fra lagen, att lyssna av all kommunikationen

Politiska diskussioner
errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

fra lagen, att lyssna av all kommunikationen

Post by errrol »

är det nån som har hört talas om att moderaterna vill införa en lag som gör att dom kan avlyssna kommunikation, men även den privata? alla blir avlyssnade utan misstanke, tanken är väl att förhindra terroism, men har vi nånsin råkat ut för något terrortentat egentligen? såklart vill säkert anti-piratbyrån och skattemyndigheterna vara med, om detta inte gäller politiker då är det ren diktatur! Image Image Image Image Image Image

tänk om man skulle säga något elakt om moderaterna så skulle dom säkert spela int det och sända till polisen,


som i "börjes funderingar" "för storebror han ser och hör och finns både här och där" dessutom är det ett brott enligt FN http://sweclockers.com/recension/?id=6073
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

fra lagen, att lyssna av all kommunikationen

Post by wiking »

Jo visst kommer det att bli så, lagförslaget är jag övertygad om kommer att godtas.

Ni tror väl inte på fullt allvar att det fortfarande är yttrandefrihet i Sverige.
errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

fra lagen, att lyssna av all kommunikationen

Post by errrol »

]Jo visst kommer det att bli så, lagförslaget är jag övertygad om kommer att godtas.

Ni tror väl inte på fullt allvar att det fortfarande är yttrandefrihet i Sverige.
[/quote]


va? ingen yttrandefrihet? rena diktatur land
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

fra lagen, att lyssna av all kommunikationen

Post by ELN »

Ytrandefriheten har vart borta länge, jag tar ett gott exempel: Eddies låt Heil Hitler. Behöver jag skriva mer?
errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

fra lagen, att lyssna av all kommunikationen

Post by errrol »

"Ytrandefriheten har vart borta länge, jag tar ett gott exempel: Eddies låt Heil Hitler. Behöver jag skriva mer?"


det var ett bra exempel Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

fra lagen, att lyssna av all kommunikationen

Post by ELN »

errrol wrote:"Ytrandefriheten har vart borta länge, jag tar ett gott exempel: Eddies låt Heil Hitler. Behöver jag skriva mer?"


det var ett bra exempel Image
Image Image Image Image Image Image Image Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

fra lagen, att lyssna av all kommunikationen

Post by uy »

Nja, om folk tagit sig tid att lyssna på låten (läs: varit intelligenta nog) tror jag inte att låten hade behövt förbjudas. Men som alltid när det gäller Eddies låtar så dömde finfolket ut låten efter att ha läst vad låten hette.
Last edited by uy on 13 Jun 2008, 19:06, edited 1 time in total.
Skitarna ska va' lika långa i år
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

fra lagen, att lyssna av all kommunikationen

Post by ELN »

I det stora hela återberättar låten det samma som historieböckerna
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

fra lagen, att lyssna av all kommunikationen

Post by wiking »

Nu gäller väl FRA lagen mycket mer än en låt med Eddie.
Hur skulle ni tycka om någon öppnade er post som dimper ner i brevlådan? Det blir samma sak.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

fra lagen, att lyssna av all kommunikationen

Post by overkill »

Jag är något kluven till denna lagen. Finns både för och nackdelar. Men om den används på rätt sätt och är någorlunda effektiv så är jag nog positiv.
Men hur den kommer fungera i praktiken är ju en annan sak, är delvs just det jag är tveksam till också.
Samt hur mycket dom läser. Bästa vore ju om dem bara läser om misstänkta personer och kanske tidigare straffade personer och liknande.

Finns ju gott om MC-gäng och andra kriminella i landet.
Riktiga drägg alltså och då får ju polisen bättre verktyg för att få fast fanskapen.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

fra lagen, att lyssna av all kommunikationen

Post by wiking »

Staten importerar problemen och sen så gör dom lagar som drabbar hederliga svenskar. Räkna att det kommer att åsikts registreras mer än det redan gör.
Allt för demokratin!!!!
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

fra lagen, att lyssna av all kommunikationen

Post by Långis »

Regeringen bryter mot lagar och regler och struntar fullkomligt i folkets vilja och säkerhet.

