Till alla, som inte hunnit köpa "Fyllekalas-serien

Allmän diskussion om Eddie Meduza
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Till alla, som inte hunnit köpa "Fyllekalas-serien

Post by retepnoslack »

Ifall någon annan, liksom jag, funderat på varför herrarna i "Ultima Thule" rensat bort så många skivor ifrån serien: "Alla tiders fyllekalas" ifrån sin "nätbutik", så har jag ansatt ord till handling och skickat ett litet eImageost-meddelande. Så här "bidde" det:

Hejsan!

Jag tänkte fråga, om ni tänker bränna upp fler exemplar utav skivorna i Eddie Meduzas eminenta: "Fyllekalas-serie". Jag såg till min stora förskräckelse, att eran försäljningslista på "nätbutiken" inte var komplett, flera skivor saknades. Helst skulle man ju ha den kompletta samlingen, det ser så dingt ut i skivhyllan, när det går ifrån ett till fyra o.s.v. "Varför köpte du inte plattorna för LÄNGE sen, din satans ollonputsare", kanske ni säger då och jag svarar, att jag tillhörde kategorin, som trodde på Peter Löfbergs löften om, att släppa samtliga kassett-titlar på CD och väntade, väntade och väntade. Nu har ju inte karln fått ut något album på tre år (det stoppade efter "Dubbel-idioterna") och jag började köpa "Alla tiders Fyllekalas", istället. Är det aktuellt med nypressning utav de CD:s, som saknas på hemsidan?

Med Vänliga Hälsningar
Peter Karlsson ifrån Åmål.

Och svaret blev:

Hallå.

Det kommer i slutet av året…
Skål Noshame.se


Ja, det var väl en lättnad.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Till alla, som inte hunnit köpa "Fyllekalas-serien

Post by wiking »

Jag fick hem dom fyra sista skivorna i serien idag, bättre sent än aldrig Image
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Till alla, som inte hunnit köpa "Fyllekalas-serien

Post by BOB-blommorobin »

Flera saknas fortfarade de första. Vill få tag i dem igen. =)
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Till alla, som inte hunnit köpa "Fyllekalas-serien

Post by overkill »

För egen del har jag tänkt skaffa dem men tycker de är för dyra egentligen. ca 100 kr st känns lite för mycket för samlings-skivor som kostat lite för dem att producera och tillverka. De borde snarare ligga på säg 50-70 kr eller så, som skivorna från Marianne gör.
Sedan kostar ju postförskottet en del som de använder sig av när de skickar grejerna. Inte det billigaste sättet att skicka saker på.
Har sen innan bara vol 10-12 tror jag samt nån strövolym. Har dock kopior av de andra, så jag har hört allt som är på dem Image
Men nån gång ska man väl få tummen ur och beställa dem. Samlingen känns inte komplett utan dem.
Last edited by overkill on 18 Feb 2010, 00:33, edited 1 time in total.
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

Till alla, som inte hunnit köpa "Fyllekalas-serien

Post by raggarjojje »

Skivorna är billigare om man åker till Nyköping och köper dem på deras affär. De kostade bara 79 kr där.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Till alla, som inte hunnit köpa "Fyllekalas-serien

Post by uy »

På så vis. Det ska jag tänka på ifall jag har vägarna förbi någon gång.
Annars brukar det vara billigare att beställa från internet än att köpa över disk, men UT kanske måste lägga på lite grann för att kompensera för kostnaderna för driften av hemsidan.
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Till alla, som inte hunnit köpa "Fyllekalas-serien

Post by overkill »

Jag har tänkt skaffa de resterande skivorna i en halv evighet, men priset + det förbannade dyra postförskottet har gjort att jag tänkt om varje gång tanken poppat upp. Sedan är UT rätt sega på att leverera också som jag minns det. Sist jag beställde tog det 5-6 veckor innan jag fick grejerna. Nu har jag så smått börjat köpa de via tradera istället, eftersom de ändå tillfälligt är utgångna. Vilket har resulterat i att vissa volymer har sprungit iväg i pris ibland, ibland över 200 kr. Men alla vet ju förstås inte att Thule tänker trycka upp dem på nytt så småningom, det står ju ingen info på hemsidan heller.

