Sossarna är orginella!

Politiska diskussioner
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Sossarna är orginella!

Post by E-M »

http://nyhetskanalen.se/1.832307/2009/0 ... mas_slogan

Det jävliga är väl att alla naiva svenskar kommer gå på hennes rapparkalja och tror att Shalin (S) kommer som en "räddare i nöden" valet 2010.

errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

Sossarna är orginella!

Post by errrol »

skulle inte tro det, ren stöld
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Sossarna är orginella!

Post by ozzman »

Mona skulle med glädje äta elefantbajs om det gav några extra röster. Maken till vidrigt röstfiske får man leta efter.
Tänk jag trodde aldrig att jag skulle sakna Fet-Persson men han börjar mer och mer framstå som en hedervärd och rättskaffens man jämfört med fifflarMona.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Sossarna är orginella!

Post by rex »

Den Socialdemokratiske partiordförande som jag känt mest respekt för i modern tid är utan tvekan Ingvar Karlsson,en man som trodde på vad han gjorde är min uppfattning.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Sossarna är orginella!

Post by overkill »

Mona Sahlin framstår för mig mer och mer som ett skämt, och ett ovanligt dåligt sådant. En person som ljuger, överdriver, snedvrider allting hon säger och föröker få allt att verka som att det är Fredrik Reinfeldt. Notera även att hon alltid säger att statsministerns hela namn (stället för bara förnamnet) i debatter och diskussioner, allt för att banka i väljarna att det är bara Reinfeldt som står för allt ont, - uppsägningar, lågkonjuktur - ALLT, och att han får spela syndabocken. De andra 3 partierna verkar mindre viktiga, när i själva verket Moderaterna bara är ett av 3 regeringspartier.
Använde t.o.m. uttrycket "sataniskt" i en radiointerljuv i frågan om a-kassan, en kassa som enligt prakt-idioten mer eller mindre är helt bortagen, när den i själva verket bara är marginellt försämrad (åtminstonde den första tiden).

Nej, det känns mer och mer som ett slags korståg det här. "Dom stora stygga Borgarna tog makten ifrån oss och nu ska den tillbaka till dem den egentligen tillhör". Bygger sin politik på i princip enbart ren avunsjuka (med betoning på Sjuk, i Svergie är avunsjukan just det - sjuklig) och genom att skylla ifrån sig på andra människor, som har en hjärna att tänka med. Vilket många Socialdemokrater tydligen saknar.
Vänsterpartiet och MP är inte mycket bättre men MP är ändå lite bättre i alla fall. Lars Ohly är svårare att uttala sig om, mannen har onekligen poänger ibland men ibland undrar man hur det står till med hans verklighetsuppfattning.

Jag föredrog också Persson faktiskt framför Mona, även om han också var ett skämt av stora mått. Andra vettiga Sossar tycker jag var Ingvar Karlsson och även Per Nuder.

Blir en mardröm ifall Mona vinner valet 2010, måtte det aldrig ske!!!
Last edited by overkill on 10 Feb 2009, 20:07, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Sossarna är orginella!

Post by ozzman »

Sossar har alltid skrämts med högerspöket, det är inget nytt.
Skillnaden nu är att den sk. högern inte driver en högerpolitik utan ligger ganska långt till vänster så jag tror att skrämseltaktiken kommer att slå tillbaka mot sossarna.
Jag tror också att den röd-grön röran kommer att få problem när det blir dags att berätta vad de vill göra vid en valvinst.
Folk kommer nog att tycka det är ganska tunt när det visar sej att det enda de har i form av konkret politik är att ändra tillbaka a-kassan.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Sossarna är orginella!

