Hellfueled!

Diskutera musik i alla former i detta forum
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Hellfueled!

Post by rex »

Tycks vara på allas läppar nu,tillomed bland stofilerna på min arbetsplats.....de var fan inte så illa,för att vara ny "rock" då alltså.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Hellfueled!

Post by rex »

hellboy wrote:rex: skönt att se en vettig 60-talist,trodde ett tag att alla 60-talister var sura gubbar som konsekvent vägrade befatta sig med något som utkommit efter 1989.
Får jag guldstjärna i boken nu alltså? Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hellfueled!

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Ja fråga inte mig. Jag vill inte veta och kommer aldrig att få veta. Riktig hårdrock producerades bara mellan slutet av sextiotalet fram till 1990. Allt därefter är smörja.
Döper man ett rockband till "Hellfueled" så blir jag direkt misstänksam.

Råkade slå på TV:n för några dagar sedan, ett "hårdrocksband" som hette "Hammerfall" uppträdde. Ohyggligt pinsamt och jag satt och rodnade å bandets vägar.
Vuxna karlar i trettioårsåldern med svart djävulsdyrkar hår, svartmålade naglar och upp och nedvända kors... Image Image

-"Och nu ska vi spela en av våra hits, RENEGADE!"

OOOAAAHHH Renegade! OOAAH Renegade! Bröööööl! Renegade! *Se tuff och hård ut* RENEGAAAADE! *Jappa! Jappa!* Hårda trummor... Ylande gitarrer... WOOAAH! WOOAAHH! BRÖÖÖÖÖÖLLLL!!!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Hellfueled!

Post by rex »

GammalHardrockare wrote:Rex:

Ja fråga inte mig. Jag vill inte veta och kommer aldrig att få veta. Riktig hårdrock producerades bara mellan slutet av sextiotalet fram till 1990. Allt därefter är smörja.
Döper man ett rockband till "Hellfueled" så blir jag direkt misstänksam.

Råkade slå på TV:n för några dagar sedan, ett "hårdrocksband" som hette "Hammerfall" uppträdde. Ohyggligt pinsamt och jag satt och rodnade å bandets vägar.
Vuxna karlar i trettioårsåldern med svart djävulsdyrkar hår, svartmålade naglar och upp och nedvända kors... Image Image

-"Och nu ska vi spela en av våra hits, RENEGADE!"

OOOAAAHHH Renegade! OOAAH Renegade! Bröööööl! Renegade! *Se tuff och hård ut* RENEGAAAADE! *Jappa! Jappa!* Hårda trummor... Ylande gitarrer... WOOAAH! WOOAAHH! BRÖÖÖÖÖÖLLLL!!!
Nu chansar du allt vilt Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Hellfueled!

Post by rex »

hellboy wrote:rocker: du är sur på hammerfall för att dom tjänar pengar på något dom tycker är roligt,medans du sitter i din etta och trycker i dig pan-pizzor och surar.
skärpning nu grin olle.
Detdär var nog mer huvudet på spiken än du tror Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hellfueled!

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Jag har sett och hört flera av dagens nya "hårdrocksband". Varför skulle Hellfueled skilja sig från mängden?
Hade de varit något att ha hade de åtminstonde lyckats prestera någon hit som hade satt sig i minnet.

Nä, jag klarar fan inte av det där tramset med blod, yxor och totalt värdelösa låtar utan någon som helst melodi eller refräng.
Hårdrock är och förblir "Back in black" och "Machine head" för mig. Den dagen ett band lyckas prestera ett liknande album så lovar jag att krypa till korset. Ok, räcker förklaringen?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hellfueled!

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:

Som jag skrev till Rex: Den dagen de åstadkommer ett klassiskt album som är lika bra som t ex några av de klassiska albumen från åttiotalet så kommer jag att lyssna på dem. Ett sådan album skulle nämligen inte gå obemärkt förbi och jag skulle inte kunna undgå att upptäcka dem.
Men det lär dessvärre aldrig ske, all bra rock har redan producerats. Nu är det slut och det är gamla skivsamlingar och nostalgi som gäller.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hellfueled!

Post by gammalhardrockare »

Rex försvann? Skäms han kanske en liten aning för sin nya musiksmak? Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Hellfueled!

Post by rex »

GammalHardrockare wrote:Rex försvann? Skäms han kanske en liten aning för sin nya musiksmak? Image
Nej? Till skillnad från dig så är jag en openminded ung man Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hellfueled!

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Känner du dig riktigt "hellfuelad" då när du får höra på lite bröl, motorsågar och baskagge i 180 knutar? Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Hellfueled!

Post by rex »

Nja,nu påstod jag ju inte att det var min nya favvogrupp....jag sa,för att vara ny rock så var de förhållandevis bra.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hellfueled!

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Tja... Själv så föredrar jag att upptäcka gamla hederliga rockhjältar. George Thorogood blir t ex bara bättre och bättre.

Men det är jag det. Vi kan inte vara lika allihopa. Vissa föredrar klassisk kvalitetsrock som håller i alla tider, andra gör det inte. Så är det bara...

"OOAAOAH! Burn in hell! OOAAHH! KILL! KILL! HELL! OOAAHH!!
På dig Rex... Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Hellfueled!

Post by rex »

GammalHardrockare wrote:Rex:

Tja... Själv så föredrar jag att upptäcka gamla hederliga rockhjältar. George Thorogood blir t ex bara bättre och bättre.

Men det är jag det. Vi kan inte vara lika allihopa. Vissa föredrar klassisk kvalitetsrock som håller i alla tider, andra gör det inte. Så är det bara...

"OOAAOAH! Burn in hell! OOAAHH! KILL! KILL! HELL! OOAAHH!!
På dig Rex... Image
Kan jag rå för att jag hellre sneglar åt ungdomen än surbligar ned i graven som du?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hellfueled!

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Nej för fan, det kan du inte rå för. "Hella" på bara Rex!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Hellfueled!

Post by rex »

hellboy wrote:rex: openminded...menar du öppensinnad eller.
Image Image
Det är Engelska,läste du inte det i skolan? Jag menar,det är ju inte så länge sen så du borde ju minnas?
Post Reply