Om du hade bott i USA?

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Om du hade bott i USA?

Post by ozzman »

on 08/11/2009 at 00:24:56, Hakan wrote: JW:
Jag ifrågasatte inte din rätt att klaga, jag skrev att jag tyckte att det var kontraproduktivt.
[/quote]

Oh ja, det är det. Men ibland är självömkan ett alldeles underbart substitut för det som vanliga människor kallar för att ha ett liv.

Pelle:

Du glömde att de dessutom har smällt upp ett Lidl inne på Åkermyntan. När Lidl kommer till ditt område, ja då vet du att det är på väg att gå åt aschlet på riktigt.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Om du hade bott i USA?

Post by gammalhardrockare »

JW:
När Lidl kommer till ditt område, ja då vet du att det är på väg att gå åt aschlet på riktigt.
Du vet inte hur rätt du har! Vi har fyra Lidl i min nuvarande hemstad, alla uppsmällda vid de värsta packområdena. Kundkretsen består av araber, somalier, white trash och fyllon som köper billiga, tyska folköl.
Jag skulle aldrig någonsin handla där, inte så mycket pga kundkretsen utan mer för att deras personalpolitik är usel och att deras varor är rena skiten.
pelle
Helgfyllo
Posts: 132
Joined: 01 Dec 2006, 21:20
Location: USA

Om du hade bott i USA?

Post by pelle »

Lidl ja det glömde jag faktiskt alldeles bort.
Det är ytterst sällan jag handlar något i Åkermyntan,oh de få gånger jag gör detta blir det ICA.
Av princip vill jag inte gynna invandrarägda företag,men snart finns det ju inte en korvmoj eller närbutik där man kan prata svenska och bli förstådd.
Snarare är det..Vad ska do ha?
Ehhh det blir hondrasottio krånor

Och ja ni har alldeles rätt bägge två Lidl ska man inte sätta sin fot på alls.

Pälle
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Om du hade bott i USA?

Post by gammalhardrockare »

Och Netto! Glöm för faan inte Netto! Jag har varit inne där två gånger, första gången och sista gången. Är det förbjudet område för svenskar? Jag såg inte en enda svensk! Bara hucklen med sju ungar i släp. Bakom gick det en skitviktig arab med Supermariomustach och skitviktig min.
De blängde ilsket på mig. PÅ MIG! Det är ju för faan mina pengar de handlar för! Det är jag som har rätt att blänga ilsket på dem!
Last edited by gammalhardrockare on 11 Aug 2009, 20:55, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Om du hade bott i USA?

Post by ozzman »

Netto har jag ingen erfarenhet av eftersom det inet finns i närheten där jag bor.
Däremot tror jag Pelle kan intyga att vi har ett av Norra Europas värsta white-trash tempel en bit från Hässelby. Nämligen i Veddesta (ca 7 km bort), det är ett köpcentrum bestående av i tur och ordning:
Överskottsbolaget
Willys
Skokanonen
En klädaffär med byxor för 98:- och tröjor för 49:-
En väskaffär som säljer märkeskopior
En datorbutik som främst marknadsför sej för att de kan låsa upp Iphones och att de säljer beggade datorer
En krimskramsbutik där allt kostar 10, 20 eller 30 kr
En krimskramsbutik till som haft skyltar om utförsäljning, butiken upphör uppe i 7 år minst.
Ett kebabställe
En "sexbutik"

Spöa det om du kan!
Last edited by ozzman on 11 Aug 2009, 21:18, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Om du hade bott i USA?

Post by gammalhardrockare »

JW:

Ha! Ha! Man borde åka dit och göra ett fotoreportage!
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Om du hade bott i USA?

Post by E-M »

Angående flyktingar och invandringspolitik. Jag lyssnade på P3 på jobbet idag, då ville de att folk skulle ringa in och säga sitt om flyktingpolitiken. Tar vi emot för många flyktingar eller ska vi ta emot fler?

Verkade väldigt vinklat. För det första ville programledaren att vi skulle ta emot varenda asylsökande som fanns. För det andra så släpptes det nästan bara fram samtal från folk som ville att vi skulle dubbla antalet flyktingar. Vi är väl inte ihumana? Vi är väl medmänskliga? Sverige är ju skyldig att ta emot alla flyktingar som finns? Så lät det. Programledaren ställde inga motfrågor utan höll bara med.

Var dock två som var negativa till att ta emot fler flyktingar, den ena av dem kunde inte argumentera för sin sak men jag förstod vad han mena. Den andra hade däremot väldigt bra argument. Han tyckte bl.a. att man borde ta hand om landets ursprungliga medborgare i första hand. Han tyckte också att vi kan ju inte ge dessa flyktingar en drägligt liv när vi inte ens har bostäder och jobb m.m. till "vanliga" svenskar. Varför måste Sverige ta hand om alla flyktingar? Han tycker helt enkelt det som de flesta jag känner tycker. Fast han blev ju bombaderad med motfrågor av programledaren. I slutet kände han sig till och med tvungen att understryka att han INTE var rasist, han hade växt upp i Rinkeby och hade en massa vänner som var invandrare som delade hans åsikter. Jag tyckte synd om honom, han skulle inte ens behöva förklara sig. Han sa inte ens något provoaktivt. Jävla journalister säger jag bara!

Jag tycker verkligen inte att det var en nyanserad bild som kom fram. För det verkade som att alla svenska medborgare vill ta emot flera flyktingar. Sedan kom jag att tänka på en sak: Jag tror aldrig jag har läst hört något negativt i media om invandring. Så fort man hör något så handlar det om hur hemskt Sverige är som utvisar alla stackars flyktingar.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Om du hade bott i USA?

