Semester!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Semester!

Post by gammalhardrockare »

Första dagen på semestern! Jag ligger i sängen och läser serietidningar och käkar Billys Pan-Pizza. Kan inte bli så mycket bättre.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Semester!

Post by rex »

Josey Wales wrote:Och där får vi tacka dyngsparkarsektionen på ML för ett utvecklande och lärorikt inlägg.
Jaa,outtröttligt försöker jag banka vet i mina Meduzakamraters skallar,det är ett otacksamt arbete,så jag uppskattar verkligen att du,Josey ser att det är värt nåt Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Semester!

Post by ozzman »

on 07/19/2009 at 18:42:05, GammalHardrockare wrote: Nu sitter jag på balkongen och dricker smultronvin och Fanta. [/quote]

Nu har du förlorat all rättighet att omnämna dej själv med ordet man för tid och evighet.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Semester!

Post by E-M »

on 07/19/2009 at 18:42:05, GammalHardrockare wrote:Från och med NU, ikväll, söndagen den nittonde börjar andra perioden av min semster! Två veckors ledighet! Image
Meningen var att jag skulle fira ikväll med pizza och film, men så... Öh... Ja, alltså... Nu sitter jag på balkongen och dricker smultronvin och Fanta. Ska hem till en tjej ikväll (jobbarkompis, absolut inget annat! Hon är bara tjugofem år för fan!) Hon skulle bjuda på kantarellmackor. Gissa vad förvånad hon kommer att bli när en halvfull GH ringer på hennes dörr! Image [/quote]

Vänta nu, har du blivit hembjuden till en 25-årig dam? Hon vill att du ska komma dit och äta svampmackor? Eller menar du att du ska komma dit oinbjuden, som en trevlig överraskning Image Om hypotes ett stämmer så kan man ju bara säga grattis! Bra jobbat (om hon inte ser ut som Dracula vill säga) Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Semester!

Post by gammalhardrockare »

E-M:

Nejdå, jag var inte oinbjuden. Jag vart bjuden. Men hon är bara en kompis, inget annat. Vi lärde känna varandra på jobbet och sedan har det även blivit lite umgänge på fritiden.
Och ja, hon ser bra ut. Men nu så har hon blivit för mycket kompis så jag tänker inte så mycket på det.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Semester!

Post by E-M »

GH:

Ja det låter ju trevligt. Men efter vad du har skrivit om dig själv så får man intrycket av att du vill vara mer än hennes vän Image

Hur som helst så är det ju roligt att du skaffat en ny kompis. Jag tycker bara det låter underligt för att vara du. Man kommer ju ihåg rader som: "Jag sket i ungen, jag ville knulla!"Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Semester!

Post by gammalhardrockare »

E-M:
Ja det låter ju trevligt. Men efter vad du har skrivit om dig själv så får man intrycket av att du vill vara mer än hennes vän v
Nej för fan! Jag har en riktig flickvän. Sedan så har jag en yngre tjejkompis som jag har lärt känna på jobbet. Hon är som sagt bara 25 år så där blir det inget. Känner henne även för väl så det finns inget intresse hos mig för något mer och absolut inte för henne.

Min nuvarande riktiga flickvän är äldre, 36 år (tror jag) och hon är min sista flickvän här i livet. Sedan så kommer jag att skita i alltihop. Du vet hur det är, det kommer en tid i livet då man tröttnar på att förställa sig, spela spelet, låtsas vara charmig och humoristisk bara för att imponera på en kvinna.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Semester!

Post by gammalhardrockare »

Ville bara tala om att jag är hemma från Sicilien nu. Det har varit trevligt. Hett och soligt. Nu har jag fått uppleva verklig värme. I flera dagar var det fyrtio grader - i skuggan!
Men det var ändå märkligt kallt i havet. Men poolen var ljummen och fin. Den höll nog trettio grader eller något. Städerna och byarna var otroligt vackra och ofta var utsikten hänförande över havet och andra städer och byar.
Det är när man besöker varma och soliga länder som man verkligen förstår vilket fult jävla land man tvingas leva i.

Maten var fantastisk, men det visste ni väl redan om Italien? Jag åt pizza varje kväll. Men jag startade oftast med en omelett, sedan blev det en tallrik pasta, köttbit och sist en pizza.
Fett, ohälsosamt men gott!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Semester!

Post by ozzman »

on 09/09/2009 at 22:22:50, GammalHardrockare wrote: Maten var fantastisk, men det visste ni väl redan om Italien? Jag åt pizza varje kväll. Men jag startade oftast med en omelett, sedan blev det en tallrik pasta, köttbit och sist en pizza.
Fett, ohälsosamt men gott! [/quote]

Det finns inget land som kommer ens i närheten av italien när det gäller mat.
Jag är grymt avundsjuk.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Semester!

Post by gammalhardrockare »

Sitter och planerar nästa års semesterresor lite smått. Lissabon vill jag gärna besöka igen. Och så hittade jag detta, vad tror ni om det? Någon som har besökt stan? Tycker det ser mycket trevligt ut.
http://www.fritidsresor.se/resa/cypern/larnaka
Verkar som man kan få både storstad, shopping och bad på en och samma gång. Det passar mig.
Stranpromenaden ser fin ut.
http://www-med-physik.vu-wien.ac.at/uv/ ... arnaca.gif
Det här hotellet blir det i så fall. Ligger mitt i smeten, har pool, bar och nära till både stranden och stora köpcentrum.
http://images.channels.nl/images/hotel/ ... 790312.jpg
Last edited by gammalhardrockare on 04 Oct 2009, 20:38, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Semester!

Post by ozzman »

Jag har varit på Cypern en gång och blev inte det minsta imponerad faktiskt. Att det var dyrt som fan och ganska fult är det enda bestående intryck jag har

Om jag skulle åka till någon sydlig stad så skulle jag nog åka till Rom eller Barcelona. Kanske Aten.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Semester!

Post by gammalhardrockare »

JW:

Jag har varit i både Rom och Barcelona och det var härliga städer. Blev mycket positivt överraskad. Men åk dit under sommarhalvåret. Under vintern upplever de något som i väderlek påminner om svensk sommar, dvs mulet, regnigt, fjorton grader varmt och kallblåst.

Men Lissabon glömde du! Den staden slår faktiskt dessa städer med hästlängder! Mycket vackert, bra shopping och billigt!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Semester!

Post by rex »

Cypern har jag också varit på och får hålla med JW där....dyrt,fult och helt charmlöst.

Såvida man inte är väldigt historieintresserad förstås,det finns ju en del lämningar o dyl.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Semester!

Post by uy »

Jag har, tro det eller ej, också varit på Cypern. Jag har aldrig varit något vidare intresserad av att resa, så jag längtade hem redan när vi var på väg ner till Arlanda. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Semester!

Post by Eddie »

Får också ställa mig till skaran som varit på Cypern!

Och håller helt med om era åsikter.

Rätt sunkigt utanför tätbebyggelsen och vissa gator och gränder var rena tiggarkvarter. Och allt var svindyrt. Om det var något som borde kostat 5-10 kronor avrundades det alltid upp till en pund, ca 17spänn när jag var där.
Post Reply