Är det här vår nästa regering

Politiska diskussioner
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Är det här vår nästa regering

Post by ozzman »

Kommer de tongivande spelarna i vår nästa regering att se ut så här:

Image

Image

Image

Hemska tanke.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Är det här vår nästa regering

Post by rex »

Jag tror ärligt talat inte att risken är särskilt stor,ingen som tänkt på att kritiken mot alliansen är så gott som obefintlig?

Jag tror att folk är ganska nöjda och tycker att det mesta är ganska vettigt,om man nu ser det ur den synvinkel dagens samhällsklimat tillåter Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Är det här vår nästa regering

Post by ozzman »

Rex:

Du glömmer hela arbetarpressen, SVT, LO-förbundens tidningar och utskick mm. mm.
När det drar igång med valrörelse så kommer propagandan att bli massiv, antagligen mer massiv än någonsin förr eftersom vi har något så ovanligt som en populär regering i en global lågknjunktur.
Det kommer att vara retorik om högerspöken, slag mot de svaga och nedmonterad a-kassa i mängder.

Men visst har jag en viss tillförsikt inför valet. Det enda jag som sagt saknar är det riktiga högeralternativet.
Det här tycker jag verkar vara en vettig idé. Min röst skulle de ha med ett program som skribenten föreslår i alla fall.
http://www.dn.se/opinion/debatt/konserv ... i-1.903103
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Är det här vår nästa regering

Post by E-M »

Jag kommer nog börja gråta om Röd-gröna vinner valet. För det första blir idiot-Mona statsminister sedan så kommer det sitta en majoritet av tjommar i riksdagen, för att inte tala om regeringen, det kommer bli flum av alltihop. Särskilt när sossarna ska försöka samarbeta med V och MP.

Det är roligt att sossarna och V alltid säger att det är höginkomsttagarna som ska få betala mera i skatt. På industrin där jag jobbar så kommer helt vanliga knegare som jobbar skift få betala förmögenhetsskatt om den införs igen, det är ju inte riktigt dem Mona vill att man ska tänka på när hon talar om dessa onda, rika människor. Hon vill att vi ska se feta direktörer som sitter och nöter arslet hela dagarna som dessa höginkomsttagare, men i verkligheten ser det inte riktigt ut så. Jag tycker det är löjligt för ju mer pengar du tjänar desto mera skatt betalar du automatiskt, även om procenten är densamma för alla löner. De som tjänar mer betalar också mer i skatt.

Någon mer som lyssnade på Björklunds tal i Almedalen? Fan nästan allt han sa där var verkligen vettigt. Sedan är frågan om det bara var prat eller om det verkligen händer något. Vissa saker har ju redan genomförts men frågan är hur det blir med resten.
Last edited by E-M on 03 Jul 2009, 01:04, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Är det här vår nästa regering

Post by ozzman »

E-M wrote:Jag tycker det är löjligt för ju mer pengar du tjänar desto mera skatt betalar du automatiskt, även om procenten är densamma för alla löner. De som tjänar mer betalar också mer i skatt.
Man betalar inte bara mer i absoluta tal utan har också en högre procent skatt på högre inkomster.
Skatten är 55% på allt du tjänar över 32000 och 60% på allt över 44000. Horribelt.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Är det här vår nästa regering

Post by E-M »

Josey Wales wrote:Man betalar inte bara mer i absoluta tal utan har också en högre procent skatt på högre inkomster.
Skatten är 55% på allt du tjänar över 32000 och 60% på allt över 44000. Horribelt.
Jo det vet jag, du missförstod mig nog. Det är så här jag menar: säg att en tjänar 20 000kr och skatten är på 32%, då betalar han 6 400kr i skatt. Om en annan tjänar 50 000kr och har samma skattesats (32%) så betalar han 16 000kr i skatt. Man betalar alltså mer i skatt desto mer man tjänar i lön, det är DÄRFÖR jag tycker att förmögenhetsskatten är så skev. För med den så får man betala ännu mer i skatt.

