Hur man sparar 240 miljarder

Politiska diskussioner
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Hur man sparar 240 miljarder

Post by hakan »

Töntjävel står jag för, det tycker jag. Sista stycket var ironi.

Dessutom - om jag är anonym på ett forum så gäller det även motparten. Detta omöjliggör våldsutövning eller hur? Image
Last edited by hakan on 07 Apr 2008, 11:06, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Hur man sparar 240 miljarder

Post by ozzman »

Hakan wrote:Du menar:

Här ska du få en jävla höger, få en högerkrok så hakan åker upp och sätter sig i pannan era jävla svin, skallningar i nacken, Jag tog tag i kragen och föste till i magen; ska du ha en jävla höger, slagsmål med poliser i tjänsteutövning, Nerslagning av torsten bengtsson, Slå ner en dansk, Karateslag mot ballen... m.m.

Det är ju inte alls hot om våld. Är man med på ett Eddie forum så får man räkna med att höra saker som Eddie själv uttrycker i sina texter. Ska du förbjuda att folk skriver RRRRUNKA KUKKH? Onanera, knulla 16-åringar, osv. också? För det hör ju verkligen hemma i ett s.k. civiliserat forum.

Jag håller med om att man inte förstår ironin, inte ens när det är en kyss-smiley bakom. Men Josey.. detta är inte Rotarys årsmöte.
Vi har haft diskussioner om det här förut, man kan inte jämföra med Eddie. När Eddie sjöng hörde man på honom och förstod vad som var ironi. När man sitter och skriver är det väldigt svårt att förstå vad som är skoj och allvar många gånger. Du måste ha det i bakhuvudet, man kan inte bete sig hur som helst. Det här formuet är ändå ett av de forum där man får mest frihet, som jag har besökt i alla fall.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Hur man sparar 240 miljarder

Post by ozzman »

on 04/07/2008 at 13:01:47, Hakan wrote:Var det Ronald Reagan som sa det eller? Image

"First he acted like a liberal, acted like the governor of california, then he acted lika a republican... and now we act like 26% of the registered voters, we're all actors in this I suppose." /Gil Scott Heron [/quote]

När Reagan vann valet 1980 var situationen följande.
I USA:
12% arbetslöshet
20% inflation
15% av befolkningen låg under "poverty line"
Räntorna låg över 20%

I världen:
Sovjet ansågs oövervinnerliga
Antalet kommunistdiktaturer ökade
Alla länder i Sydamerika var diktaturer
En mur delade Tyskland

När Reagan lämnade 1988 var situationen följande:
I USA:
Arbetslösheten var 6.5%
Inflationen var 4%
12% låg under "poverty line"
Räntorna var nere på runt 7%

I världen:
Sovjet var på väg mot kollaps
Antalet kommunsitdiktaturer hade minskat med 11 st jämfört med 1980
90% av länderna i Sydamerika hade mer eller mindre demokratiskt valda regeringar
Värdlen var endast ett år från murens rivande och Tysklands återförenande

Så om han bara spelade president så gjorde han det ganska bra måste man säja.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Hur man sparar 240 miljarder

Post by hakan »

Källa?
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Hur man sparar 240 miljarder

Post by ozzman »

on 04/07/2008 at 18:51:00, Hakan wrote:Källa? [/quote]

Reagan - How an ordinary man became an extraordinary leader av Dinesh d'Souza

samt dessa websiodr.
http://forerunner.com/forerunner/X0165_ ... ishme.html

http://www.nationalreview.com/kopel/kop ... 081003.asp

http://www.ncpa.org/prs/cd/2004/060704reagan.htm

För att nämna några.
Även Peggy Noonans biografi skall vara läsvärd. Den skall jag själv beställa snart
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Hur man sparar 240 miljarder

Post by ozzman »

Mysig kille du citerar förresten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gil_Scott-Heron

Kanske Andropov, Castro eller Louis Farrakhan kan ha något intressant att säja i frågan också.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Hur man sparar 240 miljarder

Post by hakan »

Reagan - How an ordinary man became an extraordinary leader av Dinesh d'Souza

samt dessa websiodr.
Respect.

En annan skådis som kan bli Usa's nästa president, om han får igenom en grundlagsändring är ju Arnold.

Javisst, Jil Scott Heron vet väl mer om Amerikansk politik än dig, får man befara. Farrakhan är kanske något mer militant, ungefär i klass med George Bush jr.
Last edited by hakan on 07 Apr 2008, 21:33, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Hur man sparar 240 miljarder

Post by ozzman »

Mycket kan man säja om Dubya men att jämföra honom med Louis Farrakahn vill jag definitvt inte göra, till och med Hussein Obama blev ju livrädd när Farrakhan gav honom stöd, med tanke på vilka andra som "endorsar" Hussein så vill inte det säja lite.
Jag vill därmed inte säja att GWB varit någon av de stora presidenterna men jag tror att historien kommer att omvärdera honom åtminstone en del, liksom skett med många andra ledare.

