Ganska stor Eddie samling säljes

Sälj, köp eller byt dina Eddie Meduza prylar här
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Ganska stor Eddie samling säljes

Post by sten1972 »

ALLT ÄR SÅLT!

Dessa grejer har legat undanstoppade i snart 20 år nu förutom VHS och kassettbanden som jag tagit fram för att föra över till digitala media. Jag vill helst sälja rubbet till en och samma person, men kan även tänka mig att sälja grejerna styckvis om jag måste. Jag har därför inte skrivit ut några priser, utan den som ger ett tillräckligt bra bud på rubbet får samlingen.
Och INGA skambud tack!
Image


mvh
Sten
Last edited by sten1972 on 05 Dec 2008, 16:57, edited 1 time in total.
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Ganska stor Eddie samling säljes

Post by sten1972 »

En skönhetsmiss finns på Errolskivan. Någon har ringat in 3:an på sid och strukit under "Sweden Music" med bläck.
Last edited by sten1972 on 05 Dec 2008, 16:58, edited 1 time in total.
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Ganska stor Eddie samling säljes

Post by sten1972 »

Listan är uppdaterad nu med allt som redan sålts. Förhoppningsvis får 2 nöjda köpare sina prylar idag.

Ingen som vill ge ett bud på dom resterande LP skivorna och singlarna? "Småländsk Sommarnatt" är ju rätt svåråtkomlig t.ex.
Image
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Ganska stor Eddie samling säljes

Post by sten1972 »

Jag har kollat igenom lite trådar på detta forum nu och inser att jag slängt 2 st. eftertraktade objekt. Jag trodde nämligen att dessa saknade värde.
Image
Först slängde jag West A Fool Away LP'n som var i kanonskick när jag köpte den senaste utgåvan på CD. Jag hade den utan "Heil Hitler" och jag trodde att det var den cencurerade versionen som var eftertraktad.
Image
Sen köpte jag CD/DVD skivan Lives(s) som ju innehåller Gröna Lund konserten, och då slängde jag min orginal VHS.
Dumt va?
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Ganska stor Eddie samling säljes

Post by E-M »

Men varför slängde du de överhuvudtaget? Om du ville bli av med dem borde du ju försökt sälja de till att börja med.
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Ganska stor Eddie samling säljes

Post by sten1972 »

Jag trodde helt enkelt att dom inte var värda ett smack. Så dom åkte på tippen när jag rensade i hembiorummet.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Ganska stor Eddie samling säljes

Post by uy »

Ja, sådant svider, när man kommer på i efterhand vad man gått miste om. Jag ångrar än i dag att jag inte sparade reklamen som vi fick hem när Eddie skulle spela på Idre-yran. Det var visserligen inte så mycket i jämförelse med det du har slängt, men det är ju något man ångrar.
Skitarna ska va' lika långa i år
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Ganska stor Eddie samling säljes

Post by sten1972 »

Jag har en del reklammaterial också liggandes som jag förmodligen kommer att lägga ut till försäljning också.

Nu har jag fått ett bud på 600:- för dom 2 singlarna. Har precis kollat på dom och dom är i perfekt skick. Jag tror inte ens jag spelat dom nån gång!

200:- är bjudet för reklamutskicken o.dyl.

Bjud på nu för bövelen!
Image
Last edited by sten1972 on 02 Oct 2008, 23:04, edited 1 time in total.
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Ganska stor Eddie samling säljes

Post by sten1972 »

Här är en bild på en del av reklamutskicken som är till salu. Innehåller bland annat 12 st. "Kuken Står" klistermärken och en skitsnygg reklamfolder för kassettbanden.
http://move.to/ridderstrom/reklam.jpg
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Ganska stor Eddie samling säljes

Post by sten1972 »

Ok, nu är det bara några LP's kvar + Legal Bootleg boxen.
Nån som bjuder 1500:- för rubbet?
kingmeduza
Helgfyllo
Posts: 239
Joined: 08 Dec 2006, 08:10
Contact:

Ganska stor Eddie samling säljes

Post by kingmeduza »

Måste bara få skriva detta!

Dom kassetterna jag köpte av dig var dom finaste jag har sett, inte så mycket som en liten lätt rispa på fodralen Image har du inte spelat dom? hur har du lyckats hålla dom i sånt skick Image

Kan bara buga o tacka!!
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Ganska stor Eddie samling säljes

Post by sten1972 »

Tack för berömmet KingMeduza!
Image
Som jag skrev tidigare så är dom endast spelade 2 gånger. Först vid överföring till en kassett och sen vid överföring till CD. Övrig tid så har dom förvarats i kassettstället och mestadels legat nedpackade i en kartong. Kan hända att nån av kassetterna är spelad någon extra gång, men jag tror inte det. Inte lätt att komma ihåg efter så många år.

Dessutom är jag lite av en pedant som är väldigt rädd om mina prylar. Jag utgår från blir nöjd med det andra köpet från mig också.
Image
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Ganska stor Eddie samling säljes

Post by sten1972 »

Den personen som köpte bland annat den signerade "Errol" skivan var också lika förvånad och nöjd.
Image Image
kingmeduza
Helgfyllo
Posts: 239
Joined: 08 Dec 2006, 08:10
Contact:

Ganska stor Eddie samling säljes

Post by kingmeduza »

Jag är inte det minsta orolig för dom nyinköpta prylarna Image det är säkert som nytt det med Image Image

Har du några mer prylar som ska säljas... med Eddie då förstås Image


User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Ganska stor Eddie samling säljes

Post by sten1972 »

Don't worry. Singlarna är i kanonskick och dessutom helt ospelade vad jag kan minnas. Dom såg så ut i alla fall.
Image
Tror dock inte jag har nåt mer att sälja. Har kvar 1 t-shirt och 1 keps men dom vill jag behålla. Naturligtvis har jag kvar mina Eddie CD's också som jag kommer behålla tills jag dör!
Image
Post Reply