Om du hade bott i USA?

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Om du hade bott i USA?

Post by gammalhardrockare »

JW:
Rex:
Jag kan förstå att du tycker det verkar vara ett toppenställe. Jag är inte förvånad alls.
Inte jag heller, sannerligen inte jag heller. Rex är mannen som vid fyrtiotvå årsålder - utan att skämmas - kan dra på sig en jeansjacka, och inte nog med det: Den kan vara av märket Brooker, boxer eller Hazelstone.
Vad ger du mig för det?
En gång när jag hälsade på honom, - jag hade kört lång väg och var trött - så mötte han mig i rutig skjorta och beige shorts. Shorts på en vuxen karl i Sverige!
Han bad inte ens om ursäkt.
Nämnde jag att han brukar klippa av ärmarna på sina t-tröjor?
Last edited by gammalhardrockare on 13 Aug 2009, 22:59, edited 1 time in total.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Om du hade bott i USA?

Post by hakan »

Pälle:

Finns det inget ställe i USA som kan passa herrarna GH och Rex?

Nåt ställe med varmt klimat, flottig billig mat - gärna fläsk, där folk går med avklippta ärmar och shorts, där spriten är billig och där det finns jobb på nån mekanisk verkstad eller liknande?
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Om du hade bott i USA?

Post by ozzman »

GH:

Shorts har jag själv ibland, men aldrig tillsammans med skjorta. Brrrrrr. Shorts har man tillsammans med en pikétröja, aldrig skjorta.

Jeansjacka och avklippta T-shirtar är ganska gängse uniform på köpcentret jag beskrev så där borde han trivas lika bra som oliven i en Draja.
pelle
Helgfyllo
Posts: 132
Joined: 01 Dec 2006, 21:20
Location: USA

Om du hade bott i USA?

Post by pelle »

on 08/14/2009 at 09:33:39, Hakan wrote:Pälle:

Finns det inget ställe i USA som kan passa herrarna GH och Rex?

Nåt ställe med varmt klimat, flottig billig mat - gärna fläsk, där folk går med avklippta ärmar och shorts, där spriten är billig och där det finns jobb på nån mekanisk verkstad eller liknande? [/quote]

Vad jag kommer att tänka på först är WestVirgina,en stat som till 95% befolkas av inavlade halvmongoloider som bor i mobile homes ute i skogen och vars största nöje är att skjuta på saker,dricka sprit,åka pickuptruck och skjuta på saker, dricka öl,äta mat,bo hemma hos mamma tills man är 50 eller äldre.
Ha ett litet skjul på tomten om man är man där man kan gå och runka,titta på porr och dricka öl så mamma inte ser.
De flesta arbetar med något totalt intelligensbefriat,som extempel så har WV USA´s största slakteri för kycklingar och hönor.
Där arbetar ca 30.000 anställda 3 skift mend att ta livet av hönor.
En kompis till en kompis är minsann anställd för att kontrollera att den automatiska dödaren verkligen dödat hönorna.
De som ha överlevt måste han manuellt skära huvudet avg.
För detta arbete får han 4,75 dollar i timmen.
Kanske vore något för Herrarna GH och Rex?

Annat är fjäderbortplockningskontrollant,näbbborttagningskontrollant och andra intelligenskrävande yrken.
95% av arbetsstyrkan är aningen illegala mexicaner negerer eller inavlade west virginia bor.

Klimatet kanske inte passar då det är relativt kallt på vintern.

Alabama är en annan halefterbliven stat
Hett så innihelvete på sommarn,varmt och faktiskt rätt behagligt på vintern. Gott om feta lata negrer som äter kyckling korv och andra fettdrypande maträtter.
Ofta kan man se ettpar 300kg plus niggrer vaggande till en bil av mindre storlek.
Efter mycket pust och stön så sitter bägge fläskbergen i bilen och man rullar mot mcdonalds då det är 5 burgare för 5 dollar före kl 5.
I alabama har man faktist en hel del verkstäder och andra skitiga industrier där lönerna faktist är rätt hyfsade med usa mått.
En 15 dollar i timmen är nog rätt vanligt.

