Nytt yrke - Flyktingcoach!

Politiska diskussioner
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Nytt yrke - Flyktingcoach!

Post by gammalhardrockare »

Delar av Sveriges flyktingmottagning kan komma att privatiseras. I ett kommande förslag från regeringens utredare ska privata företag, exempelvis bemanningsföretag, kunna tjäna pengar på att ordna flyktingarna arbete, erfar SVT:s Aktuellt.
Naturligtvis är det statliga skattepengar som kommer att finansiera detta projekt, bemanningsföretagen vet nämligen att efterfrågan på arabiska och somaliska analfabeter och fåraherdar är ytterst begränsad. De kommer INTE att anställa någon.

Till konstiga och skapade yrkeskategorier kan vi lägga ytterligare en nämligen "flyktingcoach".
De som inte redan jobbar som elevassistenter, personliga assistenter, fritidspedagoger, tvättstugevärdar, områdesdito och liknande kan ju bli flyktingcoacher.
Vilket kul samhälle vi får med alla dessa mängder med folk som på olika sätt jobbar med varandra utan att tillföra eller skapa ett endaste dugg.
Jättebebisen et consortes är exakt lika naiv och korkad som sossarna, det spelar ingen roll hur mycket skattepengar och resurser de öser över dem, Blatten kommer INTE hit för att arbeta.

Men tyvärr är ju inget av alla dessa skapade yrken gratis. Pengarna till verksamheterna måste hämtas från någon som producerar något som inbringar kapital. Det är här DU och JAG kommer in Josey Wales.
DITT parti, KD uttalade sig om detta för ett tag sedan. Göran Hägglund sade, som den fiina människovän han är, att vi svenska skattebetalare skulle glädja oss över den generositet vi svenska skattebetalare besitter. Vi skulle GLÄDJAS över alla VÄRLDSMEDBORGARE som vi möter på stadens gator.
KD ville gärna se sig som företrädare för detta Nya Sverige som vi ser växa fram.
Vi ska glädja oss.

Nå JW, nu vill vi gärna att du beskriver den känsla av lycka och glädje du känner när du promenerar med din familj en eftermiddag på stan tillsammans med alla arabiska och somaliska världsmedborgare.
Du har ju tidigare spytt galla över alla sjuka och permitterade svennar, informerat oss om vilka stora kostnader de är osv.
Eftersom KD inte svarar på mina mail så kanske du kan svara oss eftersom du tillhör deras väljarbas, har du lust med det?
Ok!
Hur kommer det sig att svenskar som inte arbetar av olika anledningar alltid är synonymt med stora kostnader?
Hur kommer det sig att arabiska och somaliska dito alltid beskrivs som stora resurser och blivande superskattebetalare?
Hur kommer det sig att ditt parti, KD suger arabisk och somalisk kuk samtidigt som de muslimska kravmaskinerna hatar allt som KD står för, nämligen kristna värderingar?
Hur tänkte DU när du lade din röst på dem?
Hur stor glädje känner DU när bussningen av arabiska pojkar startar till den helsvenska skola som du har valt att sätta din dotter i?

Detta borde du kunna svara på eftersom detta är en mycket stor fråga, om inte annat så för dina kära politiker. Detta var ju en av deras största valfrågor, nämligen kostnaderna för sjuka och permitterade.
Vad de glömde att nämna var den största utgiftsposten - alla muslimska låtsasflyktingar som alla vi svenskar har fått Permanent Försöjningsstöd till.

wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Nytt yrke - Flyktingcoach!

Post by wiking »

Hahaha ja det är helt otroligt, kristna humanister som vill ta hit en massa muslimer. Hur fan går det ihop?
Ytterligare ett bevis på hur dumma dom är.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Nytt yrke - Flyktingcoach!

Post by ozzman »

Har jag inte i massor av inlägg medgett att jag känner mej besviken på KD och att jag aldrig mer kommer att rösta på dem?
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Nytt yrke - Flyktingcoach!

Post by E-M »

Kollade på Debatt på SVT 1 i torsdags. Där diskuterades bl.a. "Mörkar media om invandringen?". Det mest intressanta med denna debatt var egentligen att på internet så fick JA 90% av rösterna och NEJ 10% medan journalister i programmet sa att det inte stämmer, det var snarare tvärtom.

Här är en länk: SVT – Debatt
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Nytt yrke - Flyktingcoach!

Post by wiking »

91 mot 9 var det Image

Ja det var många patetiska röding journalister i studion, men det var i och för sig ingen chock.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Nytt yrke - Flyktingcoach!

Post by gammalhardrockare »

Arabiseringen av Sverige fortsätter, nu tar näringslivet vid och hjälper politiker och stat att sänka Sverige till islamisk medeltidsnivå.
Siba skickar ut reklam enbart på arabiska:
http://pici.se/381992/

Tur att jag aldrig har varit kund hos Siba. Nu kommer jag även att definitivt undvika denna kedja. Det blir EL-giganten, Expert eller On Off istället.
Sprid gärna ut detta. Siba kan gärna rikta in sig på sina älskade pensionsräddare så väljer vi svenskar andra affärer.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Nytt yrke - Flyktingcoach!

