Leila försöker sig på en ny tråd..:)

Allmän diskussion om Eddie Meduza
leila
Posts: 264
Joined: 07 Oct 2008, 10:05
Location: Stockholm, stolt Söderböna =)

Leila försöker sig på en ny tråd..:)

Post by leila »

Nu ska vi se om det blir en ny tråd av detta Image
leila
Posts: 264
Joined: 07 Oct 2008, 10:05
Location: Stockholm, stolt Söderböna =)

Leila försöker sig på en ny tråd..:)

Post by leila »

Ha men... (som Errol sa) det blev det Image Då ska vi se... det fanns ju önskemål att jag skulle skriva lite på denna nya tråd.. Det ska jag göra men vill bara säga att, det kommer ju en film där bla jag pratar en del och jag vill inte föregå den, utan kan skriva lite andra grejer...
leila
Posts: 264
Joined: 07 Oct 2008, 10:05
Location: Stockholm, stolt Söderböna =)

Leila försöker sig på en ny tråd..:)

Post by leila »

... som tex när vi spelade in scetcherna "Rörmokarn o finskan" och de.. så berodde det på att det var elavbrott i Småland när vi var där, vi hade tråkigt och tänkte vi gör en tokig film.. Den blev så dålig så den blev bra sa vi sen och skrattade, den kommer ingen att vilja köpa.. Så vi gjorde bara några få ex. Men nu fins ju scetchera på Youtube och det verkar som folk tycker det är roande he he Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Leila försöker sig på en ny tråd..:)

Post by E-M »

Leila wrote:... som tex när vi spelade in scetcherna "Rörmokarn o finskan" och de.. så berodde det på att det var elavbrott i Småland när vi var där, vi hade tråkigt och tänkte vi gör en tokig film.. Den blev så dålig så den blev bra sa vi sen och skrattade, den kommer ingen att vilja köpa.. Så vi gjorde bara några få ex. Men nu fins ju scetchera på Youtube och det verkar som folk tycker det är roande he he Image
Hehe jo den har man ju sett några gånger Image

Roligt att man nu vet hur idén till den föddes Image

Berätta gärna mera ...
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Leila försöker sig på en ny tråd..:)

Post by retepnoslack »

Den har man sett, ja. Men jag gillar nog: "Kronofogden" ännu bättre. Det måste ha varit svårt, att hålla sej för skratt under inspelningen. För det var väl, rätta mej om jag har fel, inte något manus inblandat i inspelningen.

Favoritrepliken är, när kronofogden lägger ifrån sig glasögonen och säger: "Jag lägger dom här för det är...ja, får LÅNGT jag har dem."
Ett medhållande ifrån finskan: "Jo, jo, jo" och därefter säjer han med en sådan härlig SJÄLVKLARHET i rösten:
" Det är lite fel i huvudet på mej." Jag låg nästan på golvet och flabbade. Tonfallet är så otroligt härligt. Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Leila försöker sig på en ny tråd..:)

Post by ELN »

Kul med insider info, men tackar Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Leila försöker sig på en ny tråd..:)

Post by Långis »

Kan tänka mig att det var hejdundrande roligt att spela in dessa filmer. Ni kunde ju göra precis hur ni ville och fansen köpte det ändå.

Improvisationens mästare var han iallafall.
Last edited by Långis on 09 Oct 2008, 18:50, edited 1 time in total.
leila
Posts: 264
Joined: 07 Oct 2008, 10:05
Location: Stockholm, stolt Söderböna =)

Leila försöker sig på en ny tråd..:)

Post by leila »

Ha ha ja.. Speciellt på Dostojevskys stripp skola hade jag svårt att hålla mej allvarlig och det syns Image Dostojevsky var nämligen en intern parodi på en vi kände Image
leila
Posts: 264
Joined: 07 Oct 2008, 10:05
Location: Stockholm, stolt Söderböna =)

Leila försöker sig på en ny tråd..:)

Post by leila »

Kanske dax för en liten rolig Eddie incident... Image
På en spelning i Stockholm satt en affisch på Eddie i skinnjacka och solbrickor.. Vi var lite sena och hade vinterkläder på och sprang in backstage..
STOPP sa vakten!
Men jag är Eddie och jag ska stå på scen om en kvart...
Nä nä nä... den där går jag INTE på sa vakten..
Det slutade med att jag fick tillkalla div personer ur bandet och crewet, till sist var vakten övertygad och spelningen kom igång prick på slaget Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Leila försöker sig på en ny tråd..:)

Post by E-M »

Haha påminner lite om det man läst om när Eddie rakade sig, blondera håret o.s.v. Då var han väl tvungen att visa leg för att få komma in på scen Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Leila försöker sig på en ny tråd..:)

Post by Långis »

Det fanns ju en bild som folk förväntade sig när de hörde namnet Eddie Meduza. Att privatpersonen sen var något annat är väl inget som de ens reflekterat över.
leila
Posts: 264
Joined: 07 Oct 2008, 10:05
Location: Stockholm, stolt Söderböna =)

Leila försöker sig på en ny tråd..:)

Post by leila »

Ja precis... och som den gången vi gick förbi en öppen bil där de spelade Eddie på högsta volym.. Gillar ni Eddie? frågade jag "Ja vi älskar Eddie" svarade dom. Vad bra sa jag, hät har ni honom ju och pekade på Eddie. Yeah right ha ha sa dom..
Så de missade chansen.. Image
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Leila försöker sig på en ny tråd..:)

Post by hakan »

Leila wrote:Ja precis... och som den gången vi gick förbi en öppen bil där de spelade Eddie på högsta volym.. Gillar ni Eddie? frågade jag "Ja vi älskar Eddie" svarade dom. Vad bra sa jag, hät har ni honom ju och pekade på Eddie. Yeah right ha ha sa dom..
Så de missade chansen.. Image
Jag hade bett honom säga nåt på skånska, nåt på schlätta-mål, och nåt smauländska. Det hade tagit 1 minut, och givit ett definitivt och oomkullrunkligt bevis! Image
leila
Posts: 264
Joined: 07 Oct 2008, 10:05
Location: Stockholm, stolt Söderböna =)

Leila försöker sig på en ny tråd..:)

Post by leila »

Ha ha ja.. men han orkade inte just då Image
leila
Posts: 264
Joined: 07 Oct 2008, 10:05
Location: Stockholm, stolt Söderböna =)

Leila försöker sig på en ny tråd..:)

Post by leila »

Liten "rolig" historia från Eriks skola.. Erik hade en musiklärare tillika Eddiefan. När Erik poängterade att Eddie var hans pappa sa musikläraren: Det är fult att ljuga Erik! Image
Nåväl.. till slut blev han trodd Image
Post Reply