Det enda positiva med detta är att de nu förmodligen grävt sin egen grav och gjort sig omöjliga för fortsatt förtroende på regeringsposten.

Det är fan i mig skandal att en så här viktig fråga körs igenom på en dag. Bara det är ett stort brott. Jag hade inget förtroende för dem tidigare, men detta gör mig bara mer övertygad om att det är ett gäng inkompetenta idioterrr som sitter på de styrandes stolar.

Folket kommer hämnas. Hädanefter kommer jag lägga till ord som "Bomb", "Terrorism", "Al Quida" mm i änden av all min e-post och jag uppmanar er att göra detsamma. Vi måste jävlas på alla sätt vi kan och visa att detta beteende inte är acceptabelt!

Det känns dessutom som en allt för tydlig återgång till gamla tiders kommunistsamhällen, en något pinsam återgång för en regering som vill kalla sig borgerlig.
Last edited by Långis on 19 Jun 2008, 17:21, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

fra lagen, att lyssna av all kommunikationen

Post by wiking »

Absolut.
Det största hotet mot den så kallade "demokratin" är demokraterna själva.
errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

fra lagen, att lyssna av all kommunikationen

Post by errrol »

Långpanna wrote:Regeringen bryter mot lagar och regler och struntar fullkomligt i folkets vilja och säkerhet.

Det enda positiva med detta är att de nu förmodligen grävt sin egen grav och gjort sig omöjliga för fortsatt förtroende på regeringsposten.

Det är fan i mig skandal att en så här viktig fråga körs igenom på en dag. Bara det är ett stort brott. Jag hade inget förtroende för dem tidigare, men detta gör mig bara mer övertygad om att det är ett gäng inkompetenta idioterrr som sitter på de styrandes stolar.

Folket kommer hämnas. Hädanefter kommer jag lägga till ord som "Bomb", "Terrorism", "Al Quida" mm i änden av all min e-post och jag uppmanar er att göra detsamma. Vi måste jävlas på alla sätt vi kan och visa att detta beteende inte är acceptabelt!

Det känns dessutom som en allt för tydlig återgång till gamla tiders kommunistsamhällen, en något pinsam återgång för en regering som vill kalla sig borgerlig.

dessutom bryter dom mot FN lagar, men då säger man väl "bomba nåt" för att kunna förstöra för dom,, bomba bomba och bomba!
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

fra lagen, att lyssna av all kommunikationen

Post by E-M »

Jag är inte heller glad åt lagen, men det var faktiskt sossarna som tog upp förslaget för första gången. Att skylla allt på borgarna (regeringen) är lite fel. Borgarna tog bara tag i det igen, så att säga. Men jag fattar inte riktigt varför de sågärna vill ha denna form av övervakning, som Långpanna sa börjar det likna kommunistfasoner. Fattar inte heller varför de liktförbannat för igenom det trots folkets protester. Oppositionen är troligtvis emot det för att de ser sin chans att vinna väljare, hade nog sett annorlunda ut om det var ombytta roller...

Jag skulle vilja se en folkomröstning gällande FRA, har inte hört någon än så är helt positiv till det. Detta är verkligen en fråga som folket ska vara med och tycka till om, enligt mig.

Sedan är det så att det kvittar hur mycket kontroll, lagar och skit de än sätter till för att skydda oskyldiga från övervakning, FRA-lagen kommer alltid drabba oskyldiga och "vanligt folk". Jag vill fan inte att några jävla byråkrater ska sitta och se vad jag är intresserad av, gör och säger Image

Om det hade varit val idag hade jag inte röstat alls, finns inga tillräckligt bra prati i dagsläget, tyvärr. Rätt besviken på högern, känns som deras politik är en blandning mellan något jävla vänsterflum och skeva stenhårda idéer. Det jag har gillat änsålänge är att de verkar ta tag i skolan i alla fall, för det behövs. Och där är de mesta förslagen bra tycker jag.

Även fast jag är besviken på "högern" hade jag verkligen inte velat se "vänstern" (S, V, MP) vid makten istället. Hade nog blivit ännu värre.
Last edited by E-M on 19 Jun 2008, 19:42, edited 1 time in total.
Post Reply