Semester!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Semester!

Post by rex »

Har jag från och med idag,orkade bannemig inte ända fram,fick ta en extra dag Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Semester!

Post by ozzman »

Jag går på semester imorgon. Tyvärr måste jag hålla ut till det bittra slutet eftersom jag har möte fram till 16.00. Men efter det så har jag tre veckor ledigt.
Det känns bra att ha jobbat fyra veckor och sedan gå på tre veckors semester Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Semester!

Post by rex »

Ungefär lagom det Image Såna proportioner skulle det alltid vara vad det gäller arbete och ledighet.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Semester!

Post by gammalhardrockare »

Såna proportioner skulle det alltid vara vad det gäller arbete och ledighet.
Tycker inte jag. Jag vill helst inte arbeta överhuvudtaget. All arbetstid är bortkastad tid. Jag går bara dit för pengarna, inte av någon annan orsak. Fick man betalt för att vara ledig så skulle de flesta vara lediga, utom idioterna som måste sysselsättas för att inte börja skena.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Semester!

Post by ozzman »

rex wrote:Ungefär lagom det Image Såna proportioner skulle det alltid vara vad det gäller arbete och ledighet.
Min sambo skall börja jobba natt i höst, då kommer hon att jobba i snitt 3 dagar per vecka och vara ledig helt var sjätte vecka. Ett sånt upplägg skulle passa mej perfekt.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Semester!

Post by ozzman »

Japp, nu är det bara 50 minuter till friheten.

Synd bar att skitvädret kommer så lagom till min semester, men vaffan, man börjar ju bli van.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Semester!

Post by gammalhardrockare »

Jag har haft två veckors semester. Jag har två veckors semester de två sista veckorna i juli också. Vet inte riktigt vad jag ska göra då?
Sedan har jag två veckor i september. Då ska jag ut på en liten resa igen.
Vad ska ni göra under semestern? Att Rex ska fylla sin semester med massor av galna upptåg, spontana infall och äventyr, det vet vi. Men ni andra då?
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Semester!

Post by ozzman »

hellboy wrote:Vi skall åka till Stockholm i ett par dagar i mitten på juli.
Vi uppskattar om Göttlabörjare tvättar av sej sillstanken innan de besöker kungliga hufvudstaden. Tänk på det och att inte stå till höger i rulltrappan så skall det nog gå bra i storstan.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Semester!

Post by gammalhardrockare »

Ha! Ha! Hellboy ska till Junibacken! ImageMOAH HA! HA! HA! HA!
Last edited by gammalhardrockare on 16 Jul 2009, 16:34, edited 1 time in total.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Semester!

Post by ELN »

GammalHardrockare wrote:Ha! Ha! Hellboy ska till Junibacken! ImageMOAH HA! HA! HA! HA!
Ja eller varför inte till Jungbacken Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Semester!

Post by ozzman »

hellboy wrote:Vem syftar du på när du skriver "vi",är det alla som har flyttat till Stockholm och tror att dom är stockholmare eller är det dom riktiga stockholmarna
He he.

Jag skulle tro att jag står antingen i mitten eller till vänster i rulltrappan,kan detta innebära några problem?
Jag menade ju förstås att man skall stå till höger i rulltrappan och inget annat. Pinsamt.

Är det bra på Skansen Josey? Vi tänkte gå dit och till Junibacken.
Du kanske har några andra tips?
Junibacken har inte jag varit på men sambon säjer att det är ok, bäst är om barnen är lite större så de kan springa runt lite själv. Skansen kan vara riktigt trevligt om vädret är ok, mycket att springa runt på för de små, men ta med barnvan, det är mycket upp och ner så små en blir lätt lite trötta efter ett tag. Ett tips är att sedan ta sej ner till de gamla stadskvarteren inne på skansen om man vill äta. Där ligger restaurangen Stora gungan. De har både bra mat och lugn miljö.
Ett annat tips som passar med barn är att åka ut till fjäderholmarna från slussen (25 minuter med båt) där brukar de ha barnteater på helgerna.
Last edited by ozzman on 17 Jul 2009, 22:31, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Semester!

Post by rex »

Städer suger stor jävla bonnkuk,oavsett var de ligger!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Semester!

Post by ozzman »

rex wrote:Städer suger stor jävla bonnkuk,oavsett var de ligger!
Och där får vi tacka dyngsparkarsektionen på ML för ett utvecklande och lärorikt inlägg.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Semester!

Post by gammalhardrockare »

Från och med NU, ikväll, söndagen den nittonde börjar andra perioden av min semster! Två veckors ledighet! Image
Meningen var att jag skulle fira ikväll med pizza och film, men så... Öh... Ja, alltså... Nu sitter jag på balkongen och dricker smultronvin och Fanta. Ska hem till en tjej ikväll (jobbarkompis, absolut inget annat! Hon är bara tjugofem år för fan!) Hon skulle bjuda på kantarellmackor. Gissa vad förvånad hon kommer att bli när en halvfull GH ringer på hennes dörr! Image
Vad händer annars på semestern då?
Ja, jag vet, ni brinner av iver över att få höra vad jag ska göra.
Ok, på onsdag sätter jag mig i bilen och drar till Uddevalla, under vägen så plockar jag upp Rex. Fjordfestivalen börjar i min gamla hemstad så det blir utgång. Inte ofta jag och Rex är ute och är sociala! Rex har lovat att han ska bli mycket full.
Jag också!
Kanske blir det ett litet fotoreportage som jag lägger ut här på Meduza. Kanske...
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Semester!

Post by rex »

"Smultronvin och Fanta?" Image Inte ens Gardell dricker väl nåt sånt va?
Post Reply