Pälle
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Om du hade bott i USA?

Post by gammalhardrockare »

Ja, södra Mississsippi eller Alabama skulle passa mig utmärkt! Det är staterna för mig, det!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Om du hade bott i USA?

Post by ozzman »

Pelle:

Är inte minimum wage 7.25$ för 2009?
Enligt Wikipedia är den det både federalt och i WV.

Därmed inte sagt att jag skulle vilja nacka kycklingar för 50 kr i timmen mer än jag skulle vilja göra det för 35 kr.


Jag tittade för kul skull var företaget jag jobbar på har lediga jobb i USA och det var i:
Plano och Austin och San Antionio, Texas
Kansas
San José, Kalifornien
Atlanta ,Georgia
Chicago, Illionis
Newark, New jersey
Lowell, Massachusets
Vienna, Virginia

Rent spontant så låter Atlanta bäst, följt av San José med tanke på klimatet och sedan Texas.


Last edited by ozzman on 14 Aug 2009, 16:43, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Om du hade bott i USA?

Post by rex »

on 08/14/2009 at 09:39:56, Josey Wales wrote: där borde han trivas lika bra som oliven i en Draja. [/quote]

Ja,antagligen! Jag kan inte få in i min skalle varför ända in i glödheta man skulle handla där det är som dyrast? Jag uppsöker väl de butiker där jag får bäst villkor väl?

Jag säger som Rustamannen: Det är dumt att betala för mycket!

Det enda hållbara argument jag kommer på för att betala mer för en vara är väl att den är Svensktillverkad? I en sådan valsituation kan jag tänka mig att lägga på lite för den goda sakens skull,men hur ofta inträffar det?
pelle
Helgfyllo
Posts: 132
Joined: 01 Dec 2006, 21:20
Location: USA

Om du hade bott i USA?

Post by pelle »

on 08/14/2009 at 16:41:52, Josey Wales wrote:Pelle:

Är inte minimum wage 7.25$ för 2009?
Enligt Wikipedia är den det både federalt och i WV.

Därmed inte sagt att jag skulle vilja nacka kycklingar för 50 kr i timmen mer än jag skulle vilja göra det för 35 kr.


Jag tittade för kul skull var företaget jag jobbar på har lediga jobb i USA och det var i:
Plano och Austin och San Antionio, Texas
Kansas
San José, Kalifornien
Atlanta ,Georgia
Chicago, Illionis
Newark, New jersey
Lowell, Massachusets
Vienna, Virginia

Rent spontant så låter Atlanta bäst, följt av San José med tanke på klimatet och sedan Texas.


[/quote]

Hej Josey

Joddå allsmäktige Obama har sett till att minimilönen skall vara 7.25 för alla,men tyvärr fick det följden att en hel del arbetsgivare sa som såhär.
Ja ska vi betala 7,25 så är det inte lönsamt att driva verksamher,då lägger vi ner,men givetvis om personalen är villiga att förhandla om lägre lön så....
Dessutom som papperslös illegal mexican så får man ta vad som erbjuds och vara nöjd med betalningen.
Det finns gott om andra som mer än gärna tar ditt jobb.
Excempelvis får de mexicaner som jobbar i min trädgård 2 dollar i timmen vilket de är mer än nöjda med då samma arbete i mexico betalar runt 3 pesos eller 25cent i timman.

Som papperslös gäller det att överleva,se till att du har mat att äta,dina barn har mat och att du kan eventuellt skicka hem några kronor till dina föräldrar i Mexico,samt att inte klaga på något så du blir angiven för Homeland Security och deporterad tillbaka.