Post by hakan »

Jag tycker verkligen inte att det var en nyanserad bild som kom fram. För det verkade som att alla svenska medborgare vill ta emot flera flyktingar. Sedan kom jag att tänka på en sak: Jag tror aldrig jag har läst hört något negativt i media om invandring.


E-M:
Det är en gammal vedertagen sanning. Media är kontrollerad av statsapparaten enligt gammal sovjet-sed. De övriga större kanalerna och tidningarna vågar inte ställa till med något eftersom de då blir fällda för hets mot folkgrupp el. liknande, och kan bli stämda på miljonbelopp.

Det är skrämmande hur de manipulerar befolkningen.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Om du hade bott i USA?

Post by ozzman »

on 08/11/2009 at 23:13:39, Hakan wrote:

E-M:
Det är en gammal vedertagen sanning. Media är kontrollerad av statsapparaten enligt gammal sovjet-sed. De övriga större kanalerna och tidningarna vågar inte ställa till med något eftersom de då blir fällda för hets mot folkgrupp el. liknande, och kan bli stämda på miljonbelopp.

Det är skrämmande hur de manipulerar befolkningen. [/quote]

Det är värre än så. Media styrs av folk från Stockholms innerstad och hur otroligt det än kan låta så finns det en oerhörd massa innerstadsmännsikor som på fullaste allvar verkligen vill ta emot fler getherdar och låta SIDA ösa ännu fler skattemiljarder över alla afrikanska krigsherrar.
de som hörs i media är alltså till en överväldigande majoritet folk som verkligen vill öppna gränserna på riktigt.
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Om du hade bott i USA?

Post by sten1972 »

Det är klart som fan att dom som bestämmer inte märker av problemen med invandringen, dom själva slipper ju bo bland skiten! Och vanligt folk törs knappt prata högt om att dom vill inte ha hit fler invandrare. Men om man sitter på tu man hand så går det bra att klaga. Jag säger som Eddie gjorde redan 1983: "Svensken har blivit feg".
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Om du hade bott i USA?

Post by hakan »

on 08/12/2009 at 00:56:22, Sten1972 wrote:Det är klart som fan att dom som bestämmer inte märker av problemen med invandringen, dom själva slipper ju bo bland skiten! Och vanligt folk törs knappt prata högt om att dom vill inte ha hit fler invandrare. Men om man sitter på tu man hand så går det bra att klaga. Jag säger som Eddie gjorde redan 1983: "Svensken har blivit feg". [/quote]

Det är delvis sant, men de borde märka av det genom sina utredningar och statistik från diverse statliga verk och institutioner.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Om du hade bott i USA?

Post by ozzman »

on 08/12/2009 at 10:28:35, Hakan wrote:Det är delvis sant, men de borde märka av det genom sina utredningar och statistik från diverse statliga verk och institutioner. [/quote]

Men i utredningar och statistik så pratar man ju aldrig om invandrare eller flyktingar utan där beror ju allting på utbildnings- och inkomstnivå. Jag skulle vilja se den tjänsteman på SCB som skulle våga dra en slutsats att ökad brottslighet i vissa områden eller hög arbetslöshet beror på att det bor en stor del invandrare där snarare än att förklara det med att folk som bor där har så låg utbildning eller eller inkomst.
Den personen fick nog gå till AF på Måndagen.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Om du hade bott i USA?

Post by hakan »

JW:

Nu pratar du i nattmössan. Tillför mer koffein, eller mer sprit.. Image

Det finns mängder med undersökningar på det. T.ex. hur invandrarbarn kontra "vanliga" barn lär sig i skolan, vilka som går på socialbidrag, hur stor andel av fängelsekunderna som har utländsk bakgrund, osv.. och just i det sistnämnda fallet är invandrare kraftigt överrepresenterade, enligt både Sarnecki och GW.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Om du hade bott i USA?

Post by rex »

on 08/11/2009 at 21:16:13, Josey Wales wrote:Netto har jag ingen erfarenhet av eftersom det inet finns i närheten där jag bor.
Däremot tror jag Pelle kan intyga att vi har ett av Norra Europas värsta white-trash tempel en bit från Hässelby. Nämligen i Veddesta (ca 7 km bort), det är ett köpcentrum bestående av i tur och ordning:
Överskottsbolaget
Willys
Skokanonen
En klädaffär med byxor för 98:- och tröjor för 49:-
En väskaffär som säljer märkeskopior
En datorbutik som främst marknadsför sej för att de kan låsa upp Iphones och att de säljer beggade datorer
En krimskramsbutik där allt kostar 10, 20 eller 30 kr
En krimskramsbutik till som haft skyltar om utförsäljning, butiken upphör uppe i 7 år minst.
Ett kebabställe
En "sexbutik"

Spöa det om du kan!
[/quote]

Vadå? Jag gillar: Sex,Kebab,Billiga kläder och mat,till bra priser så vad var det för fel på det stället?
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Om du hade bott i USA?

Post by ozzman »

on 08/13/2009 at 10:05:22, Hakan wrote:JW:

Nu pratar du i nattmössan. Tillför mer koffein, eller mer sprit.. Image

Det finns mängder med undersökningar på det. T.ex. hur invandrarbarn kontra "vanliga" barn lär sig i skolan, vilka som går på socialbidrag, hur stor andel av fängelsekunderna som har utländsk bakgrund, osv.. och just i det sistnämnda fallet är invandrare kraftigt överrepresenterade, enligt både Sarnecki och GW. [/quote]

Jo, men du ser dem inte på SCB's hemsida och definitvt inte publicerade i AB och DN.

Rex:
Jag kan förstå att du tycker det verkar vara ett toppenställe. Jag är inte förvånad alls.
Last edited by ozzman on 13 Aug 2009, 22:44, edited 1 time in total.
Post Reply