Hårdrocksbröder

Filmer och Tv-program diskuteras här
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Hårdrocksbröder

Post by Jungbacka Erik »

Spelade in hårdrocksnatt som kom på svt i somras. Där visades ett reportage om två hårdrocksbröder och deras kompis, som var så genuint betuttade i Iron Maiden och hårdrock att det var nästan rörande. Någon som såg reportaget, och finns det mera material om bröderna att få tag på?
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Hårdrocksbröder

Post by Jungbacka Erik »

Dom var faktiskt ganska komiska, men ändå så sköna. Kollade deras hemsa, men den var uppdaterad senast år 2000.

NIFELHEIM WAS FORMED IN 1990
BY HELLBUTCHER, TYRANT AND DEMON.
THEIR GOALS WERE TO BECOME THE
HARDEST AND MOST VIOLENT BAND EVER.


Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Hårdrocksbröder

Post by Jungbacka Erik »

nifelheims sida var det, ja.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Hårdrocksbröder

Post by Jungbacka Erik »

Ja, dom var ju allt skräckinjagande. Specellt han med det stora köttstycket i skogen Image Och deras namn var heller inget att leka med Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hårdrocksbröder

Post by gammalhardrockare »

Varför kan de inte spela riktig melodiös, vuxen och seriös hårdrock istället för det där oväsendet och tramset?

Allvarligt talat, det är sådant där som får mig att fundera på att sluta tala om för folk att man lyssnar på hårdrock. En del tror ju att det är sådant där larv som man lyssnar på.
Riktig hårdrock är sådant som producerades av äkta musiker, av folk som hade och har musikalisk begåvning, som är mästare på sina instrument och som kan konsten att komponera låtar med en refräng som lever kvar i hjärnan resten av livet.
Riktig och äkta hårdrock representeras av gamla fina grupper som T ex AC/DC, Deep Purple, Judas Priest, Iron Maiden, Accept, Scorpions, Def Leppard, Whitesnake m.m. m.m.
Odödligt musik och jag är helt övertygad om att i framtiden så kommer dessa att värderas lika högt som Mozart och Beethhoven.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hårdrocksbröder

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:

Ja, Judas Priest var riktigt hårdrock det!
Sätt på albumen "Point of entry" eller "Screaming for vengeance" med dem istället för det där oväsendet du brukar köra med så ska du se att det blir folk av dig också så småningom! Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Hårdrocksbröder

Post by rex »

GammalHardrockare wrote:Hellboy:

Ja, Judas Priest var riktigt hårdrock det!
Sätt på albumen "Point of entry" eller "Screaming for vengeance" med dem istället för det där oväsendet du brukar köra med så ska du se att det blir folk av dig också så småningom! Image
Det blir det aldrig av honom,men det är ju inte fel med lite Priest för det.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hårdrocksbröder

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Kommer du ihåg vad berusade vi brukade vara på de riktiga hårdrockskonserterna i vår ungdom?
Undrar vad dagens arga små Butterickshårdrockare dricker innan de går på konsert - Milkshake? Image
Vi får helt enkelt fråga Hellboy! Image
Är det kanske en tuff och magisk dekokt på musöron och ödletungor? Image
Last edited by gammalhardrockare on 26 Feb 2005, 11:48, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Hårdrocksbröder

Post by rex »

GammalHardrockare wrote:Rex:

Kommer du ihåg vad berusade vi brukade vara på de riktiga hårdrockskonserterna i vår ungdom?
Undrar vad dagens arga små Butterickshårdrockare dricker innan de går på konsert - Milkshake? Image
Vi får helt enkelt fråga Hellboy! Image
Är det kanske en tuff och magisk dekokt på musöron och ödletungor? Image
I Close Up Magazine kan de säkert beställa nåt som de blir jättefarliga av Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hårdrocksbröder

Post by gammalhardrockare »

Rex:
I Close Up Magazine
Oj! Oj! Mörka källarvalv, demoner och köttyxor! Det verkar vara en tuff och hemst tidning! Vågar man läsa den tro utan att få mardrömmar? Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hårdrocksbröder

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:
rocker: ja inte fan dricker vi tysk lågpris vodka
Ja inte dricker jag sådant där barnkalasblask som kallas öl och som man måste hälla i sig backvis utav för att bli riktigt ordentligt hårdrocksfull som bara riktiga karlar kan bli.
en del äldre har ju varit så fulla och korkade att dom har varit på väg att gå hem efter förbandet.
Som sagt, var man hård på spriten så var man. Inga spärrar, inga regler, inga lagar - Det var jag det som tonåring! Image
Vissa ägnade sin ungdom åt att koppla ihop rör, andra vågade ge fan i allt.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Hårdrocksbröder

Post by Långis »

Jag har sett nåt reportage om de där killarna tidigare o måste säga att de skrämmer mig lite. Inte nog med att de är fruktansvärtbesatta, de är desutom FRUKTANSVÄRT BESATTA!!!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Hårdrocksbröder

Post by rex »

GammalHardrockare wrote:Rex:



Oj! Oj! Mörka källarvalv, demoner och köttyxor! Det verkar vara en tuff och hemst tidning! Vågar man läsa den tro utan att få mardrömmar? Image
Nja,jag vet inte...när jag läste den så sket jag ner mig.......fast den låg ju på skithuset förstås så det gick bra ändå Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hårdrocksbröder

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:
Vettig utbildning
Hoppsan! Vi har en riktig akademiker här på forumet! Törs man fråga vilket universitet du gick på och vad hade du för inriktning?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Hårdrocksbröder

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:

Ja nu var det ju du som skrev att du hade en "vettig utbildning" och när någon nämner ordet utbildning så utgår jag ifrån att de inte menar yrkeskurser på AMU och praktiskt inriktade kurser på någon halvslapp yrkesskola för skoltrött ungdom.
Post Reply