Dagens shopping.

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Dagens shopping.

Post by Eddie »

on 11/03/2009 at 09:52:42, Josey Wales wrote:Pipande kondingar i nätagget är inget som jag tycker om, det varslar om strömspikar, brända moderkort och rasade hårddiskar.
Då får man gräva på kontot och köpa sej ett nytt:
[/quote]

Sånt nätagg där man kan ta bort sladdarna man inte använder har jag också, riktigt bra tycker jag! Och att allting sitter i strumpor gör det mycket lättare att hålla undan sladdar.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Dagens shopping.

Post by ozzman »

Dessutom skall man lägga på ordentligt när man köper nätagg, det sämsta man kan snåla på egentligen. Det jag köpte nu har 5 års garanti. jag funderade på ett Corsair som har 7 år men Fractal designs agg skall vara tystare så jag lät det avgöra.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Dagens shopping.

Post by gammalhardrockare »

Jag fick köpa nytt minne till min dator eftersom den fortfarande var seg efter omformateringen. Förut hade 512 i ram-minne.
Nu har jag två gig.
Datorn går tammefan som skinnet på jojon nu. Det är en fröjd att surfa!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Dagens shopping.

Post by ozzman »

on 11/19/2009 at 15:13:40, GammalHardrockare wrote:Jag fick köpa nytt minne till min dator eftersom den fortfarande var seg efter omformateringen. Förut hade 512 i ram-minne.
Nu har jag två gig.
Datorn går tammefan som skinnet på jojon nu. Det är en fröjd att surfa! [/quote]

512 Mb är verkligen inte mycket. Jag tyckte det var olidligt med 2 Gb och upplevde att 4Gb gjorde en jävla skillnad. Nu kör jag i och för sej 64-bits Vista och det vräker ju i sej minne. Kör man 32-bit eller XP så räcker nog 2Gb
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Dagens shopping.

Post by gammalhardrockare »

JW:

Jag har XP men jag har numer den senaste webläsaren (Explorer 8, förut hade jag 5) och alla servicepack installerade. Det häftiga är att jag har laddat ned något så XP:n ser ut som Vista. Skitcoolt!
Jag har även fått nya program installerade i datorn, virusprogram (nod 32 eller va fan det hette? Funkar kanon!) + en massa andra. Bl a ett speciellt defragmenteringsprogram som verkligen snabbar upp datorn. Det är ett program som främst är riktat till stora företag. Perfect Disc 10 heter det. Känner du till?
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Dagens shopping.

Post by ozzman »

GH:

Jag har något annat defragmenteringsprogram som jag inet kommer ihåg vad det heter nu. Aldrig använt Pefect disc dock.
Ett annat mycket bra program för att hålla datorn i trim är CCleaner.
Det kan man använda för att rensa upp gamla filer på hårddisken, fixa registret, hantera start-up program, avinstallera program och lite annat. Mycket bra program som jag verkligen kan rekommendera.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Dagens shopping.

Post by gammalhardrockare »

JW:

Jajamensan! Det programmet har jag också numer!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Dagens shopping.

Post by uy »

Image
Denna köpte jag i fredags, och jag är förbannat nöjt över den Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Dagens shopping.

Post by Jungbacka Erik »

Det blir ännu finare bilder på nästa chatkväll med den uy Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Dagens shopping.

Post by ELN »

on 11/25/2009 at 22:03:48, Jungbacka Erik wrote:Det blir ännu finare bilder på nästa chatkväll med den uy Image [/quote] Image Image vi blir väl utklassade allihop Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Dagens shopping.

Post by uy »

Men jag kan ju använda musen på chattkvällarna, så att det blir mer jämlikhet. Eller så kan alla ta och köpa sig en ritplatta Image
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Dagens shopping.

Post by gammalhardrockare »

UY:

Vad är det för något?
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Dagens shopping.

Post by uy »

Det är en ritplatta. Den har ungefär samma funktion som en datormus, fast man håller i en penna istället. Perfekt att rita med, eftersom det känns mycket naturligare att rita med en penna, istället för musen.
Dessutom är den tryckkänslig, så strecken man ritar blir olika tjocka, beroende på hur hårt man trycker med pennan.
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Dagens shopping.

Post by gammalhardrockare »

UY:

Åh fan! Ja, en sådan kan man nog ha mycket kul med! Jag skulle vilja ha en sådan! Då skulle jag kunna illustrera mina texter själv på min blogg.
Post Reply