Hårdrocksbröder

Filmer och Tv-program diskuteras här
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hårdrocksbröder

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:

Jo jag jobbar på det men nu bytte du helt plötsligt samtalsämne! Det var du som drog upp utbildningar.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hårdrocksbröder

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:

Nej, så menade jag aldrig. Jag anser inte att någon form av jobb är slöseri, alla jobb behövs.
Däremot så kan man - som jag t ex - slösa bort åren med ett välja fel jobb, dvs sådana som i stort sett inte finns eller behövs längre.
Men det är en helt annan diskussion.
Vanliga hantverksjobb kommer med största sannolikhet att behövas i en lång tid framöver.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hårdrocksbröder

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:

Däremot så är det för mig fullkomligt obegripligt hur ni kan ha sådana höga löner! Hur har ni fått igenom dessa astronomiska löner? Ni måste ha en jävligt stark och aggressiv fackförening.
Jag har en polare som jobbar med samma prylar som dig och hans löner närmar sig ju rena fantasisummorna. Lägg därtill alla svarta stålar han drar in på helgerna då och då.

Fan, du måste vara en rik man! Har du aldrig funderat på att köpa dig en villa? Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hårdrocksbröder

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:

Hur mycket sparar du varje månad? Du måste vara jävligt tät! *Avundsjuk*
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hårdrocksbröder

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:

Ja, jag började också spara när jag fyllde trettio, startade med 1 000 spänn i månaden och för några år sedan minskade jag till 500 spänn i månaden.

En privat pensionsfösäkring har jag också.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hårdrocksbröder

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:

Jag tyckte inte att jag behövde spara mer längre + att jag sparar till en del annat som resor, prylar, bil m.m.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hårdrocksbröder

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:

Spara är astråkigt i början, det är när summorna blir femsiffriga som det börjar bli kul och då kommer du att få svårt att röra dina sparkonton. Följden blir att de växer ännu mer och livet känns lättare och lättare för varje månad som går! Image
Post Reply