Sedan kan det ju hända att en militant knarkande hiv-smittad kåkfarare som personen du citerade har en något annan politisk agenda än Reagan och därför inte var odelat positiv till politiken under Reagans 8 år i vita huset Image
Till exempel är det väldigt vanligt att folk tror att Reagan struntade i AIDS-epidemin och att den därför blev så allvarlig i USA, faktum är att Reagan-administrationen satsade 5,7 öronmärkta miljarder dollar för att bekämpa AIDS, det är en bra slant det. Som jämföresle så är det svenska anslaget för HIV preventiva åtgärder 145 miljoner för år 2008.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Hur man sparar 240 miljarder

Post by hakan »

Jag vill därmed inte säja att GWB varit någon av de stora presidenterna men jag tror att historien kommer att omvärdera honom åtminstone en del, liksom skett med många andra ledare.

Sedan kan det ju hända att en militant knarkande hiv-smittad kåkfarare som personen du citerade har en något annan politisk agenda än Reagan och därför inte var odelat positiv till politiken under Reagans 8 år i vita huset
Med tanke på GWB's stöd hos den amerikanska befolkningen får man för hans egen del hoppas på att historien omvärderar honom.

Militant knarkande hiv-smittad kåkfarare var han inte från början. Precis som inte James Brown var det från början, eller Mike Tyson för den delen. Man kan välja att se personen bakom, eller inte. Faktum kvarstår att deras gärningar har gått till historien, till skillnad från dina.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Hur man sparar 240 miljarder

Post by ozzman »

on 04/07/2008 at 21:53:53, Hakan wrote: Faktum kvarstår att deras gärningar har gått till historien, till skillnad från dina. [/quote]
Om ens gärningar går till historien eller inte känns inte som någon vidare måttstock. Det finns ganska många vars gärningar gått till historien av allt annat än positiva skäl. Arafat, Stalin, Hitler, Palme bara för att nämna några.

Vem Bobby Brown var från början vet jag inget om men Mike Tyson var en rätt rejäl ligist innan Cus d'Amato fick tag på honom och kunde styra upp honom lite, tyvärr visade han ju ganska eftertryckligt vem han egentligen var efter några år.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Hur man sparar 240 miljarder

Post by hakan »

Om ens gärningar går till historien eller inte känns inte som någon vidare måttstock. Det finns ganska många vars gärningar gått till historien av allt annat än positiva skäl. Arafat, Stalin, Hitler, Palme bara för att nämna några.

Vem Bobby Brown var från början vet jag inget om men Mike Tyson var en rätt rejäl ligist innan Cus d'Amato fick tag på honom och kunde styra upp honom lite, tyvärr visade han ju ganska eftertryckligt vem han egentligen var efter några år.
James Brown skrev jag, du kanske inte har hört talas om honom? Bobby Brown är en riktig knarkare som inte åstadkommit särskilt mycket, annat än att misshandla sin fru som är långt mer berömd än han själv.

Tyson må ha varit en ligist, men under en period var han också den mest obesegrade mästaren i tungvikt, vilket du säkert känner till.

Huruvida Hitler, Stalin och Palme's gärningar är "allt annat än positiva" låter jag vara en tolkningsfråga, reserverat för ett annat forum. Kanske bunkern.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Hur man sparar 240 miljarder

Post by ozzman »

Naturligtvis menade jag James Brown.

I övrigt så är det nog bäst om vi tar diskussionen om vissa personers livsgärningar i annat forum ja.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Hur man sparar 240 miljarder

Post by hakan »

Vi har haft diskussioner om det här förut, man kan inte jämföra med Eddie. När Eddie sjöng hörde man på honom och förstod vad som var ironi. När man sitter och skriver är det väldigt svårt att förstå vad som är skoj och allvar många gånger. Du måste ha det i bakhuvudet, man kan inte bete sig hur som helst. Det här formuet är ändå ett av de forum där man får mest frihet, som jag har besökt i alla fall.
Som sagt, det mesta var ironi. Att LumberJack sitter på sin kammare och darrar av skräck tar jag dock för mindre sannolikt.

Skulle det mot förmodan förhålla sig så, vill jag be om ursäkt för mitt klumpiga uttalande. /Hakan
Last edited by hakan on 09 Apr 2008, 00:48, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Hur man sparar 240 miljarder

Post by ozzman »

on 04/09/2008 at 00:47:11, Hakan wrote:Att LumberJack sitter på sin kammare och darrar av skräck tar jag dock för mindre sannolikt.
[/quote]

Rykten säjer att han gråtit floder och numer knaprar både Sobril och Rohypnol för att kunna leva ett normalt liv Image
Last edited by ozzman on 09 Apr 2008, 11:00, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Hur man sparar 240 miljarder

Post by rex »

Vafan,skall ni bli vänner nu? tyckte det var riktigt kul med en upperclasstwitfight,kunde riktigt se hur ni solkade ner era vita handskar Image
Last edited by rex on 09 Apr 2008, 12:50, edited 1 time in total.
Post Reply