Nu är det dags att lägga ner SVT

Filmer och Tv-program diskuteras här
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Nu är det dags att lägga ner SVT

Post by ozzman »

http://www.expressen.se/Nyheter/1.13346 ... dodsstraff

Vad i helvete händer i det här landet, hur kan man ens få uttala sej om att stening är ok utan att spärras in eller utvisas?
Finns det ingen som helst måtta på enfalden och godtrogenheten i det här landet, hur länge skall vi fortsätta att fjäska för och stryka terrorister med medeltidssyn på lagar och moral medhårs?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Nu är det dags att lägga ner SVT

Post by gammalhardrockare »

JW:
hur länge skall vi fortsätta att fjäska för och stryka terrorister med medeltidssyn på lagar och moral medhårs?
Så länge sådana som du fortsätter med att rösta på Sjupartiregeringen så kommer detta att fortsätta. Skyll inte på mig, jag röstar inte på någon av dem längre. Glöm det!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Nu är det dags att lägga ner SVT

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:JW:



Så länge sådana som du fortsätter med att rösta på Sjupartiregeringen så kommer detta att fortsätta. Skyll inte på mig, jag röstar inte på någon av dem längre. Glöm det!
Nu börjar du ärligt talat bli mer än lovligt tjatig.
Alla Sveriges problem kommer inte, som du tycks tro, att på något magiskt vis lösas bara alla slutar rösta på något av riksdagspartierna. Särskilt som det inte finns några trovärdiga alternativ alls överhuvudtaget.
Det måste ju du också anse eftersom jag läste på din blogg att du inte skulle rösta på SD.

Lösningen är snarare att bojkotta stora delar av media eftersom det är de flesta av våra stora medier med kårhusockupanterna på AB i täten som genom sitt vänsterdravel och arabkrameri möjliggör sådant här eftersom de så oreserverat hyllar Islam, muslimer och allt elände som dväljs däri. Det är lögn i helvete att få fram objektiv rapportering om Islam och muslimer i Sverige idag.

rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Nu är det dags att lägga ner SVT

Post by rex »

Det här landet är förlorat,det är bara så,och vi har oss själva att skylla.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Nu är det dags att lägga ner SVT

Post by wiking »

rex har helt rätt, en majoritet av svenska folket verkar ha någon slags dödslängtan.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Nu är det dags att lägga ner SVT

Post by ozzman »

Jag tror att folk är naiva och okunniga.
Majoriteten av svenskarna får sin information och bygger sina åsikter på sådant de hör och läser i riksmedia och eftersom svensken i grunden är en hederlig och rättskaffens människa så utgår han ifrån att det som står i tidningar och säjs på TV i grunden är sant och icke vinklat. Att sedan de som driver media styrs av en extremvänsteragenda, ett hysteriskt vurmande för allt som är osvenskt och ett helt ogenerat arabkrameri förstår inte svensken då han som sagt utgår från att folk inte ljuger och far med osanning.

Det är bara att läsa International Herald Tribune så får man en helt annan bild av vad som händer i mellanöstern, och då är ändå IHT en ganska vänsterinriktad tidning.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Nu är det dags att lägga ner SVT

Post by wiking »

Vore jag äckligt rik så skulle jag köpa alla svenska hushåll ett exemplar av Talmud och ett av Koranen, när dom läst igenom dom så kanske dom fattar att det är dags att vakna.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Nu är det dags att lägga ner SVT

Post by ozzman »

wiking wrote:Vore jag äckligt rik så skulle jag köpa alla svenska hushåll ett exemplar av Talmud och ett av Koranen, när dom läst igenom dom så kanske dom fattar att det är dags att vakna.
Blir det inte konstigt att köpa den ena religionens "heliga skrift" och den andra religionens tolkningsskrift?
Antingen får du köpa Koranen och be folk läsa moseböckerna (Thoran) för jämförelse av de heliga skrifterna och lagtexterna eller så får du köpa Talmud och någon av de mer vedertagna haditharna ex. Sahih Bukhari eller Sahih muslim för att få folk att se hur de olika religionerna tolkar sina "heliga skrifter".
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Nu är det dags att lägga ner SVT

Post by wiking »

Nej man skulle bara ta dom saftigaste citaten och trycka en egen bok, eller häfte. Det räcker för att visa alla vad muslimer och judar tycker om icke muslimer och judar.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Nu är det dags att lägga ner SVT

Post by gammalhardrockare »

JW:
Nu börjar du ärligt talat bli mer än lovligt tjatig.
Alla Sveriges problem kommer inte, som du tycks tro, att på något magiskt vis lösas bara alla slutar rösta på något av riksdagspartierna. Särskilt som det inte finns några trovärdiga alternativ alls överhuvudtaget.
Det måste ju du också anse eftersom jag läste på din blogg att du inte skulle rösta på SD.
Du har rätt, de försvinner inte. Men man behöver ju inte späda på vansinnet med att fortsätta att rösta på idioterna som är ansvariga för hur det är i dagens Sverige, eller hur? Vad är vitsen med det? Släcker du eld med bensin?
Och nej, jag är inte Sverigedemokrat, lika lite som jag är moderat eller sosse. Det finns mycket som är helidiotiskt hos SD, men jämför man med sjupartiregeringen så ter de sig som det enda rätta alternativet JUST NU. Eller tycker du att dagens utveckling är sund?

