Information om spelningar/speldatum sökes

Allmän diskussion om Eddie Meduza
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Information om spelningar/speldatum sökes

Post by overkill »

Japp, jag är numera Stekpannans hantlangare och hjälper till att gräva fram gamla datum för spelningar som Eddie gjorde under årens lopp. Fler datum sökes, samt mer info om dem som redan finns på sidan (om det finns).

Kolla på: http://www.luftkaffe.se/meduza/med_live.php

Så, vet ni nått, skriv här. Ni bör helst minnas År-Månad-Datum, stad/land och helst vad spelstället hette för att det ska bli så rätt som möjligt, samt gärna ha nått som styrker det. Ju mer info ju bättre. Kanske har ni nått sparat från spelningen, biljett, tidningsurklipp eller liknande. Även bilder, aficher osv är såklart intressant. Bilder på saker mottages gärna, men kolla gärna runt på sidan först på vad som finns, så att man inte lägger ner massa jobb på att scanna/fotografera samma saker i onödan.

Så sett igång att lista era gig om ni såg Eddie nån gång (eller känner nån som gjort det).
Även ofullständiga uppgifter kan vara intressant, kan ju hända att nån annan kan fylla i osv.
Skriv gärna även om datumet redan finns på sidan. Kan vara kul att se vilka gånger ni andra såg honom.
Jag börjar:

2000-11-18 - Kungälv, NBar

Blev tyvärr bara en gång. Minns att jag kollade upp lite bokade spelningar som fanns på John-Johns 2001-2002 sida men dom var ganska långt borta från där jag bodde så det blev inget med det. Men jag är ändå glad att jag fick se han en gång innan han lämnade oss.
Vill minnas att det var för övrigt rätt svårt att finna info om hans spelningar, eftersom han bokade oftast med varje enskild arrangör direkt utan mellanhänder. Därmed gjorde ingen förutom själva spelstället reklam och den var oftast inte särskilt omfattande. Oftast bara lokal reklam i den aktella staden.

En liten halvkul anekdot till giget som jag såg är att Eddie sa under spelningen att dom har spelat in 3 nya låtar. Han gjorde ju 2 spelningar där, smart att kombinera trippen till Kungälv med inspelningen och sen spela live på kvällen. Kollar man i konvolutet till plattan Scoop så står där att 3 av låtarna är inspelade i en studio i Kungälv. "Min Hobby" bl.a.

Själv har jag bidragit med det jag visste & hade så det finns på sidan.
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Last edited by overkill on 29 Apr 2008, 02:39, edited 1 time in total.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Information om spelningar/speldatum sökes

Post by Långis »

Trrrrevligt!

Jo, jag kan ju lägga till, att om ni har nåt bildbevis (artikel, biljett, poster elle rliknande) på nån spelning som reedan ligger uppe så får ni gärna bidra med det också så att jag kan bekräfta datumen.

Tackarr för ett ypperligt inlägg, overkill!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Information om spelningar/speldatum sökes

Post by overkill »

Ja för fan, jag vet att jag är bra Image

Var ju nån här som hade sett Eddie i Finland, tror det var Ljungacka-Erik. Så kom fram här nu och hjälp oss Image

Eddie spelade ju i Norge också några gånger, det finns i alla fall ett datum i Mysen år 2000 på sidan, och det bör finnas fler. Han spelade väl där när den Norska dokumentären gjordes (var väl egentligen främst därför som han var i Norge då tror jag) så det bör finnas datum från i alla fall hösten 2001 (då merparten av dokumentären är gjord), och kanske fler datum också. Finns väl lite liveklipp på dokumentären också tror jag.
Last edited by overkill on 29 Apr 2008, 01:00, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Information om spelningar/speldatum sökes

Post by overkill »

Kom och tänka på också att det finns ju ett kassettband som heter Summer Tour 97 så det måste finnas turnédatum från den sommaren, och kanske fler datum från det året i övrigt. I dagsläget finns ju inte ett enda känt datum från 1997.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Information om spelningar/speldatum sökes

Post by wiking »

Jag var i mysen och såg den spelningen, vi var på en svensexa med en kompis. Inte omöjligt att jag kan få reda på exakt datum om ni inte har det.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Information om spelningar/speldatum sökes

Post by Långis »

wiking wrote:Jag var i mysen och såg den spelningen, vi var på en svensexa med en kompis. Inte omöjligt att jag kan få reda på exakt datum om ni inte har det.
det datumet hade jag. 2000-08-12 - Norge, Mysen

Har en film nånstans dör en full norsk går omkring på området med en kamera och lyckas missa spelningen totalt... Allt annat får han dock med...
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Information om spelningar/speldatum sökes

Post by wiking »

Det var jäkligt mycke bråk under den spelningen, och i lokala nyhetstidningen skyllde dom på en buss med fulla svenskar. Fast vi var väl dom enda som inte slogs hehehe Image
Jäkla norrbaggar Image
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Information om spelningar/speldatum sökes

Post by wiking »

Min första Eddie spelning var på Seaside i Strömstad, ska försöka ta reda på när den var. Minnet är bra men kort Image
Andreas
Helgfyllo
Posts: 188
Joined: 01 Jul 2006, 18:23
Location: Säffle

Information om spelningar/speldatum sökes

Post by Andreas »

Han var Bengtsfors i Augusti -01,på Valhall och i Kil på Mimers brunn 26/12 -01,kan ha vart den 25:e oxå,lite osäker
Last edited by Andreas on 04 May 2008, 15:33, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Information om spelningar/speldatum sökes

Post by overkill »

Ok, såg du dessa spelningarna själv Andreas? återkom gärna om du vet exakt datum.


Är här inga fler som sett Eddie..?
Kom igen NU! Image Image Image
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Information om spelningar/speldatum sökes

Post by wiking »

Andreas wrote:Han var Bengtsfors i Augusti -01,på Valhall och i Kil på Mimers brunn 26/12 -01,kan ha vart den 25:e oxå,lite osäker
När han var i Bengtsfors -00 så var jag där Image
Det blev två Eddie spelningar det året Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Information om spelningar/speldatum sökes

Post by overkill »

Uppar denna tråden. Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Information om spelningar/speldatum sökes

Post by overkill »

Finns här verklligen inga andra som såg Eddie live Image Image

Vill minnas att jag läst det i andra trådar i alla fall. Men om en har fått hjärnsläpp kanske det sprider sig till andra Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Information om spelningar/speldatum sökes

Post by ELN »

Overkill wrote:Finns här verklligen inga andra som såg Eddie live Image Image

Vill minnas att jag läst det i andra trådar i alla fall. Men om en har fått hjärnsläpp kanske det sprider sig till andra Image
Jag är för ung för att fått chansen Image Image Image Image Image Image Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Information om spelningar/speldatum sökes

Post by overkill »

Om inte annat så kanske hjärnsläppet inte smittar yngre personer Image
Nejdå, jag skojar bara. Tycker faktiskt lite synd om alla som inte fick nån chans/möjlighet att se Eddie.

Det jag menade ovan är bara att jag minns från gamla trådar där personer skrivit att dem sett Eddie vid ett antal tillfällen. Så därför startade jag den här tråden för att samla upp all möjlig info till Långis hemsida.
Även om man inte minns så mycket detaljer kan det ändå vara kul att läsa andras minnen och upplevelser.
Post Reply