Dokumentär verkar träffa Bullseye

Politiska diskussioner
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Dokumentär verkar träffa Bullseye

Post by lumberjack »

Nu i dagarna ska en hollänska film släppas som citat: "ska visa att islam är en totalitär ideologi och inspirationskälla för terrorism."

Den ska tydligen bl.a. visa på hur islam är en våldsam religion. Filmen har inte haft premiär än, men i Afganistan bränner man redan holländska flaggor och dockor förställandes den holländske politiker som ligger bakom filmen. Man har även börjat hotat nederländska FN-soldater.

Det verkar onekligen som om holländaren har träffat rätt.

http://sydsvenskan.se/varlden/article306734.ece
Last edited by lumberjack on 27 Mar 2008, 22:47, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Dokumentär verkar träffa Bullseye

Post by wiking »

Ja det diskuteras i Holland om den ska förbjudas eller ej. Helt sjukt.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Dokumentär verkar träffa Bullseye

Post by ozzman »

Jag har precis börjat läsa en bok som heter "Unveiling islam" som är skriven av två bröder som växte upp i en muslismsk familj och som gick i koranskola mm. mm.
Dessa bröder konverterade i 20-års åldern till kristendomen och blev då naturligtvs förskjutna av sin familj.
Nu sedan deras far dött så har bröderna skrivit en bok där de jämför kristendomen med islam med avseende på dess profeters liv och budskap, innehållet i respektive religions religiösa texter mm. mm

Jag har bara hunnit drygt 80 sidor men redan nu kan det bl.a. klarläggas att Muhammed var mördare, krigsherre, pedofil och spred sin religion genom hot och våld redan på 600-talet.
Skillnad det mot kristendomen coh dess uppkomst.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Dokumentär verkar träffa Bullseye

Post by Jungbacka Erik »

Josey Wales wrote:Muhammed var mördare, krigsherre, pedofil och spred sin religion genom hot och våld redan på 600-talet.
Skillnad det mot kristendomen coh dess uppkomst.
Om man bortser från korstågen då förstås...
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Dokumentär verkar träffa Bullseye

Post by rex »

Jungbacka Erik wrote:Om man bortser från korstågen då förstås...
Hrm,nu måste jag nog få lägga mig i här....anledningen till dom var att Islam spred sig upp mot Europa,det var försvar helt enkelt.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Dokumentär verkar träffa Bullseye

Post by wiking »

Men det var inte Islam som slaktade våra hedniska förfäder. Kristendomen är, som jag skrivit förut, en påtvingad religion.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Dokumentär verkar träffa Bullseye

Post by ozzman »

wiking wrote:Men det var inte Islam som slaktade våra hedniska förfäder. Kristendomen är, som jag skrivit förut, en påtvingad religion.
De flesta stormän och fria bönder konverterade gladeligen när de insåg att de inte skulle behöva offra djur och grödor i tid och otid till ett hel hoper gudar. Det var helt enkelt en ekonomisk vinst att bli kristen.

Korstågen hade inget med kristendomens uppkomst att göra eftersom de förekom drygt 1000 år senare. Korstågen var väl annars vad man skulle kunna kalla ett kristet jihad, komplett med folk som blev lovade paradistets fröjder bara de dog på slagfältet. Egentligen ganska jämförbart med var islam är idag 800 år senare, enda skillnaden är att muslimer med glädje spränger både civila, barn och kvinnor i luften i sin jakt på de minderåriga oskulder de blivit lovade i det muslimska paradiset, medan korsriddarna slogs emot andra stridande män.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Dokumentär verkar träffa Bullseye

Post by wiking »

Ingen religion är enligt mig bra, kristendom är inget undantag. Här har vi ett exempel, http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2153129.ab
Ingen bomb att det är i USA.
Vi hade klarat oss bra utan religioner.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Dokumentär verkar träffa Bullseye

Post by wiking »

ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Dokumentär verkar träffa Bullseye

Post by ozzman »

wiking wrote:Ingen religion är enligt mig bra, kristendom är inget undantag. Här har vi ett exempel, http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2153129.ab
Ingen bomb att det är i USA.
Vi hade klarat oss bra utan religioner.
Enligt artikeln var föräldrarna varken kända religiösa fanatiker eller ens med i någon kyrka så vad det anbelagnar kan de lika gärna ha varit muslimer eller andebesvärjare. Även om de nu var kristna, och det som har hänt är naturligtvis djupt tragiskt så har de i alla fall inte riggat upp sej med 25 kg dynamit och sprängt den och sej själva i en biografkö eller på en buss.

Förresten såg jag att det var nya protester i indonesien mot den holländksa filmen så nog fan visste den var den tog i alla fall.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Dokumentär verkar träffa Bullseye

Post by wiking »

Som sagt, religion är skit.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Dokumentär verkar träffa Bullseye

Post by overkill »

Hörde också om det där. Vet inte riktigt vad man ska tycka egentligen. Antagligen har mannen som gjort filmen rätt i allt som sägs i den till 98 %, men om den visas finns risk för nya krig, upplopp och andra tråkigheter. Även om det är sant som sägs i filmen är det verkligen värt att reta upp dem i onödan? tveksamt.

Det sägs att religon är orsken bakom ca. 90 % av alla krig. Så det är väl bara att instämma med Slayer kanske: God Hates Us All.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Dokumentär verkar träffa Bullseye

Post by ozzman »

Overkill wrote:Hörde också om det där. Vet inte riktigt vad man ska tycka egentligen. Antagligen har mannen som gjort filmen rätt i allt som sägs i den till 98 %, men om den visas finns risk för nya krig, upplopp och andra tråkigheter. Även om det är sant som sägs i filmen är det verkligen värt att reta upp dem i onödan? tveksamt.
Jag tycker inte att man skall gömma sanningen bara för att sanningen råkar reta upp folk.
I så fall skulle vi fortfarande tro att solen snurrar runt jorden och att jorden är platt.
Upp med skiten i ljuset så folk ser vad islam är.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Dokumentär verkar träffa Bullseye

Post by wiking »

Ja det handlat om yttrandefrihet, inget annat. Jag är lite förvånad att just Holland diskuterar ett eventuellt förbud. Dom verkar ju ganska öppna för att alla ska få säga sitt. Men det gäller kanske bara droger och pedofili.
Här i Sverige däremot blir jag inte ett dugg förvånad om den blir förbjuden, efter som vi inte har yttrandefrihet.

ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Dokumentär verkar träffa Bullseye

Post by ozzman »

wiking wrote:Här i Sverige däremot blir jag inte ett dugg förvånad om den blir förbjuden, efter som vi inte har yttrandefrihet.
Jo då, det har vi.
Så länge du tycker lika som de som skriver på Aftonbladets kultursida så har du 100% yttrandefrihet.
Post Reply