hammerfall.

Diskutera musik i alla former i detta forum
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

hammerfall.

Post by gammalhardrockare »

Trettioåriga karlar som leker monster- och djävulsrockare med halsband med dödskallar och flammor som tattor på armarna... Image
"Reeenegaade! Brööööl! Bröööl! *Jappa* *Jappa* RENEGADE!!! YYYYL! Banka! Banka!"

Pinsamt sa Bill, pinsamt är ordet så Bull.
Image

Jag kunde inte hålla mig Hellboy!
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

hammerfall.

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:

Du bad om det! Ger man en post en sådan rubrik så kastar jag mig över det och hugger direkt.

Till våren ska Rex ha stor hårdrocksfest och det kommer bara att spelas AC/DC och liknande, gammal fin, tung och gitarrbaserad hårdrock från den gamla goda tiden alltså!
Det är ju synd att läderklädda och nitbeströdda småkillar som luktar piss inte vågar dyka upp på en sådan riktig karlfest! Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

hammerfall.

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:

Rex behövde även hjälp med att installera ett helt splitter nytt rörsystem samt montering av avfallskvarn. Kanske blir du bjuden du också.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

hammerfall.

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:

Ja, Rex älskar ju sådana där spontana besök! Image Extra glad blir han om man även har med sig några kompisar som är helt okända för honom.
"Dina vänner är mina vänner och ju fler vi är, ju roligare blir det!" är ett utav Rex favoritordspråk.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

hammerfall.

Post by gammalhardrockare »

Jag har en orgel som jag spelar på varje dag.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

hammerfall.

Post by uy »

Jag har aldrig hört Hammerfall. Är det bra?
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

hammerfall.

Post by gammalhardrockare »

Hellboy: Nämen va fan... DET BLEV FEL! Naturligtvis har jag ingen jävla orgel, jag sitter och skriver på en annan pryl samtidigt som jag satt och skrev här. Saknar simultanförmåga, därav felet.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

hammerfall.

Post by gammalhardrockare »

UY:
Jag har aldrig hört Hammerfall. Är det bra?
Nej, bara oväsen och skrammel.
Håll dig till Eddie Meduza gammal fin hårdrock istället.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

hammerfall.

Post by rex »

GammalHardrockare wrote:Hellboy:

Ja, Rex älskar ju sådana där spontana besök! Image Extra glad blir han om man även har med sig några kompisar som är helt okända för honom.
"Dina vänner är mina vänner och ju fler vi är, ju roligare blir det!" är ett utav Rex favoritordspråk.
Nej det är sant att jag inte är särskilt förtjust i spontanitet öht....folk kan nog lära sig att planera lite och fråga först "passar det att vi kommer då och då?"

Sen att ett enstaka spontant besök av goda vänner och VISSA släktingar är väl kul,men jag skulle aldrig orka ha svängdörrar hemma för jämnan.

Det är ju olika men sån är jag,det betyder inte att jag tycker mindre bra om mina vänner och släktingar än vad andra gör,jag har bara låga sociala behov. Däremot skulle jag inte klara av att vara HELT utan umgänge,tror jag knappt det är nån som vill.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

hammerfall.

Post by gammalhardrockare »

Rex:
jag har bara låga sociala behov. Däremot skulle jag inte klara av att vara HELT utan umgänge,tror jag knappt det är nån som vill.
Samma här. Jag vill veta att jag har någon att umgås med om jag vill men det ska vara på mina premisser. Jag skulle bli vansinnig om det ständigt dök upp folk utan förvarning.
För det mesta så vill jag vara ensam. Jag vill helst resa ensam, kolla på film ensam (absolut!) och full blir man bäst med enbart stereon och sin skivsamling som sällskap.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

hammerfall.

Post by rex »

Jo men ibland får man ju bjuda till,annars är man ju där till slut iaf, att
ingen vill veta av en....
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

hammerfall.

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Ja det stämmer och det är ett svårt dilemma det där. De sista två veckorna har jag varit ovanligt social men det har väl mer eller mindre bara varit en ren uppoffring eftersom man trots allt vill försäkra sig om att det finns några där den dagen man själv får ett socialt ryck.

Men tiden när man umgicks dagligen med folk, ibland i stora gäng (!) är helt förbi. En person i taget med längre mellanrum är min stil!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

hammerfall.

Post by rex »

Ja det stämmer,på tal om det så dyker jag upp nu framöver,bara så du vet Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

hammerfall.

Post by rex »

hellboy wrote:sitter och lyssnar på nya hammerfall skivan och smuttar på en grants.
det låter bättre än väntat måste jag säga.
rocker behöver inte besvära sig med att skriva några inlägg har eftersom han uppenbarligen är totalt omusikalisk.
jag lyssnar på hammerfall och det står jag för,det är den enda musiken som får mig att känna mig lugn och harmonisk.
dessutom brukar dom ha med ett par riktigt feta metal gitarr solon på varje skiva
Hammerfall är Bögar iaf sångaren,såg han på tv när han stod och smekte scendräkterna .......berömde det följsamma materialet och elasticiteten Image Fjollade sig som det värsta fruntimmer gjorde han.....
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

hammerfall.

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:

Ja, det är ju jääävligt colt med spandex och läderbrallor på medelålders karlar. Ännu tuffare blir det ju när de lirar döskallerock för suicidiala tonåringar som nyss har läst ut sagan om ringen och har full collection av starwarsfigurer... Image
Last edited by gammalhardrockare on 26 Feb 2005, 13:41, edited 1 time in total.
Post Reply