I sydstaterna, där kan dom

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

I sydstaterna, där kan dom

Post by ozzman »

Jag måste fan i mej snart flytta till södra USA.
Allt jag läser om hur saker och ting sköts där stämmer så jävla bra överens med vad jag själv tycker.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5884842.ab
pelle
Helgfyllo
Posts: 132
Joined: 01 Dec 2006, 21:20
Location: USA

I sydstaterna, där kan dom

Post by pelle »

Du ar sa valkommen.
Vore det inte sa innihelvete hett och fuktigt sommartid i Alabama so skulle jag sjalv flytta dit.
Det maste vara den absolut basta staten i hela USA vad det galler ordning och reda. Skarpa lagar och harda straff for brottslingar,som sedan faktiskt far gora ratt for sig och betala va vad de kostar samhallet under fangelsetiden genom vagarbeten stadning av allmana platser,grasklippning etc.
Dessutom ar det enda staten som har kvar kedjefangar som stadar efter vagkanten.
pa minussidan ar hoga skatter,mycket negrer och hog arbetslosehet.
pelle
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

I sydstaterna, där kan dom

Post by uy »

Men höga skatter och arbetslöshet är väl inget som Josey har något emot Image
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

I sydstaterna, där kan dom

Post by gammalhardrockare »

Ja, ska man bo i USA så är det södern som gäller. Härligt klimat, härlig kultur och en gammal fin, konservativ syn på packet.
South-Carolina, Georgia, Alabama och Mississippi verkar vara härliga stater.
Om jag skulle åka till USA på semester så är det dit jag skulle åka, ja och så Las Vegas också förstås.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

I sydstaterna, där kan dom

Post by wiking »

Invånarna i Marietta är upprörda över tältlägret.

– Det inhumant, säger advokaten Sarah Geraghty.

Ja säkert, hur många tror ni dom frågade, förmodligen bara advokaten Sarah Geraghty.
pelle
Helgfyllo
Posts: 132
Joined: 01 Dec 2006, 21:20
Location: USA

I sydstaterna, där kan dom

Post by pelle »

Guvernoren i (jag tror) Alabama var i blasvader for nagra ar sedan da han lat fangar bo i talt sommartid for att spara skattemedel.
Fangarna klagade givetvis pa hur hett det var,fuktigt och klibbigt,koer att duscha och skita och svart att fa maten att halla sig frasch speciellt lange.
NAACP tyckte det var rasism mot negrer som vanligt och andra tradkramare och vansterflummre skrek hur inhumant det var att behandla manniskor sa.

Guvernorens svar var om jag minns ratt sahar.
Vara soldater i Irak och Afghanistan bor i talt.
Det ar lika varmt dar som har.
Samma sanitara forhallanden i falt for dem.
Ingen begar att vara fangar ska riskera livet for sitt land,ingen skjuter pa vara fangar och de riskerar inte heller att bli sprangda i lufetn av sjalvmordsbombare.

Dessutom sa har vara fangar begatt brott som gjort att de hamnat har.
Soldaterna har blivit skickade till ett krigszon.

Sedan vart det ratt tyst i tidningar och tv....

Pelle
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

I sydstaterna, där kan dom

Post by ozzman »

Ja Bob Riley verkar vara en riktig politiker, det finns en del guvernörer som det är lite stil på nere i södern. Bobby Jindal i Louisiana är en annan som verkar ha lite kuk. Tydligen är det ganska många som vill ha honom som antingen kandidat eller VP 2012.

För den som vill kolla upp amerikanska politiker så kan jag rekommendera [url=http://www.ontheissues.org]www.ontheissues.org[/url]

Jag skulle för övrigt tro att de flesta i Marietta som är upprörda, är det över att ha kräken boendes i närheten.

Uy:
Nu skall du inte tro att Alabama har höga skatter jämfört med Sverige.
Enligt info på nätet så betalar man ungefär 22% totalt i skatt på en årsinkomst på 75' $. Motsvarande i Sverige är 36%. Det ger en skillnad på runt 70' kr per år, eller 6' i månaden.
Det du.

