Robinsson.

Filmer och Tv-program diskuteras här
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Robinsson.

Post by gammalhardrockare »

Någon som följer Robinsson här? Det gör jag. Ikväll blir det en kastrull med makaroner, bernaisesås och stekt falukorv framför TV:n klockan åtta.
Förra gången åkte rätt person ut. En riktig skitstövel, en sådan där jävel som ska bestämma och ge order.
Idag hoppas jag att subban från Arvidsjaur ska åka ut. Lika jobbig hon. Också en sådan där jävel som ska ta kommandot och bestämma. Sådana människor har jag alltid hatat.

Vad tycker ni om Robinsson? Följer ni det?
Diskutera!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Robinsson.

Post by rex »

Nej,det är skit,av idioter för idioter,som alla såpor.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Robinsson.

Post by rex »

Dessutom stavas det ROBINSON,du ser,du har redan blivit dummare...
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Robinsson.

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Men TV ska ju för fan vara enfaldig underhållning! Det är ju det som är själva vitsen.
Vill du tillhöra de lärda och fiina människorna så får du väl börja umgås med JW, läsa Marcel Proust (naturligtvis enbart helfranska utgåvor), käka myggportioner av någon fint och dyrt kött, raka kuken och flytta upp till Stockholm.
Vi andra föredrar billig och lättsam underhållning.

På spaning efter den tid som flytt - Min orakade pung!
Last edited by gammalhardrockare on 28 Mar 2009, 20:46, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Robinsson.

Post by rex »

Ok,ok....men du stavade i alla fall fel Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Robinsson.

Post by E-M »

Nej fy fan för dokusåpor. Det är oftast ren smörja! Särskilt Robinson.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Robinsson.

Post by wiking »

En säsong så röstade dom ju ut dom bästa först, det var ju helt värdelöst.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Robinsson.

Post by ozzman »

Jag tittade på eländet i brist på annat.
Egentligen är det ganska kuslig TV, vuxenmobbing på bästa sändningstid.
Hur skall man med någon form av trovärdighet kunna säja till barn att det är fel att mobba/frysa ut andra barn i skolan när ett program som Robinson visas på risktäckande TV och dessutom ses av miljoner?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Robinsson.

Post by gammalhardrockare »

JW:

Herregud! Har du också anslutit dig till det svenska cykelhjälmeriet och pellejönseriet?
Och att jämför det med mobbing i skolan blir bara löjligt eftersom den förbannade skolan är ett tvång, Robinson är frivilligt. Lägg därtill att det är en tävling.
De vuxna i Robinson vet vad som väntar, barn blir tvungna att gå i skolan och vet inte vilket helvete som väntar förrän det är för sent.

Jag skulle gärna vilja vara med i Robinson. Oj vad jag hade skämt ut mig! Det hade varit kul. Jag är ingen tävlingsmänniska så jag hade gett fullkomligt faan i om jag hade åkt ut. Jag hade bara sett det som en chans att skämma ut mig, säga vad jag tycker på bästa sändningstid och allmänt bete mig som en idiot. Jag hade gjort allt för att sabotera, bli ovän med de andra, fuska, intrigera och vara allmänt dum.
Sebastian Dawkins från Farmen visste hur man skulle bete sig.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Robinsson.

Post by ozzman »

Du har helt missuppfattat mitt inlägg, jag motsätter mej inte Robinson som sådant.
Om en massa krossmongon, psykfall och kompletta idioter vill åka till en öde ö och förnedra sej och varandra så får de göra det hur mycket de vill.
Vad mej anbelagnar får de gärna straffknulla varandra med kokosnötter och utföra skenavrättningar, det skulle jag inte ha några problem alls med.

Det jag inte tycker om med Robinson, förutom att det är för jävla tråkigt att titta på, är att programmet visar för barn och ungdomar att det är ok att mobba, frysa ut och förnedra andra människor bara man vinner något på det, och det tycker inte jag att det är, och så länge program som Robinson går på TV så kan vi näppeligen begära att skolbarn inte skall mobba varandra. Det vore magstarkt att begära det av barn när vuxna får göra det på prime-time TV.
Last edited by ozzman on 30 Mar 2009, 12:58, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Robinsson.

Post by rex »

Josey Wales wrote:Jag tittade på eländet i brist på annat.
Egentligen är det ganska kuslig TV, vuxenmobbing på bästa sändningstid.
?
Just detta som stör mig,all sådan skit går bara ut på att nån skall grina eller på annat sätt bryta ihop,jävla dynga! Det är som det heter under min nivå,faktiskt.
Last edited by rex on 30 Mar 2009, 17:06, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Robinsson.

