"Pratstunder"

Politiska diskussioner
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

"Pratstunder"

Post by rex »

gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

"Pratstunder"

Post by gammalhardrockare »

Som sagt, skyll inte på mig. Jag röstar inte på Sjupartiet. De är de som röstar på dem som vill ha en sådan här mesig poliskår som man får spotta på och hota utan åtgärd, samtidigt som de själva inte ens får försvara sig.

Svensk polis är världens mesigaste och ska tydligen bli - om möjligt - ännu mer undfallande mot huliganerna. Inte en käft har åtalats för kravallerna men polisens "rasism" ska tydligen utredas in absurdum.

Åh fy fan säger jag. Det är tur att jag redan har gett upp hoppet, annars hade det känts tungt.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

"Pratstunder"

Post by ozzman »

GH:

Vad i hela fridens namn har våra sju vänsterpartier med det här att göra?
errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

"Pratstunder"

Post by errrol »

som i jönnsonligan, "ska vi inte låsa polisbilen?, vem skulle stjäla en polis bil?"
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

"Pratstunder"

Post by gammalhardrockare »

JW:

Det är regeringen som formar vår poliskår, det är de som har det yttersta ansvaret. Du vet, poliskåren är inte en fristående myndighet.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

"Pratstunder"

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:JW:

Det är regeringen som formar vår poliskår, det är de som har det yttersta ansvaret. Du vet, poliskåren är inte en fristående myndighet.
Om du tror att regering och riksdag styr över hur en rikspolischef sköter sitt dagliga arbete så är du ganska fel ute.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

"Pratstunder"

Post by gammalhardrockare »

JW:

Du vet mycket väl vad jag menar! Gör dig inte dum nu. Det finns inget parti i sjupartiriksdagen som vill ge polisen större makt, att ge dem tillstånd till att ta i med hårdhandskarna m.m. Istället så avväpnar de dem.

Personligen så säger jag så här när det gäller kravallande ligister, oavsett om det är rasistiska araber, svenska kommunister eller nazister: Skjut dom. Rakt av. Ge dem en varning, sedan skarp verkanseld in i packet. Svårare än så behöver det inte vara.
Men nej, nu har rikspolischefen fått order om att "prata" med packet. Herregud min skapare...
Glöm aldrig heller förra året, när kryperiet från polisen nådde nya höjder. De åkte till en typisk blatteförort i Fjollträsk med en ommålad polisbil. Det stod "Aina" med stor text på sidorna.
Idioterna fattar inte ens att det är en nedlåtande beteckning på polisen på rånarsvenska.

Men som sagt JW, det är så här du vill ha det. Annars hade du visat ditt missnöje genom att rösta blankt eller på något annat parti. Nu hjälper du dem att sitta kvar genom att lägga din röst på dem.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

"Pratstunder"

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Men som sagt JW, det är så här du vill ha det. Annars hade du visat ditt missnöje genom att rösta blankt eller på något annat parti. Nu hjälper du dem att sitta kvar genom att lägga din röst på dem.
Återigen, för vilken gång i ordningen vette snart inte ens gudarna.
Om man anser att det finns andra viktiga politiska frågor, vilkte jag gör, så kan man inte rösta på enfrågepartier. Eftersom det enda som finns utanför de 7 är just enfrågepartier så kan jag inte rösta på något annat.

Att ge fan i att rösta eller rösta blankt skulle aldrig falla mej in. Det finns åtskilliga miljoner som dött för att rösträtten skall finnas, det vore ett hån mot dem att ligga på sofflocket.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

"Pratstunder"

Post by gammalhardrockare »

JW:

Ha! Ha! Så sjupartiet är inte ett enfrågeparti då menar du? Här handlar det ju enbart om pellejönserier och att anpassa Sverige efter pensionsräddarna. Lägg därtill Israelhatet, terroristkramandet och en allmän politisk korrekthet intill vansinne.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

"Pratstunder"

Post by ozzman »

GH:

Det här kommer antagligen som en överaskning för de men det finns faktiskt andra viktiga politiska frågor i det här landet än invandringen.
Frågor som jag rankar högre är:
- Skattepolitiken. Hur länge skall vi bli pungslagna på allt vi har i direkta och indirekta skatter?
- Energipolitiken. Kommer vi att kunna ha överkomliga elpriser och god tillgång på el, eller kommer vi att behöva betala svinpriser för vind- och solkraft?
- Företagspolitiken. Skall vi underlätta för folk att driva företag eller skall det krävas en hyllmeter byråkrati bara för att börja sälja tobak och tidningar?
- Skolan. Hur länge skall det sociala experimentet vi kallar svensk skola få fortsätta att fördärva generation efter generation?
- Vården. Skall vi fortsätta ha landstingsdrivna sjukhus som drivs utan några som helst krav på kundnytta och effektivitet?
- Polis och rättsväsende. Är det inte dags för polisen att börja göra det de skall göra, nämligen lösa brott?
- Försvar. Skall vi ha ett förtsvar endast bestående av flera hundra flygplan och en paradstyrka uppe vid slottet, eller skall vi ha ett försvar som är värt namnet?

I alla dessa frågor har inte SD ett enda konkret förslag och det gör att de går bort för mej.
Det är också det som gör att M eller FP blir de enda alternativen för mej, i brist på bättre.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

"Pratstunder"

Post by gammalhardrockare »

JW:

I just dessa frågar har SD ett tydligt ställningstagande. Det är bara att du läser deras partiprogram.
SD vill t ex bygga ut kärnkraften, ha ett starkt försvar (inte så överraskande kanske), vill ha en riktig poliskår (då vet du nog vad jag menar), ha ordning och reda i skolan, skulle tro att de flesta t o m vill återinföra aga men det vågar de inte säga.
Lägg därtill att de har stenhårda familjevärdringar a´la de gamla kristdemokraterna och är motståndare till homoäktenskap. Vem är inte det förresten?
När det gäller vården däremot så minns jag inte och jag orkar fan i mig inte gå tillbaka och kolla upp.

När det gäller skatterna så är de mer höger än vänster (tyvärr) och det förbannade kungahuset vill de ha kvar. Skatter och kungahus är viktiga frågor för mig och därför kan jag inte kalla mig för Sverigedemokrat. Men för övrigt så håller jag med dem och på rent jävelskap så hoppas jag att de kommer in i riksdagen. Gott åt de förbannade terroristkramarna och pellejönsarna.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

"Pratstunder"

Post by ozzman »

Ställningstagande har de nog, men som jag skrev så är det väldigt enkelt att skriva vad man vill.
En helt annan sak att komma med konkreta förslag för att ta sej dit.
Om det är som du skriver och de dessutom kan konkretisera både vad de vill göra och hur de skall göra det så skall jag med glädje rösta på dem. men i dagsläget skanar jag hur-delen.

För övrigt:
Gud bevare konungen!
Last edited by ozzman on 15 Feb 2009, 13:21, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

"Pratstunder"

Post by gammalhardrockare »

JW:

Och det enda sjupartiregeringe vet HUR de ska göra är att avveckla det Sverige vi känner till ett "mångkulturellt" mellanösternskräpland. För övrigt så vet de, lika lite som SD, hur de ska lösa massarbetslösheten, bristen på resurser till dittan och dattan osv.
Samtidigt så fortsätter importen av bidragstagare.

Nej tack! Till något sådant vill jag inte medverka. För mig handlar det nu bara om att rösta EMOT och att kunna säga att jag i alla fall inte är med och röstar fram vansinnet.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

"Pratstunder"

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:JW:

Och det enda sjupartiregeringe vet HUR de ska göra är att avveckla det Sverige vi känner till ett "mångkulturellt" mellanösternskräpland. För övrigt så vet de, lika lite som SD, hur de ska lösa massarbetslösheten, bristen på resurser till dittan och dattan osv.
Samtidigt så fortsätter importen av bidragstagare.

Nej tack! Till något sådant vill jag inte medverka. För mig handlar det nu bara om att rösta EMOT och att kunna säga att jag i alla fall inte är med och röstar fram vansinnet.
Ja, du är ju naturligtvis i din fulla rätt att rösta på vem du vill.
Jag har bara en känsla av att en röst på SD kan visa sej vara ungefär som en röst på Ny demokrati när det begav sej.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

"Pratstunder"

Post by gammalhardrockare »

JW:

Ja, det tror jag också. Men jag hoppas de får chansen. Men det blir utan min hjälp. Jag kommer att rösta blankt. Men skulle jag bli tvungen att rösta, ja då skulle det bli något småparti utanför riksdagen.
Post Reply