Atlanta skulle jag personligen inte vilja bo i.
Förmycket negrer,förstor stad,har för mig det är 5 miljoner plus där,tar en evighet att köra från norr till söder eller öster till väster om man måste åka i rusningtrafik
Georgia i överigt är en trevlig stat,hyfsat låga skatter och billigt att leva.
Om ditt arbete låg i någon förort till Atlanta och du kunde bo i samma förort vore det kanske inte så dumt.
Men gör ett besök och komtrollera noga så du inte har negerslum på ena sidan vägen och välskötta områden på andra,det är lite för osäkert i min mening.

Texas är för hett för mig. Bodde i San Antonio och var dålig på somrarna. Hettan och torr luft samt avgaser och smog gjorde det outhärdligt för mig att vara ute,men återigen kan man bo i Hillcountry och sedan pendla 2 timmar till arbetet så är det kanske inte så illa.
Texas har ingen statlig inkomstskatt,men fastighetsskatten är överjävlig.

San Jose har jag inte någon direk information om,men CA i allmänhet är snuskigt dyrt.
Tokhöga skatter som kan nästan jämföras med sverige,dyrast benin i hela usa och bilbesiktning och avgaskontroll och annat jävelskap.
Huspriser som gör Stockholm till en sketen landsortshåla trots dåliga tider och allmän nergång.

Däermed inte sagt att om man har obegränsade inkomster att det skulle vara något fel på CA. Mycket trevligt klimat i södra delarna,nära till mexico för billig shopping etc

Nordöstra USA..varför i helsike bo där? Enda anledningen ska väl vara att ens arbete uppväger alla nackdelar med höga skatter kallt och snö på vintern.

Vienna VA är en lagom trevlig liten småstad,har kört igenom några gånger,men vad i helvete dom har för industri där kan jag inte lista ut.

Pälle
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Om du hade bott i USA?

Post by gammalhardrockare »

JW:
Rent spontant så låter Atlanta bäst,
Atlanta ligger i nordvästra hörnet av Georgia, på rätt så hög höjd över havet vilket ger stan ett rätt så taskigt klimat. Kalla vintrar. Atlanta ligger utanför den subtropiska zonen. Södra Georgia och utefter kusten är det mycket behagligare med ljumma vindar, palmer och vintrar utan snö och kyla. Savannah verkar trevligt:
http://www.stpaul.ga.goarch.org/images/ ... geicon.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... kyline.jpg
http://savannah.locale.com/media/site-l ... _homes.jpg

Charleston i South Carolina verkar också härligt:
http://dogmatics.files.wordpress.com/20 ... leston.jpg
Har en kompis som bl a har jobbat där i några månader. Han sade att det var underbart och helt klart den bästa staden i USA.
pelle
Helgfyllo
Posts: 132
Joined: 01 Dec 2006, 21:20
Location: USA

Om du hade bott i USA?

Post by pelle »

Charleston SC är en trevlig stad, Savannah GA likaså,men de var inte med på listan över Joseys eventuella arbetsplats tyvärr.

En trivsam stat att tralla runt i om man slipper vintrarna är faktiskt Kansas
Stora öppna ytor,billig mark och hus.
Men att vara tvungen att arbeta där vete fasen
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Om du hade bott i USA?

Post by hakan »

GH:

Charleston eller Savannah, se till att flytta dit! Så slipper du sitta och klaga i all oändlighet över Sveriges usla klimat, usla politik, m.m. Image

Eller.. vänta! Kan det vara så att du inte flyttar för att du faktiskt GILLAR att klaga? Det är det du lever på, utan klagomål är du ingen?

gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Om du hade bott i USA?

Post by gammalhardrockare »

Hakan:

Jag skulle gärna ha flyttat men dessvärre är det bara Sverige som tar emot helt värdelösa människor utan utbildning.
pelle
Helgfyllo
Posts: 132
Joined: 01 Dec 2006, 21:20
Location: USA

Om du hade bott i USA?

