Lost

Filmer och Tv-program diskuteras här
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Lost

Post by Jungbacka Erik »

Efter att ha sett några avsnitt av Lost, så måste jag säga att jag blev positivt överaskad. Få se nu bara om det håller i sig eller spårar ur...
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Lost

Post by gammalhardrockare »

Ja, jag är också positivt överraskad. Men Rex påpekade i ett samtal för ett tag sedan att det var väldigt många avsnitt och risken finns att det spårar ur till något jävla Twin Peaks men vi får väl se. Hitills har det varit bra!
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Lost

Post by Jungbacka Erik »

Twin Peaks pilotavsnitt var jävligt bra, men senare spårade det ur något. Älskade dock serien i alla fall, (mycket på grund av musiken). Likadant var det med Arkiv-X. Efter att man sett första avsnittet kunde man knappt bärga sig till nästa vecka, men alteftersom serien gick, blev den successivt sämre Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Lost

Post by gammalhardrockare »

Jungbacka-Erik:

Arkiv-X har jag aldrig sett och vad det gäller Twin Peaks" så såg jag kanske bara något avsnitt så jag ska egentligen inte yttra mig.
Jag vet dock att många kvinnor, bl a ett ex till mig gillade Twin Peaks" och då blir jag lite misstänksam.

Men hur som helst; Lost är än så länge jävligt bra! Det är en sådan där serie som jag hellre skulle vilja ha på DVD och sedan ägna en hel helg åt en maratonsittning framför TV:n tillsammans med massor av pizza och läsk.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Lost

Post by uy »

GammalHardrockare wrote:Jungbacka-Erik:

Arkiv-X har jag aldrig sett och vad det gäller Twin Peaks" så såg jag kanske bara något avsnitt så jag ska egentligen inte yttra mig.
Jag vet dock att många kvinnor, bl a ett ex till mig gillade Twin Peaks" och då blir jag lite misstänksam.

Men hur som helst; Lost är än så länge jävligt bra! Det är en sådan där serie som jag hellre skulle vilja ha på DVD och sedan ägna en hel helg åt en maratonsittning framför TV:n tillsammans med massor av pizza och läsk.
Något sådant ska jag ägna mig åt någon gång.
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Lost

Post by gammalhardrockare »

UY:
Något sådant ska jag ägna mig åt någon gång.
Då har du något härligt framför dig! Själv så har jag många fina minnen av maratonsittningar framför TV:n tillsammans med en kasse DVD-filmer och berg av pizza och annat gott som t ex säckar med fiskburgare från Burger King, stekta falukorvar med tillhörande baljor av stuvade makaroner, smörgåstårtor och annat läckert.

*Suck* Vilka fina minnen... Och till helgen så tror jag det blir dags igen! Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Lost

Post by Långis »

Har också följt serien och måste säga att den är fantastiskt bra, men det verkar inte som om den kommer tappa så mycket ju längre den går. har fluktat på flashback där det finns en tråd för de som följer serien i amerika. Hur långt framför oss den är vet jag inte, men den verkar fortfarande intressant enligt de som skriver där...

förresten, vilka dagar går den?
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Lost

Post by ozzman »

Jag blev jävligt tveksam efter pilotavsnittet, med mystiska monster och 16 år gamla radiomeddelanden men sen tog det sej riktigt bra.
Återstår att se om det blir någon slags Flugornas herre för vuxna allteftersom serien fortsätter?
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Lost

Post by uy »

Spekpanna wrote:förresten, vilka dagar går den?
Onsdagar 21.00 (i kväll, alltså). Sen är det repris på söndagar, tror jag. Det hinns ju tabeller på http://www.tv4.se .
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Lost

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:
och 16 år gamla radiomeddelanden
Det där radiomeddelandet tyckte jag var riktigt kusligt och det tycker jag tillförde historien väldigt mycket. Men de där monstrena hoppas jag att man slipper se. I samma ögonblick som man eventuellt får se ett datoranimerat monster så degraderas serien omedelbart till ett barnprogram.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Lost

Post by uy »

Dem där monstren är väl jättestora isbjörnar?
Skitarna ska va' lika långa i år
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Lost

Post by ozzman »

uy wrote:Dem där monstren är väl jättestora isbjörnar?
Jag tänkte på det där som slet ut piloten ur planet, inte fan kan väl det ha varit en isbjörn?
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Lost

Post by Jungbacka Erik »

GammalHardrockare wrote:Det där radiomeddelandet tyckte jag var riktigt kusligt och det tycker jag tillförde historien väldigt mycket. Men de där monstrena hoppas jag att man slipper se. I samma ögonblick som man eventuellt får se ett datoranimerat monster så degraderas serien omedelbart till ett barnprogram.
Exaktemundo. Hoppas man slipper se monstren helt. Fastän man skulle få se monstret i sista avsnittet skulle det förstöra serien retroaktivt.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Lost

Post by uy »

Men när han skjöt en isbjörn så sa att den dem hade sett var mycket större. Då måste det ha varit en förvuxen isbjörn.
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Lost

Post by Långis »

jo... jag hoppas verkligen inte att det är nån dinosaurie... det skulle som sagt kännas lite barnsligt..
Post Reply