På 20% så börjar skattenivåerna bli acceptabla.

Pelle:
Jag har faktiskt lyft idén till frugan att åtminstone försöka åka över på kontrakt några år. Om det nu blir på det jobb jag har idag så så skulle det isåfall troligast bli i Plano, Tx. Den staden blev utsedd till den femte mest konservativa i USA. Det borde passa mej.
pelle
Helgfyllo
Posts: 132
Joined: 01 Dec 2006, 21:20
Location: USA

I sydstaterna, där kan dom

Post by pelle »

Kommer du till TX sa maste du ta en tur till Vidor (Vidar?) Ligger mellan San Antonio och Houston.
Ett besok kan verkligen rekomenderas da man har lost negerfragan pa ett bra satt i den staden.....
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

I sydstaterna, där kan dom

Post by E-M »

Pelle:

Haha, vad är det som gör att just negrer ställer till det så mycket? Finns det inga negrer i USA som sköter sig?
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

I sydstaterna, där kan dom

Post by rex »

pelle
Helgfyllo
Posts: 132
Joined: 01 Dec 2006, 21:20
Location: USA

I sydstaterna, där kan dom

Post by pelle »

E-M wrote:Pelle:

Haha, vad är det som gör att just negrer ställer till det så mycket? Finns det inga negrer i USA som sköter sig?
Jodda den stora majoriteten av negrer ar goda och lydiga sina arbetsgivare och herrar,men sedan finns det en hel del som gillar att gora negroida saker,waila,vara pa agitationsmoten etc.
Det ar negrer som har 10-12 snoriga skitiga ungar som halvnakna springer omkring i ghetto omraden.
Det ar negrerna som star for over 50% av alla kostnader for socialbidrag och andra statliga hjalpprogram.
Precis som i sverige sa ar den stora majoriteten av muslimer och andra taltspoken riktigt hyggliga och ordentliga men for manga ar en borda for samhallet i stort och det ar oftatst dessa man ser och uppmarksammar.
pelle
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

I sydstaterna, där kan dom

Post by ozzman »

Pelle:

Vidor verkar vara ett bra ställe att slå ner bopålarna på. Tyvärr verkar det ligga runt 50 mil från Plano så om man skulle åka över och bo där så skulle pendlingen bli lite tuff.

Sundown town lät bra. Jag skulle kunna tänka mej att göra Hässelby villastad till en sån. Tänk vad bilstölder, skadegörelse och personrån skulle minska.
pelle
Helgfyllo
Posts: 132
Joined: 01 Dec 2006, 21:20
Location: USA

I sydstaterna, där kan dom

Post by pelle »

Enklare ar val att infora passkontroll utanfor arabdalen. Starketet runt elandet finns ju redan sa bara anstalla ett 10tal vakter som ser till att inga ickesvenskar utan pass och visum far vistas utanfor....
Men du har helt ratt Hasselby har blivit ytterligare en halvforslummad forort.
Villastaden har val klarat sig ratt bra,men narheten till Gard och Strand gor att namnet dras med i halvghetto stampeln tyvarr.
har skiner solen och det ar 19varmgrader klockan 0830..
Pelle
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

I sydstaterna, där kan dom

Post by ozzman »

pelle wrote:har skiner solen och det ar 19varmgrader klockan 0830..
Pelle
I morse skrapade jag rutorna på bilen.
Skönt att bo i ett land där man härdas av klimatet så man inte slöar till Image
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

I sydstaterna, där kan dom

Post by Jungbacka Erik »

Josey Wales wrote:I morse skrapade jag rutorna på bilen.
Skönt att bo i ett land där man härdas av klimatet så man inte slöar till Image
Det fick jag också göra. Letade snabbt genom garaget efter något att skrapa med men jag hade tydligen inte planerat för någon kommande vinter i våras då jag städade bort alla isskrapor så jag hittade inget att skrapa med. Fick göra en liten glugg med ett CD-fodral och lät bilens fläkt göra resten.
Post Reply