Ang. Nygammal

Eddie Meduza visuellt
Post Reply
elo
Periodare
Posts: 362
Joined: 21 Mar 2005, 17:20
Location: Färila

Ang. Nygammal

Post by elo »

Då och då så talas det ju om att Eddie i början av åttiotalet skall ha medverkat i TV-programmet Nygammalt iförd Hockeymask. Nåväl enligt SVTs interna programkatalog/arkiv (och svensk mediadatabas, men SVTs är oftast noggrannare) skall han inte ha medverkat i detta.

Det enda SVT-program som Eddie har deltagit i (enligt deras katalog, sökte på namnet Eddie Meduza, Errol Norstedt och Errol Nordstedt) är Lena-Maria Show där han som bekant framför Hakan.

Så detta verkar vara en myt och förmodligen har det helt enkelt blivit en ihopväxling av programmen. Det kan naturligtvis också vara så att uppgifterna i SVTs katalog och smdb är inkompletta.
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Ang. Nygammal

Post by BOB-blommorobin »

Du har faktiskt filmklippet här med Eddie framförandes med låten Hakan:

http://www.youtube.com/watch?v=HphvwDiFbbA
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
elo
Periodare
Posts: 362
Joined: 21 Mar 2005, 17:20
Location: Färila

Ang. Nygammal

Post by elo »

Nej. Klippet med Hakan är från Lena Maria Show.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Ang. Nygammal

Post by overkill »

Just det jag alltid har trott/gissat: att detta påståendet är spunnet ur svammel utan nån vettig källa (?) och att folk blandat ihop det med Lena-Maria klippet.
Det är dock inte särskilt ofta som jag hört det.

Men om nått annat klipp mot all förmodan skulle dyka upp så skriv gärna.
Last edited by overkill on 25 Apr 2010, 00:08, edited 1 time in total.
slim
Glad amatör
Posts: 42
Joined: 01 May 2010, 10:18

Ang. Nygammal

Post by slim »

Det vimlar ju inte av 30 år gamla klipp på Eddie så... Jag såg Lena-Maria show när det sändes, det var en helig stund; så här ser han alltså ut, "Dåren"!
Tipset kom från Göteborgs-Tidningen, se scannad artikel från mitt arkiv. Fick dela den i överdel+nederdel eftersom bara halva bilden kom med vid preview. FDJRK, som Kapten Haddock hade sagt!

Image
Image

Av bara farten drämmer jag till med en odaterad insändare. Tjejen säger att han inte har nån bild på sina skivor så jag tolkar det som varandes från före För jaevle braa, det var väl den första han satte trynet i bild på, eller?
Image

Sååå, har ni fått nog eller vill ni ha merrrr, jag har några saker kvar att visa errrr....?
Sen gick jag ut på staden, och sjöng en hemorröjd sång
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Ang. Nygammal

Post by overkill »

Trevliga artiklar Slim, du får mer än gärna lägga ut mer, men Inte "merrrrrr" tack Image
Tror inte jag har sett dem innan.

Eddie finns ju på både framsidan & insidan av utvik-omslaget till Garagetaper, men då brun-sminkad visserligen så de bilderna blir väl inte riktigt rättvisa kanske.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