GH:s blogg!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

GH:s blogg!

Post by Långis »

Men vad är det här för en jävvla tävling?
GH har stått först på pristpallen i varje deltävling. Har har varit fullständigt itom all konkurrens. Ändå blir han bara tvåa... huri hela fridens namn gick det till?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

GH:s blogg!

Post by gammalhardrockare »

Långpanna:

Det satt ett gäng jurymedlemmar med rösträtt i slutändan, varje jurymedlems röst räknades som 200 röster.
Flera av dem var ensamstående kvinnor som bloggade om sina ungar, då förstår du själv. Det var knappast mig de lade sin röst på. Image

Men jag är helnöjd med min andraplats! Jag ville inte vinna, då hade jag haft pressen på mig.
Som det nu är så är det mig de snackar om ändå, det är min blogg de går till eftersom många anser att jag borde ha vunnit. Image
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

GH:s blogg!

Post by Jungbacka Erik »

Grattis till peoples choice iallafall. Det är ju det som räknas.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

GH:s blogg!

Post by uy »

Grattis, GH! Image
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

GH:s blogg!

Post by gammalhardrockare »

Har funderat lite på en sak, under vardagarna så får jag drygt 500 nya unika besökare varje dag. Det är jävligt bra! Men under helgerna så sjunker det till 300-400 besökare.
Borde det inte vara tvärtom? Det är ju på helgerna som folk borde ha tid med att surfa. Eller är det som så att det är de som har ett liv och inte jag? Gör de annat på helgerna?
Vad i så fall? Image
Va fan, jag älskar att sitta vid datorn eller läsa böcker när jag är ledig. Vad kan man annars göra? Jo, resa kanske men helgerna är lite för korta för det. Så vad gör man annars?
Supa orkar jag inte, går jag hem till exet så blir min flickvän vansinnig och mina två polare är bara att glömma, den ena bor tretton mil bort och den andra dricker sig antingen packad eller har jouren på sitt jobb.
Jag brukar gå i affärer, shoppa lite och dylikt, det är kul men va fan, det går ju inte att göra hela helgen.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

GH:s blogg!

Post by ozzman »

on 10/18/2008 at 18:53:21, GammalHardrockare wrote:Har funderat lite på en sak, under vardagarna så får jag drygt 500 nya unika besökare varje dag. Det är jävligt bra! Men under helgerna så sjunker det till 300-400 besökare.
Borde det inte vara tvärtom? Det är ju på helgerna som folk borde ha tid med att surfa. Eller är det som så att det är de som har ett liv och inte jag? Gör de annat på helgerna?
Vad i så fall? Image
Va fan, jag älskar att sitta vid datorn eller läsa böcker när jag är ledig. Vad kan man annars göra? Jo, resa kanske men helgerna är lite för korta för det. Så vad gör man annars?
Supa orkar jag inte, går jag hem till exet så blir min flickvän vansinnig och mina två polare är bara att glömma, den ena bor tretton mil bort och den andra dricker sig antingen packad eller har jouren på sitt jobb.
Jag brukar gå i affärer, shoppa lite och dylikt, det är kul men va fan, det går ju inte att göra hela helgen.
[/quote]

Folk tittar naturligtvis på jobbet. På helgen har man annat att göra än att sitta framför datorn.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

GH:s blogg!

Post by gammalhardrockare »

Lite fler frågor om bloggande:
Glädjande nog så verkar det som om mitt besöksantal stiger för varje månad som går. Får mer och mer beundrarmail, främst från unga killar i tjugoårsåldern men även från unga kvinnor (!)
Hur som helst, tydligen så kan man tjäna stålar på sin blogg. Reklam och sådant.
Hur funkar det? Hur får man kontakt med företagen och får man betalt per unik besökare eller vad?
Nu snittar jag minst 500 unika besökare per dag och sist jag kollade så låg jag på plats 360 på Bloggtoppen.se och det är ju smått fantastiskt. Det trodde jag aldrig!
Och det stiger fortfarande!
Så kanske är det värt ett försök att tjäna lite stålar, eller vad?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

GH:s blogg!

Post by gammalhardrockare »

Som ni säkert har märkt så har jag numer reklam på min blogg.
På tre dagar har jag hittills tjänat 13 dollar (!)
Nästan 100 spänn för ingenting! Härligt! Image

Jag vill ha mer reklam på min blogg!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

GH:s blogg!

Post by rex »

Reklam? Vardå? Jag ser ingen?
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

GH:s blogg!

Post by E-M »

Jag såg en annons nu:

"Rex
Jämför priser från Rex. Spara tid och pengar, sök här." Image Image

Den andra är:

"Till barn och mammor
Vi har gratis varuprover! Film, pyssel, kläder, tidningar..."

Fast annonserna ändras ju hela tiden. Men det var de två som var när jag var in och kolla.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

GH:s blogg!

Post by gammalhardrockare »

GH: Du kan väl be om lite sponsring från "Coolit" när du ändå är igång?
Rex har redan reklam på min blogg! Jag har länkat och nu förekommer t o m självaste Rex och hans hemkommun i mina noveller.
Men tror ni jag får något betalt av den snåle jäveln?

Det minsta man kunde begära vore ju att han betalade min AC/DC-biljett. Eller hur?
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

GH:s blogg!

Post by rex »

Apropå snälhet så talade jag med en arbetskamrat,beryktad för sin snålhet häromdagen.

Han talade om för mig på fullaste allvar att han sov med pyjamas på för att han hade kommit på att man sliter mindre på sängkläderna då! Image

Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

GH:s blogg!

Post by Långis »

on 11/17/2008 at 18:30:21, GammalHardrockare wrote:Som ni säkert har märkt så har jag numer reklam på min blogg.
På tre dagar har jag hittills tjänat 13 dollar (!)
Nästan 100 spänn för ingenting! Härligt! Image

Jag vill ha mer reklam på min blogg! [/quote]

Ajdå. Se upp med de hårda 1.01-reglerna på flashback, bara. Är det reklam på bloggen är det inte lika populärt att länka...
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

GH:s blogg!

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Då infinner sig ju genast frågan: Hur i helvete sliter man på sängkläder?
Jag har själv haft samma sängkläder i över tjugo år och det är inte ett fel på dem.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

GH:s blogg!

Post by ELN »

Jag antar att de GÅR att slita sängkläder, men då har de använts fel eller flitigt Image Image Image
Post Reply