CDON

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

CDON

Post by uy »

Stryk skulle dem ha. När man är student och har csn-kortet så skulle man få handla faktfritt från dem. Vad bra, då när man måste vara 18 för att få beställa.
Skitarna ska va' lika långa i år
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

CDON

Post by ozzman »

handla på Prate bay i stället, garanterat fraktfritt och ingen åldersgräns.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

CDON

Post by uy »

Men då får man inga skivomslag. Jag tänkte köpa Eddie Meduza & The Roaring Cadillacs på cd. Det var mest för att jag ville ha ett orginal av den skivan. Har den redan på datorn.
Skitarna ska va' lika långa i år
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

CDON

Post by ozzman »

Nej, det är sant vissa skivor vill man gärna ha i orginal, du känner ingen som är över 18 som har CSN-kort?
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

CDON

Post by uy »

Jo, det gör jag. Annars kan jag se omjag kan få fraktfritt när jag beställer i pappas namn.
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

CDON

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:
Prate bay
Fan, jag googlade men det kom inte upp någon länk. Kan du lägga ut den? Det lät intressant!

UY:

Handla på Ginza istället. Ett gammalt fint svenskt familjeföretag som har funnits ända sedan sextiotalet. Gynna dem!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

CDON

Post by rex »

GammalHardrockare wrote:Ozzman:





Handla på Ginza istället. Ett gammalt fint svenskt familjeföretag som har funnits ända sedan sextiotalet. Gynna dem!
Ja, och Systembolaget!
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

CDON

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Är Systembolaget ett familjeföretag?
Och ja, jag skulle handla där om det nu inte var så att jag handlar min sprit i Tyskland.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

CDON

Post by rex »

GammalHardrockare wrote:Rex:

Är Systembolaget ett familjeföretag?
Och ja, jag skulle handla där om det nu inte var så att jag handlar min sprit i Tyskland.
Så du känner särskilt för företag som innehas av familjer,är det så?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

CDON

Post by gammalhardrockare »

Rex:
Så du känner särskilt för företag som innehas av familjer,är det så?
Det beror naturligtvis lite grann på omständigheterna och liknande men rent generellt så tycker jag att man ska gynna privatpersoner framför stora kedjor. Om jag kan så äter jag hellre på en gammal hederlig korvkiosk framför Burger King och McDonalds, jag handlar hellre mina böcker hos en privat bokhandlare framför Bokia och Päronsoda är att föredra framför Coca-Cola. Hajar du?
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

CDON

Post by rex »

GammalHardrockare wrote:Rex:



Det beror naturligtvis lite grann på omständigheterna och liknande men rent generellt så tycker jag att man ska gynna privatpersoner framför stora kedjor. Om jag kan så äter jag hellre på en gammal hederlig korvkiosk framför Burger King och McDonalds, jag handlar hellre mina böcker hos en privat bokhandlare framför Bokia och Päronsoda är att föredra framför Coca-Cola. Hajar du?
Jojo,enda kruxet är att nu ljuger du! Enda "familjeföretagen" du gynnar är Pizzerior och där har väl "Familj" en helt annan betydelse Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

CDON

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Nä, nu hänger jag inte med riktigt? Den enda pizzakedjan i Sverige är väl "Pan-pizza Planet" och "Pizza Hut"?
Där käkar jag sällan, jag käkar mest hämtpizza från vanliga pizzerior och dem är det väl privatpersoner som äger misstänker jag.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

CDON

Post by rex »

GammalHardrockare wrote:Rex:

Nä, nu hänger jag inte med riktigt? Den enda pizzakedjan i Sverige är väl "Pan-pizza Planet" och "Pizza Hut"?
Där käkar jag sällan, jag käkar mest hämtpizza från vanliga pizzerior och dem är det väl privatpersoner som äger misstänker jag.
"Nå, vilken pizzakedja föredrar ni, Pizza-Hut eller Pan-pizza Planeten?
Eftersom jag älskar pan-pizza och vräker i mig stora mängder så tycker jag att Pan-pizza Planeten är helt oslagbar! På vardagarna får man käka så mycket man orkar för sextio spänn! Inte mycket som slår det." Vem skrev detta tro Image Image Image Image Image Image Image Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

CDON

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Javisst käkar jag där men oftast så är det en mindre privat pizzeria som håller mig med helgmaten. Där käkar jag helt enkelt för att de är godast. Likadant som med hamburgarna, de är godast vid de gamla hederliga korvkioskerna och glädjen över att man slipper gynna de stora kedjorna får man på köpet!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

CDON

Post by rex »

GammalHardrockare wrote:Ozzman:


UY:

Handla på Ginza istället. Ett gammalt fint svenskt familjeföretag som har funnits ända sedan sextiotalet. Gynna dem!
Men där får jag ingen gratis frákt Image
Post Reply