Avdelningen onödigt vetande

Allmän diskussion om Eddie Meduza
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Avdelningen onödigt vetande

Post by overkill »

Ingen annan som har några onödiga nördfakta att dela med sig av? Image
felix
Obotlig alkoholist
Posts: 540
Joined: 15 Aug 2005, 12:36
Location: sweden
Contact:

Avdelningen onödigt vetande

Post by felix »

jag vet massor men dom är inte Meduza relaterade
leila
Posts: 264
Joined: 07 Oct 2008, 10:05
Location: Stockholm, stolt Söderböna =)

Avdelningen onödigt vetande

Post by leila »

Här kommer nåt riktigt nördigt och onödig vetskap...
Om nån undrar varför firman ett tag hette SOFIA music så beror det på att där jag bor på Söder (och som Eddie bodde i då också i perioder) heter området Sofia och ligger i Sofia församling.. Tar ni bussen hit står det Sofia på den Image
I Sofia ligger en gata som heter Bondegatan, vilket Eddie tyckte var kul att en gata hette så (I området SOFO; dvs south of Folkungagatan, som blivit väldigt pop hippt och dyrt.. nåväl..) På en av meddelandena på vår kassett beställnings telefonsvarare sa Eddie (Han ändrade ju meddelande då o då.. "Köper ni inte kassetter så måste ni komma till Bondegatan 65 imorgon exakt kl 18 så ska ni få så mycket stryk att ni inte står på en vecka" Med betoning på BONDEGATAN Image
He he.. kom på en annan sak som han sa på en telefon svarare men det kan vi ta i Bunkern eller så Image
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Avdelningen onödigt vetande

Post by retepnoslack »

He, he! Jag kommer ihåg en utav telefonsvararna för: "Sofia Music". Man skulle tala in sin beställning efter tonen och jag var så upprymd, att jag snavade på orden i "Eddies Garderob" och tänkte efteråt: Vad i helskotta ska han tro? Vad är det där för någon jävvla bondtolva. Den där töntens beställning kan man ju inte godkänna. He, he!

Men kassetterna kom levererade. Detta var 1996 eller 1997. Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Avdelningen onödigt vetande

Post by overkill »

Haha, kan föreställa mig ungefär hur det lät. Man hör väl en liten snutt av ett av dessa suspekta medelanderna i ett mellansnack på Julbandet -96. En kassett där f.ö. du Leila är med på några hörn också Image
Last edited by overkill on 12 Mar 2009, 23:58, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Avdelningen onödigt vetande

Post by E-M »

Är bara tvungen att posta denna totalt onödiga Eddie-faktan.

Kollar på Antikrundan, där är Peter Dahl med. Han är med för att han är en samlare. Ni kanske minns att Eddie nämner Peter Dahl i Radio-nova-intervjun 90-02-19 Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Avdelningen onödigt vetande

Post by overkill »

Ett perfekt bidrag till ämnet EM! Image

Den där Peter Dahl är nån konstkännare eller hur var det? eller var det konstnär. Var ett tag sedan jag hörde på denna intervjuvn men jag minns att han nämnde nått om en konst.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Avdelningen onödigt vetande

Post by overkill »

Angående missen med låten Oh, Gabriella så är det ju även lite lustigt att det är bara på just själva CD-skivan det är fel. Inte på något av omslagen till varken CD, kassett eller LP. Det mest logiska hade varit att felet hade varit detsamma på LP-etiketten, på själva kassetten och då CD´n som sagt - rätt på alla omslagen alltså, men fel på skivorna/kassetten. Så kan det gå... Image
Men istället lyckades man pricka in ett enda ställe. Image
Last edited by overkill on 15 Apr 2009, 22:44, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Avdelningen onödigt vetande

Post by overkill »

Efter en tids frånvaro pga mycket masturbation och diverse andra orsaker har jag varit lite frånvarande här den senaste tiden men nu är jag tebaks Image Image

Intressant med ännu mera nörd-fakta. Men all fakta här är ju varken onödig eller speciellt nördig, men oavsett viktighetsgrad är det alltid kul att få veta fler saker. Intressant det där med Ugglans gitarrist! Han verkar vara en typisk studio-musiker tycker jag, så det är inte jätteförvånande egentligen.
Last edited by overkill on 05 Jul 2009, 00:36, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Avdelningen onödigt vetande

Post by overkill »

För ett tag sen fick jag tag i ett ex av Gasen I Botten LP´n där det står Mera Brännvin som titel på ryggen till omslaget istället för Gasen i Botten. Enligt Jockes sida så var tanken att den skulle hetat Mera Brännvin egentligen men dom ändrade sig i sista stund. Såvida det inte är ett renodlat tryckfel. Kul sak att ha i vilket fall, det är dock endast på ryggen det står Mera Brännvin, ingen annan stans. Jag har tittat efter denna lite då och då men bara sett nån enstaka gång förut och då var den i kass skick. Hade ju varit ännu "roligare" om den titeln hade stått på fler ställen (framsidan, etiketterna osv) men då hade det inte blivit lika nördigt & halvt onödigt vetande och därmed hade det inte riktigt platsat i tråden Image Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Avdelningen onödigt vetande

Post by uy »

Här er mitt första bidrag till tråden:

Jag var in på Nisse Hellbergs hemsida i dag, och fick då se att Hellbergs guitarrist var ingen mindre än Janne Lindén. Han har också vart med och spelat på någon av spelningarna med Wilmer X.
Janne Lindén var ju medlem i Lester C Garreth, och har även varit med och kompat Eddie, bland annat i någon låt på skivan "Ain't got no Cadillac".
Och så lite extra kuriosa: Janne Lindén har också haft ett bluesband, Tuff Enuff. Där var också Mats Lindberg med, som spelade bas på Meduzas skiva "Dåren e lös".

Nu vet jag inte om det här är tillräckligt nördigt för att passa in här, men jag postar ändå.
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Avdelningen onödigt vetande

Post by Långis »

Och Thomas Holst, basist i Wilmer X har ju som bekant gjort skivan Kommissarie Roy där en del av Eddies låtar finns med i nya verioner. Cirkeln är sluten?
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Avdelningen onödigt vetande

Post by Långis »

Haha, detta måste jag bannemig ta med på sidan! Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Avdelningen onödigt vetande

Post by overkill »

Det var inget, man kan inte tänka på allt... Image
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Avdelningen onödigt vetande

Post by mrrogerballis »

Overkill wrote:Det var inget, man kan inte tänka på allt... Image
Jodå all info av Errol/Eddie är av värde.
Post Reply