Vänsterregering

Politiska diskussioner
Post Reply
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Vänsterregering

Post by ozzman »

Nu har det alltså bevisats, vi har en vänsterregering i det här landet. En riktig ulv i fårakläder.

När statsfinanserna är så dåliga att vi måste låna över 100 miljarder per år, borde man då inte titta på att dra ner kostnaderna för den ofantliga sektorn (ex. genom att sänka u-landshjälpen, minska kultur- och idrottsbidrag etc. etc.).
Oh nej, istället så öser man in 10 miljarder lånade kronor på att skapa sk. beredskapsjobb och komvuxutbildningar.
Om inte det är sossepolitk, då vette fan vad som är det.

1975 sa Gösta Bohman så här:
"Det är framför allt vi som i tidigare skeden lett den ideologiska offensiven gentemot socialdemokraterna. En offensiv för den enskilde mot en växande samhällsapparat"

2009 så gör Fredrik Reinfeldt allt för att göra en redan gargantuansk samhällssapparat ännu större.
Han borde skämmas.

Last edited by ozzman on 27 Aug 2009, 17:15, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Vänsterregering

Post by rex »

Man skall nog öht inte hysa alltför stora illusioner vad det gäller politik idag.
Det är nog tyvärr till stora delar,som det brukar heta-samma skit alltihop.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Vänsterregering

Post by ELN »

I ett ställe i dalsland jag åkte förbi häromdagen, så får dom dra in på skolor, äldreomsorg osv, precis som överallt, med ändå bygger komunen en (hör och häpna) bandyarena(!) som hittils kostat 200 milj. bara att dom la på en flådig glasentré kostade 10 milj. extra. Jag menar va fan ska de va bra för?? Jävla idioter, fast de var ju ingen nyhet.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Vänsterregering

Post by rex »

ELN: Håller helt med dig,det hör inte hemma hos kommunerna,slika projekt tyvärr är nog den tiden förbi när man kunde slösa skattemedel på sport.

Lite redig måste jag nog vara också,nämda kommun ligger i Västergötland,inte i Dalsland Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Vänsterregering

Post by ozzman »

Om man tycker att staten slösar så vill man inte ens tänka på hur kommuner handskas med sina pengar.
Det verkar som om alla kommuner i hela landet har något eller några skrytprojekt på gång som får gå före allt vad skola och äldreomsorg heter.
Oftast då i form av någon hysteriskt påkostad idrottsanläggning som aldrig kommer att kunna bära sina kostnader men som är utmärkt som monument över sittande kommunalråds storhet

Men det är ju iofs upp till de boende i kommunerna att rösta bort (S)lösarna vid nästa allmänna val.
Jag tror att om man i kommunerna var lite sparsam och effektiv så skulle kärnverksamheten kunna få sitt och i flera fall skulle man nog också kunna sänka skatterna.
Last edited by ozzman on 28 Aug 2009, 09:05, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Vänsterregering

Post by gammalhardrockare »

JW:

Tio miljarder på beredskapsjobb och utbildningar är småpotatis jämfört med vad världens dyraste och generösaste asylsnyltarpolitik kostar.
Men som sagt, både vänstern och högern jobbar hårt på att islamisera Sverige. Mångkultur, kallar de det.
Sverige är det enda landet i världen som har politiker som kallar islam för mångkultur.
Fortsatt import av araber och somalier är viktigare än äldrevård, sjukvård m.m.

Att lägga tio miljarder på jobb och utbildning ser jag däremot inget fel med.
Jag önskar bara att jag slapp. Snälla Reinfeldt, låt mig slippa arbeta!
Och när jag ändå har dig på tråden, ingen utbildning heller! Ett trevligt äldreförsörjningsstöd hade suttit bättre!
Kan Abdullah och Muhammed få så kan väl jag?
Aha! Jag är svensk! Ja då förstår jag... Arbeit macht frei!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Vänsterregering

Post by ozzman »

GH:

Nu börjar du låta som en gammal trasig skiva. Att vi får hit fel invandrare vet alla vid det här laget.
Men nu var det inte det som den här tråden handlade om utan hur en borgerlig regering utan att skämmas kan kopiera S politik och jämföra sej med Tage Erlander.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Vänsterregering

Post by gammalhardrockare »

JW:
Nu börjar du låta som en gammal trasig skiva. Att vi får hit fel invandrare vet alla vid det här laget.
Men nu var det inte det som den här tråden handlade om utan hur en borgerlig regering utan att skämmas kan kopiera S politik och jämföra sej med Tage Erlander.
Men titta! Nu har budskapet gått in! Jag har skrivit (likt en trasig skiva) att vi har en sjupartiregering. Det är idag samma skit!
Skillnaden är att jag röstar inte på dem längre. Inte på någon av dem!
Detta insåg jag redan under nittiotalet. Det finns inte längre något arbetarparti (sossarna) och det finns inte längre något rikemans/elitparti (moderaterna). Idag finns det bara ett parti och de värnar inte om svenskarna. De har en gemensam agenda och det är att utplåna det land och det samhälle som vi känner till och har växt upp i.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Vänsterregering

Post by ELN »

rex wrote:ELN: Håller helt med dig,det hör inte hemma hos kommunerna,slika projekt tyvärr är nog den tiden förbi när man kunde slösa skattemedel på sport.

Lite redig måste jag nog vara också,nämda kommun ligger i Västergötland,inte i Dalsland Image
Ja de kanske de gör jag, jag körde från dalsland så jag kanske missade landskapsgränsskyllten. För de måste ligga när dalsland, inte hade jag någon täckning på telefonen iallafall Image Image
Post Reply