Post by overkill »

De rödgröna kommer säkerligen att gödsla med vallöften i form av mer pengar till vården, skolor, höjd a-kassa och till välfärden i allmänhet. Vilket dem såklart kommer finansera med högre skatter - givetvis i första hand iform bekostade av överklassen. Problemet med sossar är att de verkar sällan planera mer än ett eller 2 framåt. Den nuvarande regeringen, oavsett hur höger den är eller inte , verkar i alla ta ett mer långsiktigt ansvar och skär ner på utgifterna, och använder pengarna vettigare. Jag säger inte att allt är perfekt, men ändå mycket bättre än förut.

Med Persson-regeringen hade vi bland de högsta skatterna i Europa, och ändå fattades det redan då pengar till välfärd osv. Men så går det när skaffar sig för mycket uttgifter, bl.a i form av för generösa bidragssystem, vilket gjorde att det systematiskt uttnyttjades. I många fall var det mer lönsamt att stanna hemma än att arbeta.
Nej, gud bevare mig från Mona Sahlin. Bl.a så vill dem ta bort avdraget för hushållsnära tjänster. En sak, som åtminstonde i teorin, förvandlar svartjobben till vita, vilket ökar antalet jobb, och staten får mer inkomster (ju fler som jobbar = fler skattebetalare). Såförvisso blir det lite mer utgifter också då dem får bekosta avdraget. Men det är ändå en grej som alla tjänar på, som jag ser det. Därmed inte sagt att svartjobben försvinner helt, svartjobb kommer alltid finnas oavsett politk. Men detta vill ialla fall idioten ta bort, och varflör då? Jo, det är bara välbärgade och rika som utnyttjar det, påstår idioten. Ok, merparten som använder det är säkert mer eller mindre rika, men ändå: var är nackdelen när det leder till fler jobb och fler inkomster? Förklaringen stavas återigen avunsjuka. Sinnesjukt.
Sen tror jag att människor i alla samhällsklasser uttnyttjar det mer eller mindre, fast olika mycket förstås. Men det fattar inte Mona Sahlin. Detta är ändå bara ett exempel i raden på typisk Sosse-politik som i mitt tycke är dömt att misslyckas.
Sen blir det ibland för mycket snack om skatter,varför inte lägga krut på att försöka få upp lönerna inom t.ex vården och skolan? om man fick upp deras löner (de har ju nästan alltid varit underbetalda, mer eller mindre) så hade man jämnat ut en del löneskillnader och skattefrågan hade inte blivit lika viktig då lönerna skulle vara mer jämna. Detta hade ju tveklöst sossarna tjänat på då de har många av sina kärnväljare i nämnda grupper.

Blev långt & invecklar det här Image
Last edited by overkill on 12 Feb 2009, 05:15, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Sossarna är orginella!

Post by ozzman »

Skattesystemet och vad staten lägger sina pengar skulle behöva en riktigt rejäl översyn.

Jag gjorde själv en genomgång av statens utgifter och kom fram till att över 200 miljarder skulle kunna sparas utan att göra några svårare ingrepp i den sk. välfärden (jag gjorde en tråd om det här på ML men så fan om jag kan hitta den nu)
Det motsvarar ungefär 40% av den totala inkomstskatten i Sverige och om man sänkte skatten med dessa 40% så skulle en normal löntagare (lön på 27000 i månaden) få 3700 mer kvar i plånboken varje månad.
Det är köpkraft det.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Sossarna är orginella!

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Ingvar Carlsson! Men va fan! Han, tillsammans med Palme, var ju sossarnas i särklass största kuksugare! Det var ju de som gick ifrån det Erlanderska folkhemmet och gav sig faan på att Sverige skulle bli ett arabkramande multikulturellt samhälle.

Den enda sosse som jag respekterar är Erlander, de efterföljande kan... Ja, nu höll jag på att skriva: Fara så långt ända in i helvete de kan. Men så kom jag på att Palme är död och man ska inte önska sådant om de döda, inte ens Palme.
Men i alla fall, ni förstår vad jag menar.

