Youtube - Vad i helvete?

Datorer, tillbehör, program, p2p, internet och sånt
Post Reply
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Youtube - Vad i helvete?

Post by uy »

Jag har en dator där youtube vägrar att fungera. När jag går in på youtube står det att jag har stängt av javascript eller har en gammal version av flash. Jag har provat att ominstallera både flash och java, och jag har testat tre oliga webläsare, men det är samma fel ändå.

Det som är riktigt konstigt är att jag kan se klipp från youtube som är inbäddade på andra sidor, men går jag in på huvudsidan blir det tvärstopp direkt. Är det någon som har en aning om vad det kan vara för fel?
Skitarna ska va' lika långa i år
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Youtube - Vad i helvete?

Post by E-M »

Har det varit så länge, uy? Har du Quicktime installerat? För jag läste om liknande problem för ett tag sedan. Även om det inte är exakt som ditt men det här kanske gör dig klokare http://forum.macworld.se/index.php?showtopic=48756.

Testa annars att mixtra med att slå av/på javascript i webläsaren. Prova dig fram. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig mer. Kanske någon annan har haft liknande problem eller tror sig veta vad det kan vara?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Youtube - Vad i helvete?

Post by gammalhardrockare »

uy:

Det ser helt enkelt ut som om du har oturen att ha köpt en hårddisk som inte är Youtube-kompatibel. Sådana finns men är rätt så ovanliga. Såldes en period som en slags billig white-trashvariant i trakterna runt Sveg och norra Dalarna men slog aldrig igenom så som det var tänkt.

Det enda du kan göra är att söka upp en datorhandlare och köpa en ny hårddisk. Glöm bara inte att säga att den måste vara Youtube-kompatibel. Annars kan det bli problem eftersom handlarna där uppe sitter på stora lager av den gamla ickekompatibla varianten av hårddisk och gärna vill bli av med dem.
För säkerhets skull så ska du kräva att de provkör dem mot Youtube. Tittar de underligt på dig och börjar yra något om att de inte fattar vad i helvete du talar om så stå på dig. De försöker att spela ovetande. De försöker att lura dig ännu en gång!
Last edited by gammalhardrockare on 01 Feb 2009, 19:12, edited 1 time in total.
errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

Youtube - Vad i helvete?

Post by errrol »

GammalHardrockare wrote:uy:

Det ser helt enkelt ut som om du har oturen att ha köpt en hårddisk som inte är Youtube-kompatibel. Sådana finns men är rätt så ovanliga. Såldes en period som en slags billig white-trashvariant i trakterna runt Sveg och norra Dalarna men slog aldrig igenom så som det var tänkt.

Det enda du kan göra är att söka upp en datorhandlare och köpa en ny hårddisk. Glöm bara inte att säga att den måste vara Youtube-kompatibel. Annars kan det bli problem eftersom handlarna där uppe sitter på stora lager av den gamla ickekompatibla varianten av hårddisk och gärna vill bli av med dem.
För säkerhets skull så ska du kräva att de provkör dem mot Youtube. Tittar de underligt på dig och börjar yra något om att de inte fattar vad i helvete du talar om så stå på dig. De försöker att spela ovetande. De försöker att lura dig ännu en gång!

eller så kan man skicka greven, e hitler, smällfete sigge och så vidare som, klår upp dom kankse
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Youtube - Vad i helvete?

Post by uy »

GammalHardrockare wrote:uy:

Det ser helt enkelt ut som om du har oturen att ha köpt en hårddisk som inte är Youtube-kompatibel. Sådana finns men är rätt så ovanliga. Såldes en period som en slags billig white-trashvariant i trakterna runt Sveg och norra Dalarna men slog aldrig igenom så som det var tänkt.

Det enda du kan göra är att söka upp en datorhandlare och köpa en ny hårddisk. Glöm bara inte att säga att den måste vara Youtube-kompatibel. Annars kan det bli problem eftersom handlarna där uppe sitter på stora lager av den gamla ickekompatibla varianten av hårddisk och gärna vill bli av med dem.
För säkerhets skull så ska du kräva att de provkör dem mot Youtube. Tittar de underligt på dig och börjar yra något om att de inte fattar vad i helvete du talar om så stå på dig. De försöker att spela ovetande. De försöker att lura dig ännu en gång!
Då ska jag ta och prova det. Tack för tipset. Image Och om de ändå inte ger mig en Youtube-kompatibel hårddisk får jag ta till Errols råd. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply