Hur man sparar 240 miljarder

Politiska diskussioner
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Hur man sparar 240 miljarder

Post by hakan »

Vafan,skall ni bli vänner nu? tyckte det var riktigt kul med en upperclasstwitfight,kunde riktigt se hur ni solkade ner era vita handskar
Visserligen bor jag i Askim, men några vita handskar använder jag inte, förutom när jag onanerar då såklart.... Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Hur man sparar 240 miljarder

Post by ozzman »

on 04/09/2008 at 12:49:15, rex wrote:Vafan,skall ni bli vänner nu? tyckte det var riktigt kul med en upperclasstwitfight,kunde riktigt se hur ni solkade ner era vita handskar Image [/quote]

Ja, lika kul som en fight mellan inavlade dyngsparkare. Men någon sådan lär det ju inte bli såvida du inte börjar slåss med dej själv.
Last edited by ozzman on 09 Apr 2008, 13:54, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Hur man sparar 240 miljarder

Post by rex »

Surkorven från sumpan har talat! Är vi inte Ståkkholmaaree så är vi inavlade idioter,tänk på det pojkar Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Hur man sparar 240 miljarder

Post by ozzman »

on 04/09/2008 at 20:25:34, rex wrote:Surkorven från sumpan har talat! Är vi inte Ståkkholmaaree så är vi inavlade idioter,tänk på det pojkar Image [/quote]

Nja, jag är ju inflyttad så riktigt så kategorisk kan jag inte vara.
Men om man däremot tycker om fläskkarré, ja då är man illa ute Image
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Hur man sparar 240 miljarder

Post by hakan »

Nja, jag är ju inflyttad så riktigt så kategorisk kan jag inte vara.
Men om man däremot tycker om fläskkarré, ja då är man illa ute Image
"Fläskfilé stekt på det här viset blir saftig, god och dryg"

Att vara bildad har förhoppningsvis inget med Fläskkarré att göra, eller var man bor, snarare vilka man umgås med. Image
Last edited by hakan on 09 Apr 2008, 23:25, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Hur man sparar 240 miljarder

Post by ozzman »

Hakan:

Fläskkarrén är en gammal diskussionspunkt som alltid brukar komma upp runt grillsäsongen på det här forumet.
Jag föredrar Svärdfisk och kalvkotlett på grillen medan Rex tycker att en flintastek med både svål och svinborst kvar är så nära den kulinariska himlen man kan komma.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Hur man sparar 240 miljarder

Post by hakan »

Josey:

Okej, då förstår jag. Själv föredrar jag hälleflundra eller Hereford oxfilé. Jag äter inte gärna griskött överhuvud taget faktiskt. Julskinka kan jag sträcka mig till.

Flintastek har jag ytterst dålig erfarenhet av, särskilt den färdigmarinerade, vaacumpackade varianten. Uselt kryddad, sega bitar och alldeles för stor köttmängd på tallriken för att det ska vara estetiskt korrekt.. Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Hur man sparar 240 miljarder

Post by ozzman »

Hälleflundra är en mycket god fisk men jag har fått för mej att kötete inte är tillräckligt fast för att passa att grilla.
När det gäller kött måste jag säja att det mesta utom vanligt vacuumförpackat svenskt kött (typ Scan, ICA eller COOP) är bra.
Jag har grillat både irländskt, italienskt och brasilianskt kött och det är generellt mycket bättre än det svenska, såvida man inte går upp på hängmörade rasdjur men då kostar det ju också som bekant.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Hur man sparar 240 miljarder

Post by hakan »

Svenskt kött är helt okej, speciellt från lokala slaktare. Man ska inte gynna det internationella monopolkapitalet Image

PS. Hälleflundra är mycket fast och utgör utmärkt grillmaterial!
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Hur man sparar 240 miljarder

Post by E-M »

Faktum är att brasilianskt kött är det finaste, betydligt finare än svenskt.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Hur man sparar 240 miljarder

Post by hakan »

Mig veteligen har jag inte ätit brasilianskt kött. Jag har ätit belgiskt, danskt, irländskt, israeliskt, dock har jag inte märkt någon skillnad jämfört med det finaste svenska.

Grönsaker från kontinenten är dock överlägsna de svenska både i smak och färg.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Hur man sparar 240 miljarder

Post by rex »

Kan bannemig inte påminna mig att jag någonsin sagt att jag tycker att Fläskkarre är det bästa jag vet,

Fläskfile däremot,men det kanske inte duger det heller? Inte för att jag är nån wannabe,men ändå Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Hur man sparar 240 miljarder

Post by ozzman »

on 04/10/2008 at 21:29:19, rex wrote:Kan bannemig inte påminna mig att jag någonsin sagt att jag tycker att Fläskkarre är det bästa jag vet,

Fläskfile däremot,men det kanske inte duger det heller? Inte för att jag är nån wannabe,men ändå Image [/quote]

He he.
Du är och förblir karrékungen
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Hur man sparar 240 miljarder

Post by Jungbacka Erik »

on 04/10/2008 at 16:45:27, Hakan wrote:Grönsaker från kontinenten är dock överlägsna de svenska både i smak och färg. [/quote]Detsamma gäller männen från kontinenten enligt många Image Annars har ju tråden i sann Meduzalandsk anda tagit en intressant avstickare till den kulinariska världen. Från Joseys budget via ett litet slagsmål till att två medlemmar finner varandra och börjar diskutera charkutteriprodukter Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Hur man sparar 240 miljarder

Post by rex »

on 04/10/2008 at 21:43:35, Josey Wales wrote:He he.
Du är och förblir karrékungen [/quote]

Lol,ja,jag är en man med enkel smak,en man av folket! Som Erlander Image
Post Reply