Nytt yrke - Flyktingcoach!

Politiska diskussioner
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Nytt yrke - Flyktingcoach!

Post by gammalhardrockare »

Delar av Sveriges flyktingmottagning kan komma att privatiseras. I ett kommande förslag från regeringens utredare ska privata företag, exempelvis bemanningsföretag, kunna tjäna pengar på att ordna flyktingarna arbete, erfar SVT:s Aktuellt.
Naturligtvis är det statliga skattepengar som kommer att finansiera detta projekt, bemanningsföretagen vet nämligen att efterfrågan på arabiska och somaliska analfabeter och fåraherdar är ytterst begränsad. De kommer INTE att anställa någon.

Till konstiga och skapade yrkeskategorier kan vi lägga ytterligare en nämligen "flyktingcoach".
De som inte redan jobbar som elevassistenter, personliga assistenter, fritidspedagoger, tvättstugevärdar, områdesdito och liknande kan ju bli flyktingcoacher.
Vilket kul samhälle vi får med alla dessa mängder med folk som på olika sätt jobbar med varandra utan att tillföra eller skapa ett endaste dugg.
Jättebebisen et consortes är exakt lika naiv och korkad som sossarna, det spelar ingen roll hur mycket skattepengar och resurser de öser över dem, Blatten kommer INTE hit för att arbeta.

Men tyvärr är ju inget av alla dessa skapade yrken gratis. Pengarna till verksamheterna måste hämtas från någon som producerar något som inbringar kapital. Det är här DU och JAG kommer in Josey Wales.
DITT parti, KD uttalade sig om detta för ett tag sedan. Göran Hägglund sade, som den fiina människovän han är, att vi svenska skattebetalare skulle glädja oss över den generositet vi svenska skattebetalare besitter. Vi skulle GLÄDJAS över alla VÄRLDSMEDBORGARE som vi möter på stadens gator.
KD ville gärna se sig som företrädare för detta Nya Sverige som vi ser växa fram.
Vi ska glädja oss.