Som sagt, idag så tar jag avstånd från hela sjupartiregeringen. Samma skit. Det Sverige som jag växte upp i finns inte längre, ett Sverige för svenskar med svenska värderingar och västerländsk kultur. Idag är det Mellanöstern som gäller.
Jag säger bara en sak: Skit på er! Skyll inte på mig, jag lägger inte längre min röst på sjupartiregeringen och därmed medverkar till avvecklingen av Sverige. Det där får ni sköta. Det får ni stå för den dagen era avkommor kommer hem från skolan och bryter på rånarsvenska.
Hos mig talar man enbart gammal hederlig dialektal svenska.
Last edited by gammalhardrockare on 12 Feb 2009, 19:18, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Sossarna är orginella!

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Rex:

Ingvar Carlsson! Men va fan! Han, tillsammans med Palme, var ju sossarnas i särklass största kuksugare! Det var ju de som gick ifrån det Erlanderska folkhemmet och gav sig faan på att Sverige skulle bli ett arabkramande multikulturellt samhälle.

Den enda sosse som jag respekterar är Erlander, de efterföljande kan... Ja, nu höll jag på att skriva: Fara så långt ända in i helvete de kan. Men så kom jag på att Palme är död och man ska inte önska sådant om de döda, inte ens Palme.
Men i alla fall, ni förstår vad jag menar.

Som sagt, idag så tar jag avstånd från hela sjupartiregeringen. Samma skit. Det Sverige som jag växte upp i finns inte längre, ett Sverige för svenskar med svenska värderingar och västerländsk kultur. Idag är det Mellanöstern som gäller.
Jag säger bara en sak: Skit på er! Skyll inte på mig, jag lägger inte längre min röst på sjupartiregeringen och därmed medverkar till avvecklingen av Sverige. Det där får ni sköta. Det får ni stå för den dagen era avkommor kommer hem från skolan och bryter på rånarsvenska.
Hos mig talar man enbart gammal hederlig dialektal svenska.
Det Sverige du vurmar för var ett Sverige med 20% skatt, ingen A-kassa, 2 veckors semester, ingen allmän sjukförsäkring och ett samhälle där det var i stort sett omöjligt att göra karriär om du var arbetarbarn.
Däremot var invadringen behovsprövad (förutom Zigenare), det har du rätt i.

Så vill inte jag ha det, även om 20% skatt låter mumma.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Sossarna är orginella!

Post by gammalhardrockare »

JW:

Jag uttryckte mig fel, jag menade visionen som Erlander hade. Den har inget med hur dagens idiotsverige att göra.
Och är du emot behovsprövad invandring? Varför då? Är det bättre att ta emot och ge araber och somalier livstidsförsörjning? Jag trodde det räckte med alla svenskar som är arbetslösa, sjuka eller rätt och slätt gamla.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Sossarna är orginella!

Post by ozzman »

Det är just behovsprövad invandring som jag är för.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Sossarna är orginella!

Post by gammalhardrockare »

JW:

Och ända röstar du på sjupartiet? Det kan jag enbart tolka som att du tycker att Sverige har blivit ett bra land och att dagens avveckling gärna får fortsätta.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Sossarna är orginella!

Post by ozzman »

Jag har skrivit det många gånger förr, om det fanns ett seriöst högeralternativ så skulle jag rösta på det hur lätt som helst.
Men med tanke på vad som idag finns att rösta på utöver riksdagspartierna så finns det inget utomriksdagsparti jag skulle drömma om att lägga min röst på.

Det är inte heller med någon direkt glädje som jag ger min röst antingen till M eller FP men med tanke på alternativen så är valet ändå ganska lätt.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Sossarna är orginella!

Post by gammalhardrockare »

JW:

Vad är det som är bättre med t ex Jättebebisen än SD? Om jag tvingades välja så hade valet varit lätt. Jag hade inte lagt rösten på bebisäcklet och därmed fortsatt arabisering och nedmontering av det svenska Sverige.
Post Reply