Det kanske knappast blir så mycket billigare att köpa de second hand på tradera istället för direkt från UT, men men slipper ju i alla fall den förbannade väntetiden och sen är ju som sagt ändå tillfälligt utgångna. Egentligen borde man beställt de för länge sen men de har inte haft högsta prioritet, särskilt inte med tanke på att de inte innehåller så mycket nytt.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Till alla, som inte hunnit köpa "Fyllekalas-serien

Post by retepnoslack »

Jag har för mej, att det inte tog så lång tid, när JAG beställde. Fast jag är inte helsäker. Ännu har de dock föga gjort slag i saken och pressat upp nyaskivor. Jag var inne på "webshoppen" och kontrollerade, alldeles nyss, och det såg likadant. Några ströalbum, men inget mera.





retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Till alla, som inte hunnit köpa "Fyllekalas-serien

Post by retepnoslack »

NYHETER!

Skivorna skall tryckas upp i fler exemplar, så fort grabbarna i "Ultima Thule" får klartecken ifrån familjen Norstedt. Vi får se, när detta händer, då.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Till alla, som inte hunnit köpa "Fyllekalas-serien

Post by ELN »

Har ju alla på datorn, men vore kanske fräkt att ha som cd med...
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Till alla, som inte hunnit köpa "Fyllekalas-serien

Post by overkill »

Retep: Ja, det kan ju hända att jag hade lite otur när jag köpte, att de var slöa just då. Det kanske inte går så långsamt jämt (får man hoppas). Men återigen, det är mest (o)priset jag vänder mig mot.

Hoppas de får tillståndet klart snart då så att man kan beställa dem.

ELN: De är klart kul att ha, men inget måste innehållsmässigt. Det outgivna är visserligen intressant, men delar av det är ärligt talat inte så fantastiskt. Inte dåligt, men det känns lite som bottenskrapet från Studio Ronka, ungefär. En del bra grejer finns ju givetvis.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Till alla, som inte hunnit köpa "Fyllekalas-serien

Post by ELN »

Farbror Överdödare:

Jo visst vore de kul, men ingen hög prioritet då jag ändå har låtarna, och priset.... nja
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Till alla, som inte hunnit köpa "Fyllekalas-serien

Post by BOB-blommorobin »

Hade varit roligt om de fortsatte med en fortsättning av serien. Ja priset är inte ett wow-pris men det är ju eddie och de måste gå runt också, så jag förstår priset på det viset. Image
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Till alla, som inte hunnit köpa "Fyllekalas-serien

Post by ELN »

Ja en fortsättning vore kanon Image och visst förstår jag priset, men(!) jag tycker inte jag kan "slänga" ut dom pengarna nu heller, har inget jätte överskott direkt Image Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Till alla, som inte hunnit köpa "Fyllekalas-serien

Post by overkill »

Jag fick tummen ur nu idagarna och beställde de sista skivorna som jag saknade, de sista i serien som de släppte, alltså Vol. 13-16. Så när jag får dessa har jag alla i serien, de flesta andra köpte jag beganade (med några undantag). Köpte en t-shirt i samma veva också.

Jag passade också på att fråga när/om de tänker trycka upp de resterande skivorna igen, inklusive Väg 13 som ju också är utgången. Såhär blev svaret:

"Hej,
Inga planer än tyvärr. Finns ingen direkt efterfrågan just nu.
Med vänlig hälsning Noshame.se"

Nått krångel med tillstånd eller liknande från dödsboet nämndes alltså inte, som de har uppgett tidigare.

Det kan ju vara så enkelt att det inte är tillräckligt lönsamt att låta pressa upp fler skivor eftersom de kanske inte säljer så mycket längre. Deras kassa distribution gör ju inte saken bättre eftersom de flesta skivaffärer bojkottar UT-Records. Dessutom måste man nästan pressa upp ganska stora upplagor för att det ska bli billigt per platta (och därmed lönsamt).
Last edited by overkill on 12 Jun 2012, 23:19, edited 1 time in total.
Post Reply