Post by pelle »

GH har faktiskt helt rätt i att det nog bara är Sverige där analfabeter från mellanöstern och afrika anses vara en tillgång och pensionsräddare.
Jag hade ett helvete att få s.k GreenCard (permanent uppehållstillstånd) i USA trots att jag är gift med en Amerikanska.
Det var intervjuer,papper,stämplar läkarbesök och mera papper.
Vänta ett år utan att få lamna landet och sedan mera papper och utredningar.
Jag skulle även ha 2 ekonomiska garanter som garanterade att jag inte skulle bli en börda för samhället,dvs allt som USA skulle behöva kosta på mig fick dom betala....
Jag var också tvungen att visa jag hade tillräckligt med pengar för mitt uppehälle i 2år.
Pengarna var tvugna att finnas i USA och banken skulle skriva intyget.
Pengar som fanns i Sverige betraktades som noll och inget...
Kanske nåpgot att införa för s.k anhöriginvandring?
Pälle
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Om du hade bott i USA?

Post by hakan »

GH:

Helt och hållet sant. Du är dock inte analfabet eller lågintelligent.

Pälle:

Usa's metod för greencard är alldeles för krånglig, speciellt med tanke på att tusentals mexikaner och andra illegala flyktingar ändå bor och jobbar i usa.

Några få opinionsbildare har varit inne på att Sverige ska införa hårdare regler och ställa krav på invandrarna. Detta hade varit förträffligt. T.ex. ska man klara ett svenskatest för att bli medborgare.

Religionsfrihet kan man slopa helt, en grundlagsändring bara, så kan man slänga ut alla bönrullare och burka-fetton med 17 barn.
pelle
Helgfyllo
Posts: 132
Joined: 01 Dec 2006, 21:20
Location: USA

Om du hade bott i USA?

Post by pelle »

on 08/15/2009 at 12:28:40, Hakan wrote:GH:

Helt och hållet sant. Du är dock inte analfabet eller lågintelligent.

Pälle:

Usa's metod för greencard är alldeles för krånglig, speciellt med tanke på att tusentals mexikaner och andra illegala flyktingar ändå bor och jobbar i usa.

Några få opinionsbildare har varit inne på att Sverige ska införa hårdare regler och ställa krav på invandrarna. Detta hade varit förträffligt. T.ex. ska man klara ett svenskatest för att bli medborgare.

Religionsfrihet kan man slopa helt, en grundlagsändring bara, så kan man slänga ut alla bönrullare och burka-fetton med 17 barn. [/quote]

Att metoden för att lagligt få greencard skulle vara krånglig kan jag hålla med om,men det är enda vägen om man lagligen vill bo och leva i usa.
Har man något att förlora på att bli utslängd,tex bil hus etc så har man inte mycket till val.
Naturligtvis om man bor i ett rum med 12 andra illegala invandrare arbetar på restaurang som diskare eller något annat sketjobb så kan man väl skita i legaliteten.

Blir man hemförlovad så är det ju bara att prova lyckan pånytt.
Nytt skitjobb får man ju på dagen om man inte är kräsen vad man ska arbeta med.

För att få bli amerikansk medborgare så ska man klara ett prov som visar man har tillräcklig kunskap om amerikansk historia och det amerikanska samhället samt tillräckligt begriplig engelska för att iallfall klara ett dagligt liv.
Mina svärföräldrar hjälpte Kinesen som äger deras favoritrestauran att ta provet och det var jävlarimehj inte helt enkelt.
Mycet frågor om usa´s författning,när vem var prsident och va dessa hette.
Vilöka stater som ingick i den fösta federationen och varför.
Vad revolutionskriget handlade om och varför.
vad som idag är lagligt/olagligt i USA

Hans engelska var knappt förstålig men de gav honom godkänt för att han iallfall försökte och svaren på frågorna kunde han skriva ner..bara uttalet som var hemskt,vilkety man då menar att det blir bättre med tiden.
Något liknande skulle givetvis införas i Svwerige.
Ska man bo här och vara medborgare ska man givetvis förstå och vilja lära sig om det samhälle man bor i.
Vill man inte så är det inget tvång att bli medborgare.
Man kan här precis som i usa ha permanent uppehållstillstånd utan att för den del vara medborgare.
Pälle
Post Reply