10 Miljoner...

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

10 Miljoner...

Post by gammalhardrockare »

Jag brukar lämna in lite Lotto och Måltips varje helg. Naturligtvis så hoppas jag på storvinsten. En jackpott på 10 miljoner eller något är drömmen!

Vad skulle ni göra om ni vann 10 miljoner?

Detta skulle jag göra:

1. Först och främst så skulle jag bli tvungen att lägga undan en miljon som jag skulle dela ut till de närmaste vännerna. Det är det minsta man kan göra.

2. Köpa mig min drömlägenhet kontant. Antagligen så skulle det bli en tvåa i centrala Helsingborg, det är min drömstad.
Jag skulle nog få hosta upp en halv miljon eller något för att få en bra lägenhet med låg månadsavgift men sedan så är bostadsfrågan löst.

3. Jag skulle möblera upp lägenheten med de möbler och tekniska prylar som jag vill ha. Bl a så skulle det bli en sjuhelvetes stor flat-TV med inbyggt internet. Jag skulle kunna ligga i soffan, sängen eller vart fan som helst med mitt tangentbord och surfa på nätet så mycket jag orkade, dygnet runt.
Jag skulle unna mig precis den inredning jag vill ha utan att tänka på priset.
Skulle nog lägga ytterligare en halv miljon på detta.

3. Nu har jag åtta miljoner kvar. Skulle köpa mig en liten fräck sportbil för en halv miljon.

4. Nu har jag sju och en halv miljon kvar. En miljon skulle jag plöja ned i en säker pensionsförsäkring. Trygghet är viktigt!

5. Nu är det sex och en halv miljon kvar. En halv miljon skulle jag gömma undan i ett bankfack. Man ska inte skylta med alla stålar och den halva millen kan vara bra att ha som reserv om något skulle hända.

6. Nu har jag sex miljoner kvar. En halv miljon skulle jag skänka till någon form av U-landshjälp, ett par hundratusen skulle även gå till cancerforskningen. På så vis så gör jag en god gärning, kanske köper jag mig en plats i himmelen och om inte annat så har det funnits någon vits med min existens här på jorden.

7. Nu har jag fem och en halv miljon kvar! Dessa skulle jag placera på ett sådant sätt så att jag skulle kunna kvittera ut en god månadsinkomst varje månad livet ut. Jag skulle leva gott utan att vara en enda jävel till last och nu kommer det bästa...

8. Jag skulle gå upp till Arbetsförmedlingen och be dem fara och flyga åt helvete. Besvära aldrig mig igen, ring mig inte och glöm mig för all framtid! God jul och glad påsk!
Alla jävla gamla arbetsgivare skulle också få en skopa, alla otrevliga gamla chefer skulle jag mycket noga och tydligt tala om vad jag egentligen tyckte om dem och deras jävla arbetsplats. Nu är det slut med krypandet och krusandet! Ät skit! Burn in hell! Nu ska jag börja leva, nu är jag fri för första gången sedan jag började första klass!
Jag skulle ägna livet åt att resa, skriva en massa dumheter, kanske starta en knäpp undergroundtidning för ännu knäppare skribenter och journalister. Anställa en webdesigner som skulle bygga en hemsa åt min tidning.
Ja, jag skulle kunna göra precis va fan jag vill!

Nu är det er tur! Vad skulle ni göra med era liv?
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

10 Miljoner...

Post by ozzman »

För 10 miljoner skulle jag:

1. Leta upp en fin tomt med sjöutsikt i närheten av där jag bor idag, kostnad cirka 2-2.5 miljoner

2. Bygga ett fint hus med alla moderna bekvämligheter och bergvärme o. dyl för att minimera kostnaderna för drfiten, kostnad ca 2.5 miljoner

3. Möblera och inreda helt efter tycke och smak utan att titta på en jävla prislapp, kostnad ca 500'-1 miljon

4. Köpa 2 bilar t.ex. en XC90 och en Audi A4, kostnad ca 1 miljon

Nu borde det finnas ungefär 3.5 miljon kvar.