Post by E-M »

Är det säkert att det inte är något dåligt skämt Image



Om det är sant (hoppas på att det är ett dåligt skämt) så är det lika illa som när någon föreslog att biblarna på hotelrum skulle plockas bort efter som musilmer kan bli upprörda. Eller drevs det till och med igenom?

Jag förstår ju varför Siba gör som dem gör det är ju helt enkelt för att få sålt mera. Men någonstans får väl för fan gränsen dras.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Nytt yrke - Flyktingcoach!

Post by gammalhardrockare »

E-M:

Det är helt sant och biblarna, ja de togs naturligtvis bort.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Nytt yrke - Flyktingcoach!

Post by ozzman »

Vad gör SIBA för fel? Smart marknadsföring är väl aldrig fel.
Dessutom delas inte den här reklamen ut på bekostnad av den svenska utan som ett komplement.
Scandic däremot har jag fortfarande svårt för med tanke på bibelhistorien, om de i konskevensens namn lagt dit koranen tillsammans med gideoniternas bibel hade det varit ok.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Nytt yrke - Flyktingcoach!

Post by gammalhardrockare »

JW:

Vad Siba gör för fel? Det där var nog det mest infama du har skrivit någon gång!
Jag ska tala om vad Siba gör för fel: De medverkar till islamiseringen i Sverige. De medverkar till anpassningen till en medeltidskultur som inte hör hemma i detta land. De medverkar till en normalisering av arabisk kultur och språk. De medverkar till att araberna blir - om möjligt - ännu mer avståndstagande till det land och de invånare som försörjer dem.
Siba visar att ännu en gång är det samhället som ska anpassas efter arabiska pensionsräddare istället för tvärtom.
Det räcker tydligen inte med att politikersvinen och de politiskt korrekta arabkramarna och judehatarna ska slicka araberna i röven, nu ska även storföretagen börja med detta.
DÄR HAR DU FELET!

Jag vet att jag svär i kyrkan (moskén?) nu men jag är lite gammalmodig av mig förstår du. Jag tycker inte att svenskarna ständigt ska be om ursäkt för sin existens och vet du vad? Jag går t o m så långt så att jag tycker att i Sverige så ska vi tala svenska, SVENSKA för helvete!



Last edited by gammalhardrockare on 22 Mar 2009, 17:51, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Nytt yrke - Flyktingcoach!

Post by ozzman »

Om Siba kan få merförsäljning genom att göra reklamutskick på Arabiska så har de gjort precis det ett vinstdrivande företag skall göra.
Nämligen att sett till att öka sin försäljning och vinst. Bra jobbat i så fall.

Det är inte ett privat företags ansvar att värna om den svenska kulturen eller språket.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Nytt yrke - Flyktingcoach!

Post by rex »

Josey Wales wrote:Om Siba kan få merförsäljning genom att göra reklamutskick på Arabiska så har de gjort precis det ett vinstdrivande företag skall göra.
Nämligen att sett till att öka sin försäljning och vinst. Bra jobbat i så fall.

Det är inte ett privat företags ansvar att värna om den svenska kulturen eller språket.
Hmm,riktigt så enkelt är det faktiskt inte,allt här i livet är inte svart eller vitt. Man kan inte svära sig helt fri från det som är rätt och riktigt bara för att man är ett privat företag vars uppgift är att tjäna pengar,faktiskt.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Nytt yrke - Flyktingcoach!

Post by ozzman »

rex wrote:Hmm,riktigt så enkelt är det faktiskt inte,allt här i livet är inte svart eller vitt. Man kan inte svära sig helt fri från det som är rätt och riktigt bara för att man är ett privat företag vars uppgift är att tjäna pengar,faktiskt.
Alla statlig information i Sverige kommer ut på ett antal olika språk, det säljs böcker på flera språk i alla boklådor, innehållsföteckningar på i stort sett alla varor är också flerspråkiga mm. mm.
Skall vi då inte i konskevensens namn också bojkotta dessa företeelser?
Att hävda at SIBA skulle spä på islamifieringen i det här landet genom att de har reklamutskick på arabiska är både långsökt och fånigt.
Om vi vill minska islamifieringen så kan vi ju också ta bort alla hyreslägenheter, de flesta flyktingar bor i hyreslägenhet så den boendeformen underlättar ju helt klart islamifieringen.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Nytt yrke - Flyktingcoach!

Post by rex »

Ja,nu gällde detta faktiskt inte själva sakfrågan,om jag får tillåta mig att vara lite "bakvänd" utan snarare din,om du ursäktar lätt överdrivna högerinställning.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Nytt yrke - Flyktingcoach!

Post by ozzman »

rex wrote:Ja,nu gällde detta faktiskt inte själva sakfrågan,om jag får tillåta mig att vara lite "bakvänd" utan snarare din,om du ursäktar lätt överdrivna högerinställning.
Naturligtvis skall företag tjäna sina pengar utan att bryta mot några lagar eller agera på sätt som är direkt omoraliska. Men jag kan inte se att SIBA varken bryter mot lagen eller agerar omoraliskt i det här fallet.

Ingen skäller på matvaruaffärer som säjer halal-kött, varför skall man då skälla på en elektronikkedja som gör ett reklamutskick på ett annat språk?
Post Reply