Hur man sparar 240 miljarder

Politiska diskussioner
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Hur man sparar 240 miljarder

Post by hakan »

Detsamma gäller männen från kontinenten enligt många Image Annars har ju tråden i sann Meduzalandsk anda tagit en intressant avstickare till den kulinariska världen. Från Joseys budget via ett litet slagsmål till att två medlemmar finner varandra och börjar diskutera charkutteriprodukter Image
Ja det är ytterst intressant! En del vill förkovra sig och intressera sig för omvärlden, medan andra väljer att stagnera i utvecklingen Image eller vad säger du Josey?
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Hur man sparar 240 miljarder

Post by ozzman »

on 04/11/2008 at 03:49:48, Hakan wrote:Ja det är ytterst intressant! En del vill förkovra sig och intressera sig för omvärlden, medan andra väljer att stagnera i utvecklingen Image eller vad säger du Josey?
[/quote]

Det här forumets adelsmärke har alltid varit att trådarna skall spreta så mycket som möjligt.
Ungefär som en fyllediskussion mellan goda vänner spretar vid 3-tiden på morgonen när den vanliga spriten är slut och man i ren desperation börjar halsa bananlikören som är kvar sen mallorca-resan 1987.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hur man sparar 240 miljarder

Post by gammalhardrockare »

Är ingen anhängare av köttbitar, jag föredrar korv, hamburgare, schnitzel och fiskpinnar. Fan så mycket godare än segt kött med en massa fett, senor, ben och jävelskap.
Faktum är att jag tror att det är över tio år sedan eller något som jag käkade en ren köttbit. Överskattad mat. Dyrt är det också.
Korv och fiskpinnar är både billigare och godare.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Hur man sparar 240 miljarder

Post by rex »

Nä,i det stora hela kan jag hålla med GH....malt käk är oftast smakligare. Förutom fisk.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Hur man sparar 240 miljarder

Post by uy »

on 04/16/2008 at 21:55:59, rex wrote:Nä,i det stora hela kan jag hålla med GH....malt käk är oftast smakligare. Förutom fisk. [/quote]

Ja, fisk är godast stekt eller rökt.
Skitarna ska va' lika långa i år
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Hur man sparar 240 miljarder

Post by ozzman »

Rex & GH:

Herregud! Hur kan ni säja att malt kött är godare än riktigt kött.

Tänk er en grillad lammfilé eller en till perfektion helstekt oxfilé, jämför sedan det med mamam scans köttbullar.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Hur man sparar 240 miljarder

Post by hakan »

Är ingen anhängare av köttbitar, jag föredrar korv, hamburgare, schnitzel och fiskpinnar. Fan så mycket godare än segt kött med en massa fett, senor, ben och jävelskap.
Faktum är att jag tror att det är över tio år sedan eller något som jag käkade en ren köttbit. Överskattad mat. Dyrt är det också.
Korv och fiskpinnar är både billigare och godare.
Jag vet inte om du verkligen tycker det, eller om du bara vill provocera?! Helt klart är i alla fall att jag aldrig har sett ett gourmetkök eller en kock av rang servera fiskpinnar eller seniga, feta köttbitar. Du måste ha besökt de sämsta restaurangerna i landet, men det är klart, man får ju vad man betalar för! Om du föredrar nedmalda fiskinälvor och slakteriavfall på din tallrik så har jag inget att invända! Image
Last edited by hakan on 17 Apr 2008, 10:15, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Hur man sparar 240 miljarder

Post by rex »

Vad jag vet så är det många som väljer färs och korv före rent kött? Men det kanske bara är här i obygden?
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Hur man sparar 240 miljarder

Post by ozzman »

on 04/17/2008 at 19:22:12, rex wrote:Vad jag vet så är det många som väljer färs och korv före rent kött? Men det kanske bara är här i obygden? [/quote]

Det är svårt att tugga kött när man är så glestandad som den dalsländska inaveln. Det kanske kan förklara varför.
Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Hur man sparar 240 miljarder

Post by E-M »

För mig är det antingen eller, ibland är en redig köttbit smaskens. Ibland är en saftig hamburgare eller korv lika gott.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Hur man sparar 240 miljarder

Post by hakan »

För mig är det antingen eller, ibland är en redig köttbit smaskens. Ibland är en saftig hamburgare eller korv lika gott.
E-M du är en sann diplomat! Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Hur man sparar 240 miljarder

Post by overkill »

Märklig debatt om kött. För egen del käkar jag allt ovannämnda, utom fisk som det blir lite mindre av. Om det blir blir det fiskpinnar, lax eller nån fisk i färdigmat (fryst med t.ex potatismos).
Brukar passa på ibland att köpa kött när det är lite billigare och affärerna har olika kampanjer på olika varor, och det gäller såklart alla slags varor. Brukar köpa större förpackningar, sen dela upp i olika paket och frysa. Perfekt at ta fram sen och tillaga Image Så vissa saker behöver inte bli så dyrt om man bara använder det man har i huvet (om det är tomt är det bara att beklaga) Image
Last edited by overkill on 18 Apr 2008, 02:05, edited 1 time in total.
swex
Glad amatör
Posts: 26
Joined: 07 Apr 2007, 16:54

Hur man sparar 240 miljarder

Post by swex »

Då slår jag ner som en bomb i Bagdad nu när jag säger att jag är vegetarian sen 22 år tillbaka! Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Hur man sparar 240 miljarder

Post by ozzman »

on 04/18/2008 at 02:07:30, swex wrote:Då slår jag ner som en bomb i Bagdad nu när jag säger att jag är vegetarian sen 22 år tillbaka! Image [/quote]

Ja den satt som en krockettklubba på skenbenet måste jag säja.
Törs man fråga varför?
Kött är ju så gott, jag skulle ärligt talat inte kunna klara mej utan kött mer än ett par dagar

Jag skulle vilja avsluta med ett citat från Homer Simpson som jag tycker säjer allt:
"If we were not meant to eat animals they wouldn't be made out of meat"

E-M din mes, välj sida nu Image

Naturligtvis kan det vara gott med korv och hamburgare och andra malda kött(rest)produkter men en riktig köttbit är nästan alltid godare.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Hur man sparar 240 miljarder

Post by rex »

Homosexuella gillar köttklubba,en sån köttförespråkare som Josey gör det säkert också....en stor,saftig en Image
Post Reply