Är det här vår nästa regering

Politiska diskussioner
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Är det här vår nästa regering

Post by hakan »

GH:

JA du har fel. Fruktansvärt fel.
Eftersom du själv tar körkortstillstånd och förarprov som exempel, så förstår du ju själv - om du har körkort - hur mycket dumma jävla idioter som finns i trafiken. Det talar väl för att ditt exempel kantrar ganska rejält?

Jag kan garantera dig att VISSA av dem du nämner, inklusive kommunister, nazister, white trash, kriminella pundare (finns det några andra pundare?) analfabeter och manlig dagispersonal, har betydligt högre intelligens än du själv. Garanterat mer erfarenhet av samhällets baksidor också.

Så vad du än tycker om rösträtt, om du tycker annorlunda än mig - att alla över 18 som kan ta sig till en röstlokal har rätt att rösta - så är din egen rösträtt jävligt illa ute. Du är nämligen själv WT enligt allmän uppfattning. Image
Last edited by hakan on 04 Jul 2009, 19:10, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Är det här vår nästa regering

Post by overkill »

Jag ryser av obehag vid tanken om S, MP & V skulle vinna nästa val. Det absolut största problemet med dom är helt enkelt avsaknaden av politik. Visst, de vill höja skatter "för miljonärer", OCH för vanligt folk, något de inte gärna talar lika högt om. Nej, det är nästan bara rika männikskor som fått skattesänkningar enligt dem och de måste ju bara höjas igen.
Sista budet var att de ville "investera" i saker med skattehöjningarna, men exakt på var och hur framgår inte ännu.

Nej, som jag ser det har de inget att komma med. De älskar att kritisera borgarna men har få eller inga egna förslag på vad som ska ersätta borgarnas politik om de vinner valet. och det är det som är frågan, att bara kritisera och gnälla löser inga probelm. Mona Sahlin passar inte alls som partledare och som statsminister (mått det aldrig ske) skulle det bli ett superfiasko utan dess like. Under sina ca 2 år som partiledare har miffot åstakommit absolut ingenting vettigt.

Lars Ohly, Peter & Maria känns ju alla fall lite mer trovärdiga i sina roller och verkar stå för vad dom säger (?) även om jag sällan håller med dom.

Många s.k. väljare röstar av gammal vana utan att tänka. Så för dem kvittar det vad någon någonsin säger eftersom de ändå näsan alltid röstar på samma parti ändå. Då kan man lika gära skita i att rösta som jag ser det.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Är det här vår nästa regering

Post by gammalhardrockare »

Hakan:
Eftersom du själv tar körkortstillstånd och förarprov som exempel, så förstår du ju själv - om du har körkort - hur mycket dumma jävla idioter som finns i trafiken. Det talar väl för att ditt exempel kantrar ganska rejält?
Tvärtom! När jag var ung fick jag inget körkortstillstånd och kunde därför inte ta något körkort. Jag fick vänta i flera år.
Helt rätt tycker jag! Jag kunde inte hålla mig i skinnet och bevisa att jag var en trovärdig medborgare, vuxen ett sådant ansvar som att framföra ett tungt fordon i trafiken. Enligt dig så skulle alltså alla få körkortstillstånd? Eller tycker du inte att det är lika allvarligt att en komplett idiot ska kunna avgöra ett lands framtid som att framföra ett fordon på gatorna?
Jag kan garantera dig att VISSA av dem du nämner, inklusive kommunister, nazister, white trash, kriminella pundare (finns det några andra pundare?) analfabeter och manlig dagispersonal, har betydligt högre intelligens än du själv.
Ja, det finns det säkert. Men de röstar knappast som majoriteten av idioterna inom dessa grupper. Ibland får man räkna med lite spill. Jag tror knappast att medelintelligensen hos t ex pundarna är speciellt hög.
Du är nämligen själv WT enligt allmän uppfattning.


Absolut! Jag gillar den livsstilen! Speciellt den amerikanska. Hade det inte varit för att jag älskar pengar och allt man kan få och göra för dem så hade jag anammat white trashlivsstilen fullt ut och gett fan i att arbeta.
Eller tror du verkligen att jag jobbar pga någon ansvarskänsla eller något?

