"Konstnären" Anna Odell

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

"Konstnären" Anna Odell

Post by ozzman »

Guitar Johnny wrote:Är det någon mer än jag i detta avlånga land som inte tycker ett dugg synd om henne för att hon dömts till dagsböter?
Fick jag bestämma skulle hon låsas in ett par år, minst.
Man kan ju bara hoppas att de resurser hon krävde under sin fejkade psykos inte betydde att någon som verkligen behövde hjälp inte fick den.
Sen kan man väl som skattebetalare, vilket väl ingen på konstfack är, skicka en faktura till henne också för att få tillbaka pengarna som hennes dumheter kostat.

Kort sagt. Hon kan dra åt helvete.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

"Konstnären" Anna Odell

Post by rex »

Åt helvete var det,var det inte en idiot till för ett tag sen? En som slog sönder tunnelbanevagnar? Hon kan ta sällskap med honom....
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

"Konstnären" Anna Odell

Post by E-M »

Jag håller med er till fullo. Fyfan säger jag bara! Jag tycker att bötesbeloppet var alldeles för lågt, 2 500kr, det är ju ingenting. Kör du lite för fort får du böta 2 500kr, hon har kostat skattebetalar bra mycket pengar och gjort en jävligt dum grej. Lägg till ett par nollor på det bötesbeloppet så kanske vi börjar närma oss något vettigt belopp!
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

"Konstnären" Anna Odell

Post by sten1972 »

Instämmer! Hon borde fått betydligt hårdare straff. Men tydligen får man göra nästan som man vill i detta land om man kallar sig konstnäääärrrrrrr!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

"Konstnären" Anna Odell

Post by overkill »

Tycker hela historien är löjlig. Syftet var väl att väcka fokus på en fråga, men var "konsten" i det är kan jag inte se.

Jag tycker inte nån rättgång hade behövts heller, då den (rättegången alltså) kostar betydligt mer än utgifterna hon orsakade vården, vilka ändå var obefintliga. Egentligen bara dasspapper, förbrukningsartiklar och andra småsaker, några andra extra kostnader hade de ju inte enligt media. Böterna lär inte ens täcka rättegångskostnaden heller.

Dock så är ju faktumet intressant att om en journalist hade gjort samma sak, hade det antagligen inte blivit något juridiskt efterspel. I synnerhet inte en manlig journalist. Men nu blev det genast fart i maskineriet när en student gjorde detta. Men som sagt - någon konst i det hela har jag svårt att se.
Last edited by overkill on 01 Sep 2009, 23:49, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

"Konstnären" Anna Odell

Post by ozzman »

Efter de här två incidenterna finns det bara en sak att göra. Lägg ner konstfack, omedelbart.
errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

"Konstnären" Anna Odell

Post by errrol »

var inte det nån som pissade på ett golv och kallade de konst
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

"Konstnären" Anna Odell

Post by ozzman »

errrol wrote:var inte det nån som pissade på ett golv och kallade de konst
Jojomensan.
En spanska som åkte Europa runt och "uppträdde", finalen av "uppträdandet" bestod i att hon pissade på golvet. jag har för mej att bl.a. Umeå kommun anlitade henne och att det kostade en oherrans massa pengar.

Edit:
Här är länken, och det var visst 10 000 + resa hon fick.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article420687.ab
Last edited by ozzman on 02 Sep 2009, 14:02, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

"Konstnären" Anna Odell

Post by E-M »

JW och errrol:

Det stämmer bra, vi diskuterade det här på Meduzaland kom jag ihåg.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

"Konstnären" Anna Odell

Post by ozzman »

E-M wrote:JW och errrol:

Det stämmer bra, vi diskuterade det här på Meduzaland kom jag ihåg.
Jag skulle kunna tänka mej att åka jorden runt och pissa för pengar. jag skulle inte ha några problem alls med det faktiskt.
För 10000 + resa så behöver jag bara göra det 6-7 gånger i månaden för att ha en anständig lön efter sociala och skatter.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

"Konstnären" Anna Odell

Post by wiking »

Hon kom givetvis lindrigt undan.
Jag blir ilsk bara jag tänker på fittan, konst är att måla en tavla.
Men se hennes ögon, hon ser fan ut som ett psykfall.

Han som slog sönder tunnelbane vagnen kom undan helt, det var visst för dåligt med bevis fast än allt fanns på film Image
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

"Konstnären" Anna Odell

Post by hakan »

Nu är det två olika saker man diskuterar anser jag. Det ena är huruvida det är konst att iscensätta en psykos och involvera samhällets resurser såsom ambulans, polis, psykvård.

Det andra är kvaliteten på svensk psykvård.

Vad fröken Odell försökte påvisa var det senare, och i sak har hon helt rätt. Svensk psykvård är bedrövligt dålig, och det beror till stor del på besparingar. Vad detta resulterar i för Svensson, är att folk kör bil i 70km/h mitt i ett shoppingstråk, hugger ner utrikesministern eller skjuter ihjäl 7 personer i Falun.

Odell har lyckats i sin gärning så tillvida att psykvården åter har kommit i fokus i massmedia. Som konstnär är hon dock fullständigt misslyckad, i mitt tycke är konst något helt annat än vad Odell har presterat.
Last edited by hakan on 05 Sep 2009, 00:06, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

"Konstnären" Anna Odell

Post by ozzman »

Kvaliteten på svensk sjukvård har ju varit under all kritik sedan sossarna stolt deklarerade att Sverige inga psyksjuka hade och därför helt sonika la ner nästan alla mentalsjukhus.
Konsekvensen av det ser vi idag.
Post Reply