Vansinnet tar aldrig slut!

Politiska diskussioner
Post Reply
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Vansinnet tar aldrig slut!

Post by gammalhardrockare »

Major Björklund har nu tillsammans med resten av jubelidioterna i regeringen beslutat att tillsätta en utredning om rätt till skolgång för gömda barn, det vill säga för barn som vistas i landet utan tillstånd.
- Alla barn har rätt att gå i skolan!
säger utbildningsminister Jan Björklund. Vad han dock verkar glömma bort är att en förutsättning för att gå i en fungerande svensk skola är att man befinner sig i Sverige och att man betalar skatt för att finansiera den. Framför allt bör man ha tillstånd för att få vistas i Sverige för att få gå skolan.
Men fittorna, fjollorna och bögarna med Moder Theresakomplex som sitter i vårt dårhus som kallas riksdagen vill inte bara att Sverige ska vara väldens socialkontor och avstjälpningsplats för mellanösterns hopplösa befolkning, nu ska vi även lära dårarna världen runt att läsa och skriva.

Regeringen menar att rätten till skolgång också bör omfatta barn som vistas i Sverige utan att ha ansökt om nödvändigt tillstånd för vistelsen och barn vars beslut om avvisning eller utvisning har preskriberats. En utredare ska därför föreslå hur rätten ska utökas till att omfatta dessa grupper. "Även andra grupper som vistas i landet utan tillstånd kan komma i fråga."


Vansinnet tar aldrig slut. Vistas man i Sverige illegalt skall regeringen naturligtvis INTE UNDERLÄTTA vistelsen, man skall i mesta möjliga mån FÖRSVÅRA den! Uppluckringen av kraven att åtlyda svensk lag finner inga som helst begränsningar när det gäller att tillgodose det illegala blatteriets önskemål om en gräddfil i landet. Och vad avser dårfinkarna och Sverigehatarna med formuleringen "Även andra grupper som vistas i landet utan tillstånd kan komma i fråga."?

I regeringens besked finns även skrivningen "Utredaren ska vidare lämna förslag på hur skolans och socialnämndens skyldighet att underrätta polisen kan inskränkas eller avskaffas och socialnämndens uppgiftsskyldighet ska ses över." Man tar sig för pannan, här är ytterligare ett exempel på hur vi till slut kommer att hamna i situationen där det egentligen inte alls är någon som helst risk att vistas illegalt i Sverige, därför ingen beslutande myndighet har den minsta skyldighet att rapportera lagbrottet.

http://www.regeringen.se/sb/d/11324/a/130177

Men vad annat kan man vänta sig av det dårhus som kallas riksdag? Förutom JW så är det väl ingen annan på detta forum som tänker fortsätta med att lägga sin röst på Sjupartiregeringen hoppas jag.
Hur kommer det här vansinnet att finansieras? Som vanligt blir det skattebetalarna som får stå för fiolerna. Den största smällen får de sjuka och gamla står för, sjuka och gamla svenskar naturligtvis.
Det finns inga pengar till vare sig äldrevård, sjukvård och samhällsservice men när det gäller krypandet för flyktingar och pengar till nedmonteringen av Sverige så är resurserna oändliga.
Detta var väntat sedan man beslöt sig för att stå för deras sjukhusräkning. Nästa steg blir att de ska få bidrag och till slut bostad.
Tror ni mig inte? Vänta bara så får ni se! Kom ihåg vem som sade det!
Jag förutsåg dagens vansinne för många år sedan, då var det ingen som trodde mig. Dessvärre fick jag rätt.

Svenskarna gnäller men nästa år så går de snällt till valurnorna och röstar fram samma idiotpolitiker - Mona Quisling eller Vidkun Reinfeldt.
Ned med Sverige! Fram för vansinnet!


Last edited by gammalhardrockare on 14 Aug 2009, 13:14, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Vansinnet tar aldrig slut!

Post by ozzman »

Jag har inet bestämt hur jag skall rösta nästa gång, ge mej ett passande alternativ bara så skall jag nog lägga min röst där.
Av princip är jag emot att sk. gömda flyktingar skall kunna ta del av vår skattefinansierade "välfärd". Däremot kan jag faktiskt tänka mej att göra undantag för barn i vissa fall eftersom barnen inte själva rår för att deras getherdar till föräldrar släpar iväg dem kors och tvärs över jorden i jakt på bidrag.
Men jag tycker nog att den ynnesten borde inskränka sej till akutsjukvård för just barn och när sjukvården givits skall naturligtvis familjen utvisas.
Att tillåta gömda personer att ta del i samhällfunktioner som löper över flera år är ju samma sak som att säja att det är fritt fram att stanna här vilket låter rent vansinnigt.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Vansinnet tar aldrig slut!

Post by rex »

Ja,det är klart att det är vansinne! "Desperate times calls for desperate measures" nån som hört det förut?

Mao,rösta på ett parti som rör om i samhällsgrytan....
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Vansinnet tar aldrig slut!

Post by gammalhardrockare »

För några år sedan så gjordes ett program av SVT som hette ”Välfärdsmysteriet”. Det handlade om att vi i Sverige betalar en mycket hög skatt men inte verkar få ut mer av våra skattepengar än på den tiden vi betalade en bråkdel av den skatt vi nu betalar in till samhället.
Vad beror detta på?
Ja, för en normalt funtad människa är det inte svårt att lista ut. Det är bara att ta en tur på våra gator en förmiddag och se sig omkring. Fikande pensionsräddare så långt ögat når.
Men moderaterna med Jättebebisen i spetsen ser inte detta. Nu ska idioterna starta ännu en UTREDNING, de förstår inte vad detta beror på. Jättebebisen hade en teori, att för mycket skattemedel går till kommunernas serviceanläggningar såsom badhus och liknande.
Man tar sig för pannan!

wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Vansinnet tar aldrig slut!

Post by wiking »

Hahaha ja man slutar aldrig att förvånas. Bara politiker måste utreda saker som är alla redan vet. Idioter.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Vansinnet tar aldrig slut!

Post by gammalhardrockare »

Sådant här visar inte svensk TV:
http://www.youtube.com/watch?v=M29zsbJlkDg

Notera gärna de svenska politikernas ursäkter. Daltet kommer att fortsätta, det är svenskarnas fel att blattarna ser oss som fiender. Mera statligt finansierade integrationsprojekt är att vänta. Mera dalt m a o.
Sjupartiregeringen i sin prydno. Svenskarna ska kuvas, vi ska bort helt enkelt. Bytas ut. Någon annan förklaring finns inte till politikernas beteende.
Jättebebisen och Muslim-Mona tävlar i att klappa dem på huvudet och lova fler fritidsgårdar.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Vansinnet tar aldrig slut!

Post by wiking »

Visst vill dom byta ut oss, eller blanda ut oss. Det ska inte finnas olika folkslag, inga gränser och inget nationellt tänkande, alla ska vara glada konsumenter.
Det är tydligen bara ett folkslag som får värna sitt get folk, och som dessutom gör det, och det utan att bli kritiserade.
Post Reply