Hur man sparar 240 miljarder

Politiska diskussioner
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hur man sparar 240 miljarder

Post by gammalhardrockare »

Politikernas löner är ingen som helst kostnad för skattebetalarna, det är deras politik, deras vansinniga beslut som är de stora kostnaderna för oss.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Hur man sparar 240 miljarder

Post by hakan »

Kompetensen går som bekant dit pengarna finns.
Nu är det ju bra politiker som efterfrågas, inte bra prostituerade. Image

Man kan ju vända på det och säga att de som fortfarande vill syssla med politik fastän lönen är relativt låg för motsvarande tjänst i näringslivet, är de som verkligen brinner för det.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Hur man sparar 240 miljarder

Post by ozzman »

Hakan:

Bara för att man känner sej kallad och brinner för något så passar man inte alltid för det man vill göra.
Det finns många som brinner för saker som de aldrig ens borde fundera på att ägna sej åt. För exempel så kan du se på valfri Idol-audition eller sitta med på ett kommunfullmäktigemöte i din hemstad...

Jag tar mycket hellre en kompetent girig politiker än aldrig så många Ringholmar, Sahlinar eller Reinfeldtar sedan må de brinna så det ryker ur öronen, bra blir det i alla fall inte.

Här ser du hur det går med politiker som istället för kompetens har det brinnande engagemanget.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3041997.ab
Last edited by ozzman on 06 Aug 2008, 19:33, edited 1 time in total.
errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

Hur man sparar 240 miljarder

Post by errrol »

]

Nu är det ju bra politiker som efterfrågas, inte bra prostituerade. Image
quote]




Image Image Image Image Image Image Image Image hahahahahahahahahahahahahah Image Image Image Image Image Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Hur man sparar 240 miljarder

Post by uy »

Nej, höj politikernas löner,så det blir lite konkurans om posterna. Som det ser ut i dag tar näringslivet alla som vore kompetenta nog att styra det här landet, just för att ett jobb inom näringslivet ger bättre betalt.
Skitarna ska va' lika långa i år
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Hur man sparar 240 miljarder

Post by ozzman »

on 08/21/2008 at 22:05:35, uy wrote:Nej, höj politikernas löner,så det blir lite konkurans om posterna. Som det ser ut i dag tar näringslivet alla som vore kompetenta nog att styra det här landet, just för att ett jobb inom näringslivet ger bättre betalt. [/quote]

Exakt. Sedan kan man ju diskutera vissa löner i näringslivet som är ganska oskäliga, men det är ju en annan diskussion.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Hur man sparar 240 miljarder

Post by hakan »

on 08/21/2008 at 22:05:35, uy wrote:Nej, höj politikernas löner,så det blir lite konkurans om posterna. Som det ser ut i dag tar näringslivet alla som vore kompetenta nog att styra det här landet, just för att ett jobb inom näringslivet ger bättre betalt. [/quote]

Man kan inte bara höja och höja, utan att ha någon form av motkrav. Ni talar bara om löner, inte om skyldigheter och kvalitetssäkring.
OM en politiker ska ha högre lön än vad de får idag, så ska det kunna mätas en förbättring i samhället också.

Lön efter prestation, helt enkelt. Och i dagens läge så kanske vi ska fundera på en lönesänkning istället.. Image
jaggare
Helgfyllo
Posts: 147
Joined: 25 Oct 2005, 04:03
Location: Tranås

Hur man sparar 240 miljarder

Post by jaggare »

Hur man sparar 240 miljarder? Ja, Med dagens politik är det ju helt omöjligt. MEN det finns ju sätt.

För det första så kan man ju ta och ställa upp sådana där FYLLON som Mona salin som förskingrar ur statskassan, mot en vägg och skjuta dom i ryggen med 3 skott.

resterande 3 kronor av dom 240 miljarderna (Ja det var ett litet skämt) kan man få i 2 sätt.

Som ni vet så är det bara skit med allting inget funkar för det finns förlite pengar.

Men som jesu kristi ..eller kristu eller vad fan han heter, messia brukade säga: KUKEN STÅR! ..och brukade han ta en liknelse.

Om man har en arbetsdag på 8 timmar och man har 10 saker att göra, MEN man har bara tid att göra 8 av dom. Då kan man göra som regeringen skulle ha gjort Göra alla 10 halv gjorda och där med få göra om dom snart igen och då såklart halka efter ännu mer i tid. NEJ vi får prioritera. Vi gör 8 saker bra gjorda och skiter i dom andra 2. tar dom en annan dag.. om tid finns.

Samma sak är det ju med posterna som ska betalas i sverige via skatter. Dom är för många så då när alla poster måste betalas så blir ingen betald. Det blir alltså bara skit av allt.

