Bögutställning om djur

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Bögutställning om djur

Post by ozzman »

Jag måste erkänna att jag trodde det här var ett dåligt skämt när jag hörde talas om det. Dessvärre är det alldeles sant.
På Naturhistoriska riksmuséet pågår just nu en utställning som heter Rainbow animals och som berättar om homosexualitet bland djur.
http://www.nrm.se/sv/meny/besokmuseet/u ... .6876.html

Varför, varför, varför?
Är det så fruktansvärt viktigt för etablissemanget att göra homosexualitet till norm i samhället att man tom. måste använda djur i sin propaganda?

Vem vet, det kanske också är ett bra argument för att normalisera tidelag? Kanske någon kan göra en utställning om djur som har sex med djur för att påvisa att man föds med en lust att ha sex med djur och att det inte är något man väljer.
Last edited by ozzman on 26 Feb 2009, 15:36, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Bögutställning om djur

Post by rex »

Man blir bedrövad.tamigfan lessen helt enkelt.....
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Bögutställning om djur

Post by wiking »

Det har redan varit ett par utställningar där det bland andra perversa motiv har varit tidelag. Senaste gången var väl -07 i Lund om jag inte mins helt fel. Då, precis som första gången, blev konstutställningen attackerad och sönderslagen. Inte fan ska skattepengar gå till sådan "konst".
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Bögutställning om djur

Post by rex »

Skickade in ett mejl tiil Naturhistoriska,till "fråga Biologen" i mitt tycke drypande av ironi och jag fick bannemig svar,tillsynes helt utan någon form av insikt om att det kunde ha varit nåt trams,förbluffande på min ära Image Skicka dumma frågor ni också!

Fråga:

"Angående er utställning "Rainbow Animals".

I människovärlden så är det ju legitimt för Homosexuella att skaffa barn,då infinner sig ju frågan osökt: Hur gör djur? Adopterar de också?"

Och här kommer svaret.....

"Hej!

Det går inte att översätta människospråk till djurspråk, och det går inte att förmänskliga djurvärlden.

Det är alls inte ovanligt, särskilt i fågelvärlden, att en eller flera andhonor tar hand om egna och andras ungar. Ett bra exempel på detta är ejderhonor.

Vänligen

Lars-Åke Janzon
Fil dr, 1:e intendent
Jourhavande biolog "

E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Bögutställning om djur

Post by E-M »

Jag fattar inte vitsen att "bevisa" att djur kan vara homo. Djur (vilda djur) lever ju bara för att fortplanta sig, det är deras mål. Jag tror inte på att de går runt och sätter på varandra i röven. Fan vet inte vad jag ska skriva, det känns bara så löjligt! Vad fan är vitsen?
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Bögutställning om djur

Post by ozzman »

Rex:

He he.
I hans värld är det där säkert en högst relevant och seriös fråga.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Bögutställning om djur

Post by Långis »

Att homosexualitet bland andra djur än människan är en naturlig del av sexualiteten är inget konstigt. Eller tror ni på fullt allvar att homosexualitet endast är något människor sysslar med?
Vad är det i så fall som triggar detta beteende hos just oss? Våran intelligens? Hjärnskador? Sjukdomar?

Jag hävdar snarare att det är en naturlig följd av vår sexualitet.
Sexualiteten är det som driver oss framåt och fortplantningsdriften är oerhört stark, men ändock finner vi individer som till synes helt utan tanke på fortplantning "parar" sig med samma kön. Svaret till denna gåta är enkel.
Naturen har gett människan och en hel drös andra djur förmågan att njuta av sexuell stimulans. Denna funktion blev ledande i naturen då det visade sig att det var optimalt ur fortplantningssynpunkt. De djur som njöt av samlag konkurrerade i längden ut andra individer, och detta är en av anledningarna till att just vi apdjur blivit överlägsna och tillåtits utvecklas i stort sett fritt.
En "bieffekt" av njutningen är att vi njuter oavsett vem som stimulerar oss. Denna känsla är starkare den som gör att vi önskar oss avkommor, något som leder till att sex med likkönade kan upplevas som minst lika stimulerande som sex med "rätt" kön.
Hos apor är homosexuealitet väldigt vanligt. Varför? Svaret är just: Intelligens
Hos människan är heterosexualitet snarare ett resultat av vårat medvetande. Människan är det enda djur som lägger moraliska aspekter i sex med likkönade. Andra djur gör det inte. Allt detta pekar på att bisexualitet egentligen är det mest normala. Det främjar inte fortplantningen, men väl något mycket starkare - kåtheten.
Last edited by Långis on 27 Feb 2009, 21:56, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Bögutställning om djur