Men nu tycker jag att du ska svara på min fråga som faktiskt var huvudfrågan i mitt tidigare inlägg: Vad vinner ett land på att låta kompletta idioter få rösta? Vad vinner t ex du, jag, JW, Rex och alla andra på att pundare, kåkfarare, idioter, fyllon och våldtäktsmän ska ha rätten att påverka landets och vår framtid?
EXAKT VAD ÄR VINSTEN? PÅ VILKET VIS BLIR VÅRT LAND BÄTTRE?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Är det här vår nästa regering

Post by gammalhardrockare »

Hakan smet tydligen, kanske någon annan har lust att svara på mitt föregående inlägg? Visst har jag rätt!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Är det här vår nästa regering

Post by rex »

Får hålla med GH i den här frågan,frågan är bara hur man tar "Röstkörkort"?

Man skulle ju faktiskt kunna tänka sig ett kunskapsprov,eller? Sedan dras ju exvis körkort in när man är kriminell eller hur? Varför inte samma system här?

"Ajaj,ett inbrott? Då får du stå över två val" Image Tankarna är inte fel tycker jag.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Är det här vår nästa regering

Post by ozzman »

Det vette fan om Sverige blir bättre men parlamentarisk demokrati förutsätter nästan allmän rösträtt. jag skulle kunna göra undantag för folk som sitter i fängelse. Så länge man avtjänar ett straff har man stältl sej utanför samhället och bör därför inte heller få vara med och påverka.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Är det här vår nästa regering

Post by E-M »

on 07/07/2009 at 16:56:44, Josey Wales wrote:Det vette fan om Sverige blir bättre men parlamentarisk demokrati förutsätter nästan allmän rösträtt. jag skulle kunna göra undantag för folk som sitter i fängelse. Så länge man avtjänar ett straff har man stältl sej utanför samhället och bör därför inte heller få vara med och påverka. [/quote]

Då skulle inte Hakan få rösta enligt dig Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Är det här vår nästa regering

Post by ozzman »

on 07/08/2009 at 08:32:42, E-M wrote:Då skulle inte Hakan få rösta enligt dig Image [/quote]

Inte så länge han avtjänar sitt fängeslestraff nej.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Är det här vår nästa regering

Post by rex »

on 07/07/2009 at 07:26:46, GammalHardrockare wrote:Hakan smet tydligen, kanske någon annan har lust att svara på mitt föregående inlägg? Visst har jag rätt! [/quote]

Smet? Han åkte väl in?
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Är det här vår nästa regering

Post by E-M »

on 07/08/2009 at 13:37:55, Josey Wales wrote:Inte så länge han avtjänar sitt fängeslestraff nej.
[/quote]

Ojdå, jag slarvläste visst Image
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Är det här vår nästa regering

Post by hakan »

Enligt dig så skulle alltså alla få körkortstillstånd? Eller tycker du inte att det är lika allvarligt att en komplett idiot ska kunna avgöra ett lands framtid som att framföra ett fordon på gatorna?
Ja, alla som uppfyller dagens krav för att få körkortstillstånd ska få det. Att en komplett idiot får styra ett land beror på att det är demokrati, eller som i Bush's fall skendemokrati.
Ja, det finns det säkert. Men de röstar knappast som majoriteten av idioterna inom dessa grupper. Ibland får man räkna med lite spill. Jag tror knappast att medelintelligensen hos t ex pundarna är speciellt hög.
Du har en väldigt snäv människosyn, men bortsett från det tror jag att de flesta "soffliggare" återfinns inom dessa socialt utsatta grupper ändå.
Men nu tycker jag att du ska svara på min fråga som faktiskt var huvudfrågan i mitt tidigare inlägg: Vad vinner ett land på att låta kompletta idioter få rösta? Vad vinner t ex du, jag, JW, Rex och alla andra på att pundare, kåkfarare, idioter, fyllon och våldtäktsmän ska ha rätten att påverka landets och vår framtid?
EXAKT VAD ÄR VINSTEN? PÅ VILKET VIS BLIR VÅRT LAND BÄTTRE?
Det beror ju helt på vem som bestämmer att de är "idioter". I en diktatur är alla som inte håller med diktatorn idioter. I en demokrati är den aldrig bättre än medelintelligensen av de röstande. Folk som arbetar och gör rätt för sig - oavsett om de är nazister eller pundare - har en rätt att framföra sin röst.

