Böcker!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Böcker!

Post by rex »

Låter mycket intressant...måste vi kolla upp!
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Böcker!

Post by lumberjack »

on 10/30/2005 at 22:53:47, hellboy wrote: lumber jack: jag har läst äldre omsorgen i övre kågedalen och den var.....
antagligen den sjukaste boken jag läst någonsin,men den var bra,tänkte låna ut den till rex. [/quote]Gör det. Evangeliet måste spridas!
genitalia
Periodare
Posts: 284
Joined: 26 Jul 2007, 14:28
Location: Hising Island

Böcker!

Post by genitalia »

Stephen King's Det är en klassiker utan dess like....

men annars så är jag totally såld på fantasy, Eddings å givetvis Pratchett Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Böcker!

Post by uy »

Jag såg Det på film. Fy fan vad dålig den var. Boken kommer jag nog antagligen 9nte att läsa på grund av det. (sista ordet får ni tolka hur ni vill Image)
Skitarna ska va' lika långa i år
felix
Obotlig alkoholist
Posts: 540
Joined: 15 Aug 2005, 12:36
Location: sweden
Contact:

Böcker!

Post by felix »

jag har skitsvårt för att orka läsa, är inte dyslektiker eller så utan jag kan inte var still så länge utan att bli rastlös.

men ska jag läsa så får det bli stephen king eller rockarns noveller Image
Last edited by felix on 06 Feb 2006, 01:26, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Böcker!

Post by ozzman »

on 02/06/2006 at 00:24:47, Genitalia wrote:Stephen King's Det är en klassiker utan dess like....

men annars så är jag totally såld på fantasy, Eddings å givetvis Pratchett Image [/quote]

Jag kan rekommendera Raymond Feist och Robin Hobb i fantasygenren. I synnerhet Raymond Feists Riftwar-serie är riktigt bra.

Om du tycker om Stephen King och fantasy så är American Gods av Neil Gaiman ett absolut måste, tänk en mörkare Stephen King med fantasyinslag i nutid (bästa bok jag läst).
genitalia
Periodare
Posts: 284
Joined: 26 Jul 2007, 14:28
Location: Hising Island

Böcker!

Post by genitalia »

on 02/06/2006 at 16:19:32, ozzman wrote:Jag kan rekommendera Raymond Feist och Robin Hobb i fantasygenren. I synnerhet Raymond Feists Riftwar-serie är riktigt bra.

Om du tycker om Stephen King och fantasy så är American Gods av Neil Gaiman ett absolut måste, tänk en mörkare Stephen King med fantasyinslag i nutid (bästa bok jag läst). [/quote]

Åhh..det måste jag ju genast fippla reda på!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Böcker!

Post by ozzman »

on 02/07/2006 at 01:12:21, Genitalia wrote:Åhh..det måste jag ju genast fippla reda på! [/quote]

American gods kommer på svenska (amerikanska gudar) på bokrean för 79 kr såg jag igår.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Böcker!

Post by rex »

on 02/04/2006 at 23:40:52, hellboy wrote:dilledagboken har jag läst ut idag,det var fanimej den roligaste boken jag har läst på länge.
påminner lite om bukowski,fast i finsk tappning.
denna boken rekomenderas. Image Image Image Image [/quote]

"Denna BOK" Heter det,din ordblinde fan! Dessutom så stavas "rekommenderas" med två m.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Böcker!

Post by uy »

Nu återupplivar jag denna antika tråd, för jag orkar inte starta en egen. (Även om det tog längre tid att leta rätt på den här tråden än att starta en ny) Image

Jag läste ut Shantaram av Gregory David Roberts häromdagen. Det var en förbannat bra bok. Den handlar om en som rymmer ur ett fängelse i Australien och flyr till Indien. Där öppnar han en läkarmottagning i ett slumområde och hamnar senare i indiskt fängelse om blir torterad.

Den boken rekommenderas varmt som fan!
Skitarna ska va' lika långa i år
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Böcker!

Post by ozzman »

Jag håller på med The Covenant av James A Michener nu, en skönlitterär/populärhistorisk bok om sydafrikas tillblivelse, riktigt bra faktiskt.
Efter det så skall jag ta mej an en bok jag länge velat läsa, nämligen Exodus - A novel of Israel av Leon Uris. Efter mycket, mycket letande så hittade jag den begagnad på engelska för 40 kr på bokbörsen.
Jag slog till direkt.
Sedan funderar jag på att beställa Sarah Palins- Going Rouge. den tror jag kan ge mycket intressnat information om amerikansk politik.
Last edited by ozzman on 14 Jan 2010, 18:52, edited 1 time in total.
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

Böcker!

Post by raggarjojje »

Jag har just läst ut boken "The dirt" den handlade om rockbandet mötley crüe. Och nu har jag börjat att läsa på Johnny Cashs självbiografi.
Last edited by raggarjojje on 14 Jan 2010, 20:45, edited 1 time in total.
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Böcker!

Post by Eddie »

on 01/14/2010 at 20:45:03, RaggarJojje wrote:Jag har just läst ut boken "The dirt" den handlade om rockbandet mötley crüe. Och nu har jag börjat att läsa på Johnny Cashs självbiografi. [/quote]

The dirt fick jag i julklapp, är den bra?
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

Böcker!

Post by raggarjojje »

on 01/15/2010 at 19:15:50, Eddie wrote:The dirt fick jag i julklapp, är den bra? [/quote]

Jodå den är bra.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Böcker!

Post by ELN »

Själv gillar jag nu för tiden fantasy och liknande. Tycker Arvtagar-serien är de bästa böckerna jag läst. Men just nu har läsningen hamnat i skymundan till förmån till andra intressen. Men de kommer nog igång igen
Post Reply