Edit: Fyfan jag visste inte att förmögenhetsskatten var så jävlig. Jag trodde att det var som så att om man tjänade över 50 000kr så fick man betala 50%. Det räckte alltså att tjäna 44 000kr för att mer än halva lönen skulle gå till skatt. För det ser väl inte ut såhär idag? Förmögenhetsskatten är ju avskaffad.
Last edited by E-M on 03 Jul 2009, 08:40, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Är det här vår nästa regering

Post by gammalhardrockare »

Eftersom jag hatar både vänstern och högern så spelar det ingen roll för mig vilken idiot som styr landet. Lika illa i alla fall.
Islamiseringen och nedmonteringen av Sverige, svensk kultur och det svenska folket kommer att fortsätta. Cykelhjälmeriet och pellejönseriet kommer att fortsätta. Kryperiet för arabvärlden kommer att fortsätta. Fjäskandet för EU kommer att fortsätta, vi kommer att fortsätta med att vara nettobetalare och finansiera vägbyggen i Sydeuropa.
Daltet med ungar, knarkare, fyllon och kriminella kommer att fortsätta.
Nedmonteringen av välfärden kommer att fortsätta.

Alla denna dårskap, oavsett Muslim-Mona eller Jättebebisen.
Jag fattar inte hur ni orkar bry er? Har ni inte fattat att det är kört? Nu är det bara att tänka på sig själv och rädda så mycket som möjligt.
Har jag fel?
Ok, gå ut på stan, titta er runt och tala om vad ni ser. Jag ser enbart araber, white trash, uteliggare, missbrukare, mera araber och somalier, burksamlande pensionärer, rullatorer, socialfall och ännu fler araber. Araber, araber, araber så långt ögat når.
Allt detta förfall, all denna galenskap, nedmontering av äldrevård, sjukvård, socialförsäkringar m.m. och ni engagerar er i vilken idiot som ska fylla på med mer dårskap.

Tack gode Gud för att jag bara har 21 år kvar tills pensionen. Nu gäller det att samla ihop så mycket pengar som möjligt. Sedan sticker jag härifrån för gott. Sverige är inte längre Sverige. Jag har inget gemensamt med detta idiotland längre. Jag kommer att lämna det sjunkande skeppet

"Muslim-Mona eller Jättebebisen..." Jo jag tackar jag! Burn in hell säger jag!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Är det här vår nästa regering

Post by ozzman »

GH:

Med risk för att låta som en gammal utsliten skiva.
Jag hållermed dej om allt du skriver (fast problemet på stan här är dessutom stekare från Östermalam och en massa jävla turister i foppatofflor).
Men ändå så måste jag ju försöka välja det minst onda av två onda ting. Därför kommer jag att rösta på något av allianspartierna.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Är det här vår nästa regering

Post by gammalhardrockare »

JW:

Jag tar inte längre ställning eftersom jag avskyr båda blocken. Men jag tror i alla fall att du kan vara lugn, högern kommer att sitta kvar efter valet.

Jag läste förresten för ett tag sedan att både högern och vänstern ser det låga valdeltagandet som ett problem. De menar att för få människor röstar.
Jag säger tvärtom: Problemet är ju att för många röstar! Hade inte idioterna haft rösträtt så hade det här landet varit en mycket bättre plats att leva på och vi hade sluppit jättebebisar, miljömuppar och muslimkommunister.
Som jag ser det så är det högst tjugo procent av landets befolkning som förtjänar rösträtt. Resten är kompletta idioter.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Är det här vår nästa regering

Post by ozzman »

GH:

Någon höger finns inte i det här landet. Det finns fyra partier som försöker fejka en högerpolitik. men nåt konservativt parti finns det inte.

Angående rösträtten håller jag med, det skulle vara kvalificeringsprov för att få rösträtt
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Är det här vår nästa regering

Post by hakan »

Någon höger finns inte i det här landet. Det finns fyra partier som försöker fejka en högerpolitik. men nåt konservativt parti finns det inte.

Angående rösträtten håller jag med, det skulle vara kvalificeringsprov för att få rösträtt
Helt sant. Någon höger i den rätta bemärkelsen finns tyvärr inte. Det är svårt att förstå varför "alliansen" valt att krypa så långt åt vänster att de i princip blir liberala socialdemokrater. Gamle Gösta Bohman hade skämts ögonen ur sig om han levt idag.

