Det var bättre förr.

Politiska diskussioner
Post Reply
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Det var bättre förr.

Post by gammalhardrockare »

En debattör vid namn Dr Malan skrev detta på ett annat forum. Jag håller med honom, det var bättre förr.

USA spöade skiten ur vänsterdrömmare själv eller via ombud i sydamerika,afrika och asien.

I Sydafrika,Namibia och Rhodesia var rika länder där folk kunde sätta sig på en bänk utan att en HIV-neger satte sig bredvid.

I arbetsplatsernas fikarum hängde vackra nakenkalendrar från diverse företag.

I skolan hade man inte keps inomhus.

Pridefestivaler var ett okänt begrepp,likaså queer och hbt.

Muslimer sågs på film i form av illvilliga ockrare på pittoreska marknader.Muslimer spelades ofta av västerländska skådespelare.

Självmordsbombare,halal och jihad känd man inte till däremot PLO och flygplanskapningar.

Superbrottslingarna i filmer var alltid ryssar, araber eller möjligen ibland nazister.

Somalier var magra typer bemängda med flugor på andra sidan jorden i något
radiohjälps-tiggeri-inslag på tv.

Kommunister,miljöpartister och kds:are var suspekta psykiskt störda typer.

Diskriminering och kränkt fanns inte i vanligt folks ordlista.

Posten,televerket och SJ fanns överallt och fungerade hyfsat till priser som var förutsägbara.

Facket,SAF,hyresgästföreningen m.fl hade alltid svenskars bästa för ögonen.

Tidningarna skrev om och analyserade politik,inga artiklar om nn:s bröstimplantat eller tvåhövdade kofödslar.

Hur mycket jag än snäpper med fingrarna så är jag kvar här 2008
errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

Det var bättre förr.

Post by errrol »

GammalHardrockare wrote:En debattör vid namn Dr Malan skrev detta på ett annat forum. Jag håller med honom, det var bättre förr.

USA spöade skiten ur vänsterdrömmare själv eller via ombud i sydamerika,afrika och asien.

I Sydafrika,Namibia och Rhodesia var rika länder där folk kunde sätta sig på en bänk utan att en HIV-neger satte sig bredvid.

I arbetsplatsernas fikarum hängde vackra nakenkalendrar från diverse företag.

I skolan hade man inte keps inomhus.

Pridefestivaler var ett okänt begrepp,likaså queer och hbt.

Muslimer sågs på film i form av illvilliga ockrare på pittoreska marknader.Muslimer spelades ofta av västerländska skådespelare.

Självmordsbombare,halal och jihad känd man inte till däremot PLO och flygplanskapningar.

Superbrottslingarna i filmer var alltid ryssar, araber eller möjligen ibland nazister.

Somalier var magra typer bemängda med flugor på andra sidan jorden i något
radiohjälps-tiggeri-inslag på tv.

Kommunister,miljöpartister och kds:are var suspekta psykiskt störda typer.

Diskriminering och kränkt fanns inte i vanligt folks ordlista.

Posten,televerket och SJ fanns överallt och fungerade hyfsat till priser som var förutsägbara.

Facket,SAF,hyresgästföreningen m.fl hade alltid svenskars bästa för ögonen.

Tidningarna skrev om och analyserade politik,inga artiklar om nn:s bröstimplantat eller tvåhövdade kofödslar.

Hur mycket jag än snäpper med fingrarna så är jag kvar här 2008
några saker håller man väl med på, Image och det där om naken kalendraar i fika rum lät väl nice Image
Post Reply