Ibland kan det vara samhället som själv sett till att en del grupper av människor hamnar i skiten, invandrare är ett bra exempel. Dessa grupper ska då få ha en chans att kunna ändra ett vanstyre. En stor del av de "vettiga" invandrarna är emot sveriges nuvarande flyktingpolitik.
Last edited by hakan on 07 Aug 2009, 21:09, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Är det här vår nästa regering

Post by ozzman »

on 08/07/2009 at 21:04:33, Hakan wrote:Att en komplett idiot får styra ett land beror på att det är demokrati, eller som i Bush's fall skendemokrati. [/quote]

Det där får du gärna utveckla. Jag själv tror att GWB är en av de presidenter som historien kommer att omvärdera, och jämfört med Barry messias fanatiska nedtryckande av oliktänkande så känns Bush d.y. som en väldigt demokartivänlig pojk.
Som jag sagt förr. Världen känns alltid tryggare med en republikansk president.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Är det här vår nästa regering

Post by hakan »

Det där får du gärna utveckla. Jag själv tror att GWB är en av de presidenter som historien kommer att omvärdera, och jämfört med Barry messias fanatiska nedtryckande av oliktänkande så känns Bush d.y. som en väldigt demokartivänlig pojk.
Som jag sagt förr. Världen känns alltid tryggare med en republikansk president.
JW: Det var ju ingen överraskning att du skulle reagera på just den raden.. Image Det var visserligen 9 år sedan, men nog kommer du ihåg hur valet av W gick till.

Detta är hämtat från DN:

"Valdramat slutade först när USA:s högsta domstol fastställde ett resultat som gav republikanen George W Bush 537 fler röster i Florida än demokraten Al Gore. Segern i Florida räckte för att ge Bush en majoritet i elektorskollegiet trots att Gore totalt fick mer än en halv miljon fler röster."

"Rösträkningen visade sedan att Bush vunnit med en så knapp marginal att en maskinell omräkning beordrades. Efter att marginalen reducerats till 537 röster krävde Al Gore en manuell omräkning i flera valdistrikt.
En utdragen rättsprocess tog vid och den omräkning av röster som inleddes blottlade stora brister i valsystemet och i den tidigare rösträkningen. Men inför risken av en djup konstitutionell kris avbröts omräkningen när USA:s högsta domstol beslutade att ge segern till Bush."

Så ligger det till i landet som krigar med andra för att "lära dem" demokrati... Image
Last edited by hakan on 08 Aug 2009, 01:50, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Är det här vår nästa regering

Post by gammalhardrockare »

Hakan:
Så ligger det till i landet som krigar med andra för att "lära dem" demokrati...
USA borde inte fjanta sig med sådant, de borde istället annektera landet för gott (i detta fall Irak), driva arabpacket ut i havet och ta dit amerikanska bosättare och göra landet till USA:s femtioförsta delstat.
Börjar något annat arabland att knorra - Nuke e´m!
För att citera ett roligt spel taget ur Robocop 2.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Är det här vår nästa regering

Post by ozzman »

on 08/08/2009 at 01:48:20, Hakan wrote: "Valdramat slutade först när USA:s högsta domstol fastställde ett resultat som gav republikanen George W Bush 537 fler röster i Florida än demokraten Al Gore. Segern i Florida räckte för att ge Bush en majoritet i elektorskollegiet trots att Gore totalt fick mer än en halv miljon fler röster."
[/quote]

Elektorsröster har USA haft sedan Washingtons dagar så att man inte automatsikt vinner om man får fler röster är inte nåt nytt utan jag tror tom. att elektorssystemet står med i konstitutionen. Det var först när det drabbade en av vänsterns mest omhuldade klimatjesusar som det blev en massa gnäll från medie- och kulturelit.

Sedan betvivlar jag inte att USA, likväl som Sverige, har problem med sina valsystem pga både systemen som sådana och personerna som sköter dem. Det kanske tom. är så att det är värre i USA än vad det är i Sverige

Post Reply