En post som är drabbad och som i den här formen är helt jävla onödig att ha är: Försvaret! Vi har inte haft ett försvar så vi har kunnat försvara oss sedan 84. Jaha? Snacka om att slänga pengar på något fullständigt onödigt. Varför ska man exempelvis köpa in lika många ärtpistoler som det behövs ak-4Imager. Det finns ju ingen vitts.Man har ju ingen användning av dom eftersom om det blir krig kan man ju inte använda dom i alla fall. Antingen ska man HA ett försvar så det räcker eller inte alls. mågot jävla mellanting är helt onödigt. Det är bättre att sätta upp ett plakat vid gränsen som det står: först till kvarn får det.

Andra posten. För in dödstraffet igen för tunga återfallsförbrytare. Man kan bli anklagad och dömd oskyldig för ett mord. det är inte specielt troligt... men det har hänt. MEN man kan OMÖJLIGTVIS bli anklagad för 2 mord vid 2 olika tillfällen. och dömd varje gång. I ett sådant fall så fungerar inte den nuvarande lagen för om den personen inte har lärtsig att ge fan i att mörda efter att ha suttit inne för första gången så lär han inte göra det andra gången heller. Om han dör så gör han inte om det och det är ju det som var poängen med första straffet. Och.... det är billigare än att ha det där kräket inlåst hela tiden.

Det viktigaste sättet och det som det kommer bli ramaskrik för jag säger nu är. Släng ut invandrare och ta inte in några mer. Man kan inte ta in problem om man redan har problem. Det är som mitt ex... ja ex ex ex blir det väl men hon skulle lappa ihop alla andras förhållande under tiden var hennes eget skit och det gick åt helvete med. Hade hon sett om sitt egna hus så hade det antagligen gått FAN så mycket bättre.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Hur man sparar 240 miljarder

Post by hakan »

Jägarn:

Mycket underhålande läsning! Image

Försvaret drar ju även in lite pengar, icke att förglömma, det är det enda testlabbet vi har i Sverige för våra fina exportprodukter såsom Rb70 och diverse världsledande radarsystem.

Varför likvidera tunga återfallsförbrytare, när våra vägar står och förfaller? Jag tycker vi ska införa straffarbete istället! Det klagas på att det är för lite plats på våra fängelser, det finns en utmärkt lösning: ut med fanskapen och jobba! Skulle det finnas en och annan dålig arbetare så kan man ju överväga likvidering då!

En stor post är ju våra pensionärer. De bara klagar på att de får dålig vård och vården kostar förresten också en massa pengar. Jag föreslår Zyklon B. Det är bevisat effektivt och då slipper gamlingarna sitta och dregla på hemmet utan tänder, samtidigt som vi sparar en hel del!
Last edited by hakan on 08 Oct 2008, 15:18, edited 1 time in total.
jaggare
Helgfyllo
Posts: 147
Joined: 25 Oct 2005, 04:03
Location: Tranås

Hur man sparar 240 miljarder

Post by jaggare »

Hakan: Det där med pansionärer (JÄVLA ORD!) ...ja du vet sådana där gammla människor.

Det var en jävla rolig sak som hände. Det var Agda 90 eller vad fan hon nu hette, Det här är sant alltså, Det var någon fan som frågade henne: Ja lilla Agda ska du inte försöka komma in på ålderdomshemet.
Är du DUM ELLER? sa kärringen då. Om jag behöver komma in någon stanns så gör ett bankrån eller slår ihjäl någon så jag kommer in i fängelse.
Är du inte klok sa den andra då?
Inte KLOK? Du! Om jag åker in i fängelse så får jag fri mat, tv med en satans massa kanaler komma ut minst en timme om dagen och fri bostad + betalt. Om jag åker in på fattistöva så kommer jag inte äns få ett helt jävla ägg till frukost fast jag betalar dyrt för det. Dyr jävla hyra, och jag får garranterat inte inte komma ut varje dag för det har inte personalen tid med.

Det är något man kan flabba åt det här... Men det är inte roligt. Dom har slitit i hela sitt jävla liv och sedan så får dom bara skit medans brottslingar får LYX i jämförelse.

Ge dom det där jävla packet i fängelsena vatten, bröd och vitamintabletter. bort med TV jävelen och lägg dom pengarna på dom gammla.
Vem fan är det som ska straffas igentligen?

Jag blir vansinnig på sådant här.

Ett sätt till att spara pengar på är att köpa föngelse platser i ja... det är ju splitrat nu men ryssland. Att ha dom där är fan så mycket billigare än att ha dom här PLUS att där är det ett straff!

Min bästa polare kängade ner en fan som hade slagit sönder en brud. Han tog han på bar gärning.

Han fick ett halvår Han skulle för fan haft medalj. men tillsaken han sa att det var ju hur jävla bra som hellst att sitta inne. Det är ju sjukt för fan!
Post Reply