Apropå snälhet så talade jag med en arbetskamrat,beryktad för sin snålhet häromdagen.

Han talade om för mig på fullaste allvar att han sov med pyjamas på för att han hade kommit på att man sliter mindre på sängkläderna då! Image

[/quote]

Visst fan kan man slita på sängkläder, mest på örngott och underlakan.
men det verkar vara ett väldigt konstigt sätt att spara pengar att ha pyamas då man ju måste slita på den istället och sådana är ju dyrare än ett underlakan.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

GH:s blogg!

Post by gammalhardrockare »

Jävlar anagga! Nu börjar det hända grejer.
Jag skrev tidigare att jag får mycket trevliga mail från läsare och det uppskattar jag.
Extra kul tycker jag det är när det är från ungdomar som uppskattar det jag skriver.
Men ibland har jag blivit lite förvånad. Bl a att det är så många unga kvinnor om följer min blogg och som gillar det jag skriver (!)

Får mail från dem också ibland. Men nu kommer vi till det otroliga! Jag har fått ett beundrarmail från en ung kvinna som säger sig vara tjugonio år och som uppskattar det jag skriver. Ja, så till den milda grad att hon bifogade en fil och sitt telefonnummer!
Öppnade filen och det visade sig vara ett foto på henne, nästintill naken!
Hon ville ha kontakt, skrev hon!

Först trodde jag att det var ett skämt. Någon av er som drev med mig kanske?
Men jag kollade upp telefonnumret på Eniro och namnet som hon uppgav stämde.
Ha! Ha! Det är ju inte klokt egentligen. Inte för att jag kommer att ta kontakt men jag kan inte komma ifrån att man känner sig lite mallig. Man växer några cm.

Och nej, jag kommer inte att lägga ut bilden eller hennes namn. Så taskig skulle jag aldrig kunna vara. Men faan vad kul!
Än lever gubben! Än räknas jag!
Sedan kan man ju fråga sig varför en ung tjej vill ha kontakt med en gubbe i fyrtioårsåldern som skriver en massa dumheter på en blogg?
Tror de kanske att jag är en annan person än den jag är?
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

GH:s blogg!

Post by rex »

on 11/19/2008 at 19:58:29, GammalHardrockare wrote:Tror de kanske att jag är en annan person än den jag är? [/quote]

Helt säkert,jag kan inte dra nån annan slutsats Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

GH:s blogg!

Post by gammalhardrockare »

Rex:
Helt säkert,jag kan inte dra nån annan slutsats
Nä, faan inte jag heller!

Ett annat mail fattar jag inte riktigt. Det stod kort och gott: "Jag och alla mina skallar till polers tycker din blogg är helfet!"

Vadå "skallar"?
Hänger inte med längre, det är helt klart.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

GH:s blogg!

Post by gammalhardrockare »

Hej igen! Fick ännu ett mail från en kille som skrev att han hade anmält min blogg till en tävling i ett radioprogram som heter RixFM. Blogg-SM hette tävlingen och tydligen är priset en dator och mobilt bredband i ett år (det hade ju varit kul att vinna men jag misstänker att jag inte har någon chans eftersom min blogg minst av allt är politiskt korrekt!) Vad är det för en tävling och vad är det för ett radioprogram?
Vet ingenting eftersom jag aldrig lyssnar på radio. Hatar radio! Sämsta och tråkigaste mediet enligt mig.
User avatar
Javlar
Helgfyllo
Posts: 71
Joined: 14 Sep 2008, 12:32

GH:s blogg!

Post by Javlar »

on 11/25/2008 at 05:24:01, GammalHardrockare wrote:Hej igen! Fick ännu ett mail från en kille som skrev att han hade anmält min blogg till en tävling i ett radioprogram som heter RixFM. Blogg-SM hette tävlingen och tydligen är priset en dator och mobilt bredband i ett år (det hade ju varit kul att vinna men jag misstänker att jag inte har någon chans eftersom min blogg minst av allt är politiskt korrekt!) Vad är det för en tävling och vad är det för ett radioprogram?
Vet ingenting eftersom jag aldrig lyssnar på radio. Hatar radio! Sämsta och tråkigaste mediet enligt mig. [/quote]

Gert Fylking är ju programledare på Rix MorronZoo. Han, om nån, borde väl uppskatta din blogg.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

GH:s blogg!

Post by gammalhardrockare »

Här kan ni - om ni vill - nominera min blogg:
http://www.rixfm.com/?underpage=442.11267
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

GH:s blogg!

Post by E-M »

on 11/26/2008 at 20:33:48, GammalHardrockare wrote:Här kan ni - om ni vill - nominera min blogg:
http://www.rixfm.com/?underpage=442.11267 [/quote]

Läste att bloogen man nominerar måste ha MINST ett inlägg om dagen Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

GH:s blogg!

Post by gammalhardrockare »

E-M:

Spelar ingen roll! Nominerar tillräckligt många min blogg så måste de uppmärksamma den.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

GH:s blogg!

Post by E-M »

GH:

Jodå jag skickade in ändå, fast risken är ju att de diskar dig p.g.a. det.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

GH:s blogg!

Post by uy »

Japp, nu har då jag nominerat den Image
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

GH:s blogg!

Post by gammalhardrockare »

Fan vad rörd jag blir! Jag fick en kommentar på min blogg. Jag kopierar:
"Hej GH!
Först så vill jag tala om att du skriver mycket bra, väldigt engagerande, kul och udda.
Det var min son som tipsade om dig. Han är fjorton år och tycks ha dig som idol och det kan man ju tycka vad man vill om. Bättre förebild hade man ju önskat sig.

Men du skriver som sagt bra (utom när du ibland tycks försöka överträffa dig själv i vulgaritet, som nu t ex). Det som du gör bäst, det är när du skriver om din barndom och ungdom. Det gillar jag och speciellt min son som har mycket gemensamt med dig. Han har fått ta mycket skit pga hans ointresse för sport. Han är en drömmare som dig.
Så snälla, kan du inte skriva lite fler sådana noveller? Både jag och min son skulle uppskatta detta.

Hls
Birgitt."


Det är därför ord och bokstäver alltid har fascinerat mig så. Att mina tankar, mina ord och bilder uppe i mitt privata universum kan bli till en annan människas ord och bilder. Att mina tankar och min värld tar plats i deras värld.
Jag blev så rörd så nu är jag ju tvungen att svänga ihop någon novell från min barndom eller ungdom trots att jag egentligen inte är på humör för att skriva för tillfället.
Jag får väl se det som en utmaning. Får försöka att svänga ihop något under helgen.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

GH:s blogg!

Post by rex »

on 01/08/2009 at 19:12:21, GammalHardrockare wrote:Det är därför ord och bokstäver alltid har fascinerat mig så. Att mina tankar, mina ord och bilder uppe i mitt privata universum kan bli till en annan människas ord och bilder. Att mina tankar och min värld tar plats i deras värld.
[/quote]

Men herregud,nu tror jag att östrogenet tagit över helt va?
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

GH:s blogg!

Post by ozzman »

on 01/08/2009 at 19:35:40, rex wrote:Men herregud,nu tror jag att östrogenet tagit över helt va? [/quote]

Antingen det eller så har han rökt en gigantisk holk toppad med en god portion LSD.
Post Reply