Post by ozzman »

rex wrote:Just detta som stör mig,all sådan skit går bara ut på att nån skall grina eller på annat sätt bryta ihop,jävla dynga! Det är som det heter under min nivå,faktiskt.
Absolut. Dessutom känns debatten om hur datorspelsvåld och liknande skulle påverka barn och ungdomar väldigt surrealistisk när sånt här skit går på TV.
Jag tror fler psykfall blir inspirerade av Robinson och Big brother än av Postal 2 och manhunt.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Robinsson.

Post by gammalhardrockare »

JW:

Ja, nu vet jag inte hur det ser ut i din familj men jag äger i alla fall en fiffig uppfinning som kallas fjärrkontroll. På denna fjärrkontroll så finns det numrerade knappar, varje nummer representerar en viss kanal. Trycker man på en sådan knapp så byter man kanal och kan därmed titta på något annat.
Fiffigt va?
Det kallas för valfrihet. Jag trodde att välkammade högerpojkar gillade valfrihet? Jag gör det i alla fall och jag är inte ens någon högergosse. Än mindre välkammad. Jag kan inte kamma mig längre överhuvudtaget.
Jag vill inte ha tillbaka den statligt styrda pekpinnetelevisionen med enbart två kanaler där i stort sett allt var förbjudet, från amerikanska filmer till tecknade avsnitt med Tom och Jerry.

När det gäller Robinson så kan jag inte hålla med om att det skulle vara "mobbing-TV". Tvärtom, den visar ju hur det går till i samhället. Det är så här det är på våra arbetsplatser och ju förr ungarna lär sig hur verkligheten är, desto bättre rustade blir de. Inga illusioner som kan bli krossade.
Robinson är t o m för mesig enligt mig. Jag skulle vilja ändra på konceptet en smula så att det verkligen blev bra och underhållande TV.
Min programidé:
Man sätter en grupp med dagisungar och deras skäggmupp till gitarrspelande dagisfröken på ena sidan av ön och säger åt dem att klara sig bäst fan de kan. Om tio veckor så blir de upphämtade. Den som har överlevt har vunnit.
Men för att höja tävlingsmomentet en smula så sätter man en bindgalen och våldsbenägen pedofil på andra ändan av ön. Detta ska dock inte inte dagisgruppen vara medveten om. Man säger åt pedofiljäveln att om han blir den enda överlevande på ön så blir han benådad från sitt livstidsstraff för sina tidigare våldshandlingar.
Alla medel är tillåtna.
Skäggmuppen med examen från dagishögskolan skulle bli mycket förvånad när den ena efter den andra av hans små telningar försvann. Till slut skulle bara skäggmuppen och bögpedofilen återstå - The final battle! Skäggmuppen skulle få slåss för sitt liv och pedofilen skulle bara ha rövknull i huvudet.

Detta kallar jag för bra och underhållande TV! Image Jag skulle sitta som nitad vid TV:n tillsammans med hela svenska folket, oavsett vad de hade att säga om detta. Folk fascineras av våld och vidrigheter. Höga tittarsiffror betyder mycket pengar och pengar, ja de luktar inte.
Last edited by gammalhardrockare on 31 Mar 2009, 08:46, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Robinsson.

Post by ozzman »

GH:

Andra och tredje delen av ditt inlägg tänker jag inte ens nedlåta mej till att kommentera.

Vad gäller första stycket så har vi naturligtvis fjärrkontroller, både till TV'n i vardagsrummet och till barnens TV-apparater.
Problemet är att jag inte kan bestämma vilka TV-program de skall titta på på TV-apparaterna i sina rum, jag tror iofs. inte heller att 15-18-åringar är i riskzonen att påverkas, de har nog redan påverkats så det räcker av allt skit, utan det är nog mer barn som är 7-12 som får en helt felaktig bild av hur man skall bete sej mot sina medmänniskor.
Med tanke på det så tycker jag att man kunde sända program liknande Robinson mellan efter 22.00 istället för 20.00.

Jag är naturligtvis, som högerman, för frihet. Men som jag skrivit tidigare så måste det då vara frihet under kontroll.
Utan kontroll kan inte samhället fungera eftersom människan i grunden är en lat, sniken, elak och lömsk varelse.
Därför tycker jag inte att det är fel att ex. styra vissa TV-program till senare sändningstider.

Sedan kan man ju diskutera om idiot-TV likt Robinson överhuvudtaget skall få sändas eftersom det är så urbota jävla värdelöst. Men det är ju en helt annan diskusion.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Robinsson.

Post by gammalhardrockare »

JW:
Andra och tredje delen av ditt inlägg tänker jag inte ens nedlåta mej till att kommentera.
Tycker du inte att det var en rolig programidé? Jag som tänkte finslipa den och skicka den till Strix.
Nu blev jag lessen i ögat. Så som jag lagt ned mig!
Post Reply