Vad gäller rösträtt, håller jag inte med er. Alla människor som kan ta sig till en vallokal och är över 18 år ska ha rätt att påverka valets utgång. I annat fall är vi i kommunist-sovjet eller Irak. Skärpning JW. En av demokratins grundvalar är allmän rösträtt.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Är det här vår nästa regering

Post by ozzman »

Hakan:

Jag är en varm anhängare av allmän rösträtt. Det jag stör mej på är att många pissar på sin rösträtt. Antingen genom att skita i att rösta eller genom att inte ta reda på skvatt om vad partierna står för utan slentrianröstar på det som deras föräldrar, fackförbund eller kårhusockupanterna i media säjer åt dem.
Med rösträtt kommer också röstansvar, det behöver folk inse.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Är det här vår nästa regering

Post by hakan »

Josey Wales wrote:Hakan:

Jag är en varm anhängare av allmän rösträtt. Det jag stör mej på är att många pissar på sin rösträtt. Antingen genom att skita i att rösta eller genom att inte ta reda på skvatt om vad partierna står för utan slentrianröstar på det som deras föräldrar, fackförbund eller kårhusockupanterna i media säjer åt dem.
Med rösträtt kommer också röstansvar, det behöver folk inse.
Det finns mycket som folk behöver inse, som att vanligt hyfs och en någorlunda moral faktiskt kan räcka ganska långt. Att invandring inte är lösningen på alla problem - inte ens på något enda problem faktiskt.

Det faktum att många väljare är lågintelligenta eller inte tar sig tid att skaffa tillräcklig information om förutsättningarna är ett problem i alla demokratier. I Usa har de försökt lösa saken med massiva mediekampanjer som pågår i alla tv-kanaler och tidningar i månader innan valet. Kanske är det också sveriges lösning, vem vet. Trots detta har Sverige bland det högsta valdeltagandet i världen, och har således ett relativt litet problem med soffliggare som du beskriver.

Hur som helst, tycker jag att varje röstberättigad individ ska få rösta - eller ge fan i att rösta! Det är också en rättighet. Dessutom är jag inte säker på att alla "idioter" som blev upplysta skulle rösta höger, snarare tvärtom, men det är ett högst personligt antagande.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Är det här vår nästa regering

Post by ozzman »

Naturligtvis skulle inte alla rösta höger men om man bara kunde få alla att göra medvetna val efter vad de faktiskt själva tror är bäst för dem istället för att rösta med "fårskocken" skulle ändå demokratin funka bättre.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Är det här vår nästa regering

Post by gammalhardrockare »

JW:

Om svenskarna skulle rösta på vad som skulle vara bäst för dem (med svenskar så menar jag naturligtvis inte Muhammed, Hassan och Ali) så skulle nog de flesta rösta på SD.
Men detta skulle inte tillåtas eftersom det här i Sverige är "rasistiskt" att värna om sin egen kultur, land och folk.

Men nej, eftersom jag inte är demokrat längre (demokrati fungerar en kort period, sedan brakar det åt helvete. Resultatet kan vi se idag) så anser jag att rösträtten är något man ska förtjäna, kvalificera sig till. Det är med rösträtten som med körkortet, alla får inte körkortstillstånd. Utav de som får körkortstillstånd så är det inte alla som klarar av att ta körkortet. En del är dumma i huvudet, andra saknar pengar och några är helt enkelt inte lämpade att vistas i trafiken. Inget konstigt i detta. Ingen reagerar negativt på det. Samma sak borde gälla rösträtten. Vem som helst ska inte vara berättigad ett röstkort.
Har jag fel?
Ok, tala då om för mig vari vinsten ligger att kriminella pundare, dårar, fyllon, white trash, miljömuppar, kommunister, nazister, muslimer, analfabeter och manlig dagispersonal ska få rösta och därmed påverka ett lands framtid? VARFÖR?
Last edited by gammalhardrockare on 04 Jul 2009, 11:05, edited 1 time in total.
Post Reply