sweden rock festival!

Diskutera musik i alla former i detta forum
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

sweden rock festival!

Post by rex »

Ja,jag tror det...förutom om och när AC/DC kommer till Sverige nästa gång,då SKALL jag gå! Det kan mycket väl vara sista chansen.....
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

sweden rock festival!

Post by ozzman »

on 06/13/2005 at 23:33:07, rex wrote:Ja,jag tror det...förutom om och när AC/DC kommer till Sverige nästa gång,då SKALL jag gå! Det kan mycket väl vara sista chansen..... [/quote]

Det känns som sista chansen för nästan alla gamla klassiska band.
Men AC/DC nästa gång är ett måste. Senast jag var på en AC/DC konsert var 1988 så det känns som att det är dags igen.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

sweden rock festival!

Post by gammalhardrockare »

Tja... Kanske det. Men jag vet inte... Det beror på vart de spelar. Idealet hade ju varit någon liten sommarbacke och inte någon gigantisk arena där man inte kan sitta och dricka sprit.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

sweden rock festival!

Post by ozzman »

Rockarn:

AC/DC i en sommarbacke Image det är väl inte Idas sommarvisa vi pratar om.
Nej tacka vet jag en riktigt inrökt liten klubb med 7-800 i publiken och riktigt bra öl. Det skulle vara grejen det, att kunna stå riktigt nära scenen och ösa utan att behöva bryta sönder kroppen i trängseln.
1998 stod jag så nära så att jag fick Angus svett på mej (och ett saftigt blåöga), stå så nära på en arenaspelning skulle jag aldrig orka nu för tiden.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

sweden rock festival!

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Jo det har du rätt i!
Eller varför inte en alldeles äkta Folkets Park med tillhörande svinfylla ute på grusparkeringen efteråt?
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

sweden rock festival!

Post by ozzman »

on 06/15/2005 at 00:14:40, GammalHardrockare wrote:Ozzman:

Jo det har du rätt i!
Eller varför inte en alldeles äkta Folkets Park med tillhörande svinfylla ute på grusparkeringen efteråt? [/quote]

Folkets park fyllorna är en klassiker som tyvärr gått ur tiden.

Jag var och såg Dee Snyder på just en sån spelning för en 6-7 år sedan. Det var faktiskt en av dom bättre konserter jag varit på.
Bara hardcore-fans och rejält med färdigblandade PET-flaskor, ett jävla drag var det.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

sweden rock festival!

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Ibland är det ju festligheter i folkparkerna fortfarande men då verkar det mest vara sådant där femtiotalstrams och liknande.
Varför kan de aldrig anordna en åttiotalsafton någonstans? Jag skulle garanterat komma!

Rex skulle nog vara hemma och kamma gräsmattan eller något som vanligt men vad säger ni andra? Skulle ni dra iväg på något sådant över en helg oavsett om det låg i en annan landsända?
raggarbond
Helgfyllo
Posts: 90
Joined: 29 Dec 2004, 18:16

sweden rock festival!

Post by raggarbond »

Jo det hade varit helt rätt, men om man bor i skåne som jag så kör jag nog inte längre upp änn i höjd med fjollträsket. Musik i parker är bästa sättet att njuta av både musik och fylla tycker jag. Besöker årligen evenemang i kommunerna här runt omkring på evenemang så som. Rock i dalen, Woodrock, Parkfesten, Rockfront, Tumstock. Alla de här evenemangen har nämnaren att det är i utomhusmiljö där man kan sitta på sin filt eller brassestol med övriga polare. Helst suvveränt. Förresten någon som ska till kuggnäsfetivalen i år, fast att inte något eddie tribut band spelar? Jag kommer antagligen att infinna mig dä.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

sweden rock festival!

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:
jag åker hellre till köpenhamn än till stockholm,bättre stad och bättre människor och billigare sprit och öl.
Japp! Jag tillbringar t o m hellre en helg i Hedekas, Tösse eller Grästorp än i Sthlm.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

sweden rock festival!

Post by ozzman »

Härliga Stockholm!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

sweden rock festival!

Post by ozzman »

on 06/19/2005 at 00:18:22, hellboy wrote:detta rövhål i sverige.... [/quote]

Gå inte som katten runt het gröt. Sjung ut och kalla det vid dess rätta namn, Göteborg.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

sweden rock festival!

Post by gammalhardrockare »

Jag har sagt detta förut: Folket i Sthlm är mycket trevliga men det jag tycker är jobbigt med Sthlm är att det ligger så isolerat, så in i helvete geografiskt fel helt enkelt.
Sedan så är staden mycket ful. Den ska låtsas vara en miljonstad men ser ut som en förfallen småstad i forna DDR. Gammalmodig och tråkig. Inga skyskrapor, inget självförtroende, ingenting. Bara en massa gamla småstadshus.
grovsnus
Helgfyllo
Posts: 78
Joined: 15 Oct 2004, 13:38

sweden rock festival!

Post by grovsnus »

Jag ska till Kuggnäs!
raggarbond
Helgfyllo
Posts: 90
Joined: 29 Dec 2004, 18:16

sweden rock festival!

Post by raggarbond »

jag ska också till Kuggnäs, hade ju inte råd med sweden rock i år. Kanske man ska starta en tråd och se hur många här ifrån som ska dit. Jepp jag gör så nu Image
Post Reply