Rex skrev att det är kört, att allt är för sent och ja, han har rätt.
Igår så lyssnade jag för ovanlighetens skull på radio när jag satt i bilen (hatar radio, sämsta mediet!) och hör och häpna: Där sades det under ett samhällsprogram att om tio-femton år så kommer svenskarna att vara en minioritet i våra tre storstadsområden. Inte nog med det, de fick det att låta som något positivt!
Men det räckte inte, en riktig jävla PK-idiot från Stockholm (Var annars?) sade även att homosexualiteten ökade i Stockholm och att även detta var oerhört positivt (!) De skulle arbeta för att Stockholm skulle bli Europas Homo-Huvudstad. Som om den inte redan vore det?
Sedan så kom den vanliga ramsan, det var mångkultur och nu var det dags för svenskarna att anpassa sig och bygga om vårt samhälle på allvar för att tillfredsställa våra arabiska och somaliska pensionsräddare.

Det finns inget annat land i världen där islam, där araber och somalier är synonymt med mångkultur. Det finns ingen kultur som är så intolerant mot andra kulturer som islam. Det finns inget annat land som tar emot halvanalfabeter och anpassar sitt samhälle efter dessa.
INGET ANNAT LAND!
Ändå är det vi som är "rasister", det är vi som inte ska tillåtas vara ett eget folkslag (men jag finns i alla fall, Rex finns och t o m JW finns) och vad jag vet så lever vi i ett land som har en egen kultur och språk, vad är det annars som vi ska tvingas anpassa oss efter? Vad är det annars som alla dessa araber och somalier har så svårt att anpassa sig efter? Är det enbart öppetiderna på socialförvaltningarna som inte passar?

Så JW, fortsätt du med att rösta mot din egen undergång. Själv så kommer jag i alla fall att göra allt för att jävlas med sjupartiregeringen, det kan inte bli värre. De får aldrig mer min röst.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Nu är det dags att lägga ner SVT

Post by ozzman »

Jag känner inte heller för att rösta på något av de sju vänsterpartierna i riksdagen men i September 2010 så misstänker jag att jag står där och tar en FP-lapp i alla fall.
Men när det gäller utvecklingen i Sverige så håller jag med och är lika orolig som alla andra vanliga människor. Ett av problemen är ju den svenska närmast perversa lusten till att nedvärdera sej själv och sitt land. I Sverige är ju uttrycket "osvenskt" något som väldigt ofta används i positiv mening, det är ju helt jävla vansinnigt. Tänk er en amerikan illustrera något positivt som typiskt oamerikanskt, eller en fransman, dansk, norrman eller vilket jävla land som helst förutom Sverige så inser man hur sjukt det är.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Nu är det dags att lägga ner SVT

Post by hakan »

En bra förmåga hos SD är att de kan adressera ett problem, som inget av de etablerade partierna vill kännas vid.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Nu är det dags att lägga ner SVT

Post by wiking »

Folk som röstar på något av dom sju kan ju ge fan i att klaga, dom försöker ju inte ens att göra något åt problemet. Inte ens något så enkelt som att inte rösta på något av dom sju.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Nu är det dags att lägga ner SVT

Post by gammalhardrockare »

JW:

Intressant att du inte svarade på mitt inlägg.
Jag känner inte heller för att rösta på något av de sju vänsterpartierna i riksdagen men i September 2010 så misstänker jag att jag står där och tar en FP-lapp i alla fall.
Men då ska du absolut inte gnälla för då vill du ha den utvecklingen som vi ser idag. Du vill ha en allmän "arabisering" av samhället, du vill ha flummeri och slapphet, du omfamnar världens absolut i särklass mest generösa och kravlösa flyktingpolitik och du ser det som något positivt att s.k. "flyktingar" och svenska brottslingar idag får bättre vård och en rikare tillvaro en svenska pensionärer som oftast har jobbat och betalat skatt i hela sina liv.
Du ska kort och gott inte klaga. Du ska bara nicka, skratta, titta dig omkring på stan och säga: "Detta är något gott! Detta är vad jag vill! Vilket härligt land Sverige har blivit!"
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Nu är det dags att lägga ner SVT

Post by ozzman »

Men om man nu inte skall rösta på något av de sju vänsterpartierna vilka skall man rösta på då?
Det finns helt enkelt inget alternativ om man inte är utopist, brunskjorta eller rödgardist.
Om det hade funnits ett riktigt högerparti likt GOP eller Libertarians i USA eller Tories i England hade de haft min röst fortare än en muslim kan säja Fatwa.
Men nu finns inget sånt i Sverige och då får jag försöka hitta det minst onda alternativet och i dag är det FP. Mest pga skolpolitiken faktiskt.
Post Reply