5. Fixa en hygglig fond till barnen, kostnad ca 2 miljoner

6. Åka i väg till något fint ställe och leva loppan hela jävla familjen (12 personer) i en månad, kostnad ca 250'

7. Köpa filmer, kläder, böcker och annat skoj, kostnad ca 100'

8. Resten skulle jag fondera och använda en del av avkastningen till resor och annat.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

10 Miljoner...

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Ja, visst skulle det vara härligt! Synd att man inte kan köpa sig evigt liv också...
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

10 Miljoner...

Post by Långis »

10 miljoner? Jag skulle iallafall sluta söka skitjobb o istället starta nåt eget.
Har alltid velat hålla på med screentryck, ni vet: "Jag trycker på er begäran vilket skitmotiv ni än vill ha och till hur liten upplaga som helst"

Sen skulle jag bygga en musikstudio och lära mig spela gitarr...
Last edited by Långis on 17 Feb 2005, 12:29, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

10 Miljoner...

Post by ozzman »

Om man hade en krona för varje gång man funderat i dom här banorna så skulle man nog vara åtminstonde i närheten av dom där 10 Miljonerna.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

10 Miljoner...

Post by gammalhardrockare »

Spekpanna:
Screentryck
Ja den branschen känner jag väl till! Har jobbat på en sådan firma en kort period men dessvärre så är konkurrensen stenhård.
Sökte förresten ett sådant jobb för ett tag sedan, det var över trehundra sökande och fick det inte men jag var i alla fall med till de fem sista och står nu på extralistan.
Alltid något.

gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

10 Miljoner...

Post by gammalhardrockare »

Men huva! Var inne på Hemnet och kollade lite för skojs skull på lägenheter i Helsingborg och det var helskotta va dyrt det har blivit! Image
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

10 Miljoner...

Post by lumberjack »

Jag får väl citera en polare: "Om jag vann en jävla massa pengar, då skulle jag gräva en stor grop." (Och där var det slut, vad gropen ska va till har aldrig framkommit.)
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

10 Miljoner...

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Ja, instämmer med Hellboyen. Det var helvete va ungar du måste ha skaffat dig!
Så jävla kul är det väl inte att knulla? Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

10 Miljoner...

Post by rex »

Skulle göra som Ozzman,bygga ett hus vid sjön samt skaffa allt jag vill ha. Sen skulle jag fondera en del till barnen och leva upp resten.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

10 Miljoner...

Post by rex »

GammalHardrockare wrote:Ozzman:

Ja, instämmer med Hellboyen. Det var helvete va ungar du måste ha skaffat dig!
Så jävla kul är det väl inte att knulla? Image
Det har aldrig föresvävat er att "Familj" innefattar andra än hans barn?
rockabillyhoodlums
Periodare
Posts: 289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

10 Miljoner...

Post by rockabillyhoodlums »

Det här kanske låter dumt men jag skulle försöka köpa upp rättigheterna till Eddie Meduzas musik!
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

10 Miljoner...

Post by Eddie »

Jaoo...

1. Ringa till csn och be dem dra åt helvete mitt sina ockerlån och sedan betala tillbaka skulden.

2. Skaffa en riktig lägenhet och möblera den

3. Skaffa en ny bil och cykel och en riktig jänk förståss.

4. In med resten på banken eller något dylikt.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

10 Miljoner...

Post by ozzman »

rex wrote:Det har aldrig föresvävat er att "Familj" innefattar andra än hans barn?
Tack och tack igen.
Vi kanske skall göra en liten utbildning åt Rockarn och Argboy om hur man tänker lite längre än näsan räcker?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

10 Miljoner...

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Det var bara ett litet skämt! Jag begriper väl att du inte har tio ungar! Image
Post Reply