Arbetslinjen gäller inte politiker och pensions...

Politiska diskussioner
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Arbetslinjen gäller inte politiker och pensions...

Post by gammalhardrockare »

Betala får gamla, sjuka och handikappade svenskar göra:
http://www.expressen.se/Nyheter/1.14275 ... arje-manad
Notera gärna att aset avstår från att kommentera.

Citat:
Wallström får 55 000 i bidrag - varje månad
Här är anledningen till att Margot Wallström kan plocka ut flera miljoner i EU-pension.
Hon tjänar 237 680 kronor i månaden.
Utöver lönen får hon 55017 i olika bidrag och tillägg.
Bara bidragen för barnen ger henne drygt 11 000 i månaden.

I går avslöjade Expressen att Margot Wallström får ett avgångsvederlag på fem miljoner kronor efter att hon avgår senare i år. Hon får dessutom 1,2 miljoner om året i pension efter att hon fyllt 65.
Men hon behöver inte vänta på avgångsvederlaget för att de stora pengarna ska rulla in. Redan nu har hon som EU-kommissionär en lön på knappt 300000 kronor i månaden.
Margot Wallström själv vill inte ge några kommentarer till Expressens avslöjande om avgångsvederlaget och pensionen.
- Hon tycker inte det är något att kommentera. Det är väl ganska självklart att man har ett avgångsvederlag och en pension när man har jobbat tio år på ett jobb, säger Eva Hedlund, pressekreterare hos Margot Wallström.


Behöver man verkligen så mycket pengar? Hon borde vid det här laget tjänat ihop en förmögenhet på de där tio åren.
Och hur många av oss andra som har jobbat i tio år kan kvittera ut sådana avgångsvederlag och pensioner?

Arbetslinjen numera gäller sjuka, handikappade och äldre svenskar men inte politikerslöddret och de importerade pensionsräddarna, de får naturligtvis ut sina bidrag utan motkrav ändå.
Det ser rätt hopplöst ut för sjuka, handikappade och arbetslösa svennejävlarnu när varslen står som spön i backen, F-Kassan korrumperad och mellan 50 000 - 100 000 nya pensionsräddare knackar på dörren varje år till Sverige och vill ta del av svenskarnas s.k. välfärd. En välfärd som mer och mer riktas till pensionsräddarna från Mellanöstern och Somalia.

Men de skyldiga, det är inte alla dessa politiker och pensionsräddare. De skyldiga är de som fortsätter med att rösta fram dessa politiker. De skyldiga är de som fortsättningsvis röstar på sjupartiregeringen.
Last edited by gammalhardrockare on 11 Jan 2009, 20:30, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Arbetslinjen gäller inte politiker och pensions...

Post by ozzman »

Grattis Margot!

Jag har sagt det förr och säjer det igen. Det är inte förrän politikernas löner blir marknadsmässiga som det kommer att gå att rekrytera bra folk till politiken istället för alla dessa mediokra arbetsskygga politruker som dväljs i regering och riksdag idag. Det här är ett steg i rätt riktning. Måhända är fallskärmen något hög. 12 månadslöner hade ju kunnat räcka.

Margot Wallström är dessutom något så ovanligt som en sosse som jag respekterar, hade hon tagit över efter Persson hade valet 2010 redan varit vikt åt sossarna.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Arbetslinjen gäller inte politiker och pensions...

Post by rex »

Josey Wales wrote:Margot Wallström är dessutom något så ovanligt som en sosse som jag respekterar, hade hon tagit över efter Persson hade valet 2010 redan varit vikt åt sossarna.
Tänk att det tror jag också......
errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

Arbetslinjen gäller inte politiker och pensions...

Post by errrol »

det gör väl inte nån nåt om man rånar henne, Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Arbetslinjen gäller inte politiker och pensions...

Post by ozzman »

rex wrote:Tänk att det tror jag också......
Därför tackar jag sossarnas verkställande utskott med en liten bön varje kväll för att de möjliggjorde 4 år till av åtminstone lite mindre vänsterpolitik än vad vi är vana med.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Arbetslinjen gäller inte politiker och pensions...

Post by gammalhardrockare »

JW:

Islamiseringen och nedmonteringen av det Sverige vi känner till kommer att fortsätta, oavsett om det är Jättebebisen eller Muslim-Mona som sitter vid rodret. Hade knappast blivit någon ändring med Margot Wallström heller.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Arbetslinjen gäller inte politiker och pensions...

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:JW:

Islamiseringen och nedmonteringen av det Sverige vi känner till kommer att fortsätta, oavsett om det är Jättebebisen eller Muslim-Mona som sitter vid rodret. Hade knappast blivit någon ändring med Margot Wallström heller.
Jag vet att du inte håller med men hos alliansen finns i alla fall en del förslag för att minska flyktingströmmen och ställa krav på de som redan är här. Det gör det inte hos de röd-gröna.
Jag kan hålla med om att det är för lite som görs idag men det finns trots allt grader även i helvetet.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Arbetslinjen gäller inte politiker och pensions...

Post by gammalhardrockare »

JW:
Jag vet att du inte håller med men hos alliansen finns i alla fall en del förslag för att minska flyktingströmmen och ställa krav på de som redan är här.
Nu brinner det i proppskåpet igen. Det var sossarna som införde det mångkulturella, läs muslimska, vansinnet i Sverige men faktum är att flyktingmottagningen alltid slår rekord när en högerregering sitter vid makten. De är alltså BÅDA lika medskyldiga till vansinnet.
Och vilka krav? Sverige tar fortfarande emot mest araber och somalier i hela EU. Läs detta: Mest mellanösternskräp i hela EU!
Nu vill högern även utöka arbetskraftsinvandringen trots att vi har närapå en halv miljon arbetslösa. Ser du någon logik i detta?
Ska vi ta emot arbetskraftsinvandrare för att fortsätta med att kunna försörja alla sk "flyktingar"?

I Tyskland behövde man tusentals till IT industrin men expertisen fanns inte i Tyskland trots 2 miljoner importerade muslimer. Man erbjöd greencards och tusentals indier och forna öststatare och kineser sökte och fick jobb som GÄSTARBETARE med möjlighet till fast bosättning efter x antal år och bra skötsel.
En tysk tidning skrev cyniskt och ironiskt på ledarsidan: "Vi måste få hit mer buddister och hinduer hur skall vi annars kunna försörja alla muslimer?"

Alla andra EU-länder stryper analabetimporten från getherdeländer, Sverige ökar på med Jättebebisens och Muslim-Monas goda minne.
Som sagt var: Med sådana idioter till väljare som vi har i Sverige så kommer vansinnet att fortsätta. Det är kört för detta land, helkört.



gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Arbetslinjen gäller inte politiker och pensions...

Post by gammalhardrockare »

JW:

Varför bemöter du inte mitt sista inlägg? Har du glömt?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Arbetslinjen gäller inte politiker och pensions...

Post by gammalhardrockare »

JW:

Hallå...? Det är inte likt dig att ge upp så lätt. Mitt sista inlägg till dig väntar fortfarande på svar.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Arbetslinjen gäller inte politiker och pensions...

Post by ozzman »

Ja, vi har för hög icke behovsprövad invandring i Sverige
Nej, Alliansen har skärpt kraven för både anhöriginvanding, asyl och ställt högre krav på egenförsörjning, återigen för lite men ändå ett litet steg i rätt riktning
Ja, det är fullt logiskt att ta in arbetskraft när kompetensen saknas i Sverige
Hade vi inte haft sådana gigantiska försörjningsystem i Sverige så hade vi inte heller haft lika stor attraktionskraft på parasitinvandrarna
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Arbetslinjen gäller inte politiker och pensions...

Post by gammalhardrockare »

JW:
Nej, Alliansen har skärpt kraven för både anhöriginvanding, asyl och ställt högre krav på egenförsörjning,
Ha! Ha! Säkert!

