Besikting???

Just det
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Besikting???

Post by ELN »

ok, men nu har ju bilen vart avställd sen 2005 så jag har ju inget giltigt skattemärke och så, va säger farbror blå då?
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Besikting???

Post by uy »

Om han stoppar di talar du bara om att du är på väg till besiktningen med bilen. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Besikting???

Post by ELN »

Ja men när den redan är besiktigad, får man nått bevis lr nått på besiktningen?
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Besikting???

Post by Eddie »

Du får nog förklara lite mer vad du menar, har du besiktat och är på väg hem?
Ska du ombesikta?
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Besikting???

Post by ozzman »

Efter besiktningen får du ett besiktningsprotokoll av besiktningsmannen.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Besikting???

Post by ELN »

Jaha, besiktigad och 2 2Imager blev de, blev stoppad av en polis första dagen, och han ogillade att man körde med 2Imager i protokollet
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Besikting???

Post by wiking »

on 05/21/2009 at 12:24:22, ELN wrote:Jaha, besiktigad och 2 2Imager blev de, blev stoppad av en polis första dagen, och han ogillade att man körde med 2Imager i protokollet [/quote]
Det ska väl han skita i, du får köra så mycket du vill i en månad, sedan måste du ha åtgärdat felet och ombesiktigat.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Besikting???

Post by ELN »

Ja fast som han sa, de vill ändå att man åtgärdar felen snarast möjligt Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Besikting???

Post by E-M »

Ja men den tjommen till snut har inte rätt att göra något. Du får köra i en månad! Låter som en riktigt nitisk farbror blå.

Vad är förresten oddsen att du bilr stoppad efter din första provtur(?) och precis ha besiktigat Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Besikting???

Post by ELN »

Hehe, jo han lät mig ju köra vidare, jag hade ju papper på att bilen va besiktigad och försäkrad, han sa att jag bör även ha med påställningspapper och skattepapper.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Besikting???

Post by E-M »

Det är faktiskt något jag undrar. Måste man ha reg.bevis, bes.protokoll etc. med sig i bilen? Jag har aldrig haft med mig det. För om jag har ett giltligt skattemärke så borde det ju räcka. Om de nu vill kolla upp det så är det ju snabbt gjort, de har ju säkert datorer och kan kolla det på ett par sekunder.

Jag har aldig varit med om att de har frågat efter det när jag blivit stoppad (tre gånger). Alkoholtest två ggr och en förbannad böter en gång. Det enda de ville kolla var mitt körtkort.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Besikting???

Post by ELN »

Det ända DU måste medföra är körkort, men bilen måste ha ett giltigt skattemärke som visar resten, och eftersom jag inte har de, så får jag ha papper på de grejjorna iställer, dock inte reg.bevis Image
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Besikting???

Post by wiking »

on 05/21/2009 at 12:41:33, ELN wrote:Ja fast som han sa, de vill ändå att man åtgärdar felen snarast möjligt Image [/quote]
Äsch, inget att bry sig om.
Hans kärringa har väl skällt ut han så han behövde avreagera sig.
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Besikting???

Post by Eddie »

Om man precis har ställt på bilen måste man ha med påställningsbevis fram tills skatteugglan har kommit, annars är det skit samma.

I ramblern hade vi med besiktningsprotokollet för att vi inte trodde att någon skulle tro att bilen verkligen var besiktad om vi inte hade bevis Image

Registerbevis ska man absolut inte ha i bilen, annars kan någon sno bilen och byta ägare på den, då blir det krångligt.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Besikting???

Post by ozzman »

Registreringsbevis var det lag på att man skulle ha i bilen när jag tog körkort i alla fall.
Om bilen blir stulen så anmäler du det ju hos polisen och då kan ingen genomföra ägarbyte.
Post Reply