Liten blir stor

Diskutera Eddies sketcher här, eller skriv en egen
Post Reply
rockabillyhoodlums
Periodare
Posts: 289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Liten blir stor

Post by rockabillyhoodlums »

Vad säger Eddie att Bert sålde?
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Liten blir stor

Post by E-M »

Nu var det längesedan jag lyssnade på sketchen men var det inte ficklampsbatterier?
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Liten blir stor

Post by uy »

Han sålde ficklampsbatterier som han snodde där han jobbade, och det gick så jevvla bra, vettu! Men sen tänkte han att det vore själve faan om en inte kunde bli miljonär. Så jhan frågade en gubbe hur faan en skulle göra för att bli miljonär. Då svarade han att antingen skulle man sälja kôrv, eller så fick han kränga skiver. Och då började Bôrt kränga skiver, för sälja Kôrv var för besvärliget med en massa bestämmelser om hygien. Ungefär så var det Image
Skitarna ska va' lika långa i år
errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

Liten blir stor

Post by errrol »

uy wrote:Han sålde ficklampsbatterier som han snodde där han jobbade, och det gick så jevvla bra, vettu! Men sen tänkte han att det vore själve faan om en inte kunde bli miljonär. Så jhan frågade en gubbe hur faan en skulle göra för att bli miljonär. Då svarade han att antingen skulle man sälja kôrv, eller så fick han kränga skiver. Och då började Bôrt kränga skiver, för sälja Kôrv var för besvärliget med en massa bestämmelser om hygien. Ungefär så var det Image

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/k ... 5618404.ab

men han ändrade sig visst
Image

nästan så att eddie kunde se in i framtiden
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Liten blir stor

Post by uy »

Ha ha ha! Image men visst, kanske man ska köpa en kôrv för att stödja Bert lite. Men pannkakorna kan han ha för sig själv, jag slår vad om att de inte är lika goda som mina.
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Liten blir stor

Post by retepnoslack »

He, he! Nu var jag lite sen, att kommentera det här, men jag tänkte på PRECIS samma sak, när jag fick höra, om Bert Karlssons korvprojekt. Ja, sketchen på "Lester C Garett-kassetten", som jag har på en utav "Fyllekalas-skivorna". Jag tror det är nummer tolv i serien, måhända.

"Dä geck bra sôm faaaaaaaaaaaaaaaaan!!" Image
Post Reply