Drygt 90 000 fick uppehållstillstånd 2008
Antalet beviljade uppehålls- och arbetstillstånd ökade under förra året med fem procent. Mest ökade antalet tillstånd för arbete och studier. Sammanlagt beviljades 90 021 tillstånd under 2008. Under 2006 och 2007 låg antalet på drygt 86 000.
Drygt 14 500 personer från länder utanför EU beviljades uppehållstillstånd för att arbeta i Sverige förra året. Det är en ökning med 47 procent jämfört med 2007. Sedan 2005 har antalet arbetstagare ökat från 3 000 till över 7 500 i fjol. I den sammanlagda statistiken ingår förutom arbetstagare även gästforskare, säsongsarbetare, praktikanter/au-pairer samt professionella idrottsutövare med flera.

Över 11 000 studenter fick uppehållstillstånd förra året, vilket är en ökning med 25 procent jämfört med året innan. Även anhöriginvandringen från länder utanför EU har ökat. Under 2008 fick 33 687 anhöriga uppehållstillstånd, en ökning med 14 procent.

Cirka 11 200 asylsökande fick uppehållstillstånd förra året. En iakttagelse är att andelen som fick tillstånd på grund av flyktingstatus i enlighet med Genčvekonventionen ökade från 1 113 till 1 934 mellan 2007 och 2008.

Sammanlagt beviljades 90 021 uppehålls- och arbetstillstånd under 2008. Under 2006 och 2007 låg antalet på drygt 86 000.

Nu skall vi se....25.500 kom alltså hit för att arbeta eller studera.
De övriga 64.521 kom hit av de vanliga anledningarna, för att leva på oss men framför allt: För att de kan. För att man tillåter detta.
Det är alltså politikerna och alla de idioter som röstar på dessa politiker som är de skyldiga. Jag röstar inte längre på dem, du gör det JW. Det kan jag enbart tolka som att du gillar dagens Sverige och den utveckling/avveckling som vi idag ser.

Med tanke på hur många som förlorat jobbet på sistone så kanske man kunde utbilda samtliga arbetslösa till flyktingmottagare eller socialassistenter? Det är en sektor där det borde finnas otaliga arbetstillfällen.

Eftersom regeringen inte kan få nog av flyktingar från div muslimska skräpkulturer så anar man en inte alltför avlägsen framtid där Sveriges befolkning delats upp i två delar: socialassistenter och bidragstagare. Pengarna som socialassistenterna betalar i inkomstskatt används till bidrag för de bidragssökande, som sedan betalar skatt på sina bidrag till att utgå som lön till socialassistenterna.

Och sedan levde de lyckliga i alla sina dagar.

http://www.migrationsverket.se/index.js ... 0&id=67221
Last edited by gammalhardrockare on 13 Feb 2009, 14:39, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Arbetslinjen gäller inte politiker och pensions...

Post by ozzman »

De ökade krav för anhöriginvandring som genomförs har ännu inte trätt i kraft så anhöriginvandringshöjningen har inget med den nuvarande regeringens politik att göra, antagligen vet man att reglerna håller på att ändras så man skyndar sej att släpa hit hela tjocka släkten innan det blir svårare att få hit dem.
De som får asyl har oftast varit i Sverige väldigt länge innan ärendet avgörs. Den största delen av dessa torde därför ha kommit hit när vi hade en annan regering.

Att arbetskraftsinvadring och studentinvandring ökar har jag inga problem med.
Last edited by ozzman on 13 Feb 2009, 15:06, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Arbetslinjen gäller inte politiker och pensions...

Post by gammalhardrockare »

JW:

Jag skyller inte på dagens regering, jag skyller på båda regeringarna. Det är samma skit! Arabiseringen kommer att fortsätta oavsett Jättebebis eller Muslim-Mona.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Arbetslinjen gäller inte politiker och pensions...

Post by ozzman »

Ja, men nu handlade det ju om vilka som var värst.

Vad vi i Sverige behöver är något i den här stilen.
http://www.bobbyjindal.com/
Last edited by ozzman on 13 Feb 2009, 16:12, edited 1 time in total.
Post Reply