Post by rex »

Långpanna wrote:En "bieffekt" av njutningen är att vi njuter oavsett vem som stimulerar oss..
Jaså du,det säger du? Jag kan nog säga direkt att om det kom nån skäggig göbbjävel till mig och ville "stimulera" då skulle jag inte njuta inte....jag skulle nog bli lite aggressiv tror jag.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Bögutställning om djur

Post by wiking »

Det har forskats i ämnet homosexuallitet men resultaten vill man inte gå ut med för att man är rädd att folks fördomar ska stärkas. Precis som med det känsliga ämnet raser, där har det också forskats och man kunde ha fortsatt med det men det vill man inte, rasisterna kan ju få mer vatten på sin kvarn. Därför tycker man det är enklare att säga att det inte finns några raser, som om alla i hela världen är så dumma att dom inte fattar att det finns.

E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Bögutställning om djur

Post by E-M »

Det är väl ingen hemlighet att det finns olika människoraser. Det är ju inget konstigt heller, det är ju precis som att det finns olika hundraser.

Långis:

Jag tror faktiskt inte att en apa går runt ett helt liv och är homosexuell. Visst han kanske kan bli "stimulerad" av en hane någon gång Image Men jag tror inte han tänker att han INTE ska sätta på en massa honor under hela sin livstid för att han är bög. Jag tror inte att det går att jämföra djur med människor i den frågan. Det är därför jag undrar vad vitsen med den där utställningen egentligen är. Jo jag förstår ju att de vill visa att djur också kan vara bögar och det ska i sin tur leda till att alla ska tycka att det är helt naturligt att människor är det. Jag tycker snarare att det är väldigt löjligt.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Bögutställning om djur

Post by ozzman »

Jag måste nog hålla med Rex i det här fallet. Stimulans av en man betackar jag mej för, tack så mycket.
Jag tycker nog inte heller att homosexualitet tyder på hög intelligens, snarare tvärtom.
Om man låter sej styras av sina lägsta drifter så till den grad att man söker sexuell stimulans hos allt som rör sej oberoende av kön/utseende/ras så inte är intelligens det första jag förknippar sådant beteende med i alla fall.
leila
Posts: 264
Joined: 07 Oct 2008, 10:05
Location: Stockholm, stolt Söderböna =)

Bögutställning om djur

Post by leila »

Då kommer den intressanta frågan (eftersom ni är killar):
Men om det är två (vackra) tjejer då...?` Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Bögutställning om djur

Post by rex »

Ja,det är ju en helt annan sak ju..... Image
leila
Posts: 264
Joined: 07 Oct 2008, 10:05
Location: Stockholm, stolt Söderböna =)

Bögutställning om djur

Post by leila »

Misstänkte nästan det Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Bögutställning om djur

Post by Långis »

Josey Wales wrote:Om man låter sej styras av sina lägsta drifter så till den grad att man söker sexuell stimulans hos allt som rör sej oberoende av kön/utseende/ras så inte är intelligens det första jag förknippar sådant beteende med i alla fall.
Könsdriften är å andra sidan så bortkopplad från intelligens som något bara kan vara. De delarna av hjärnan kommunicerar inte med varandra. Det faktum att vi inte kan kontrollera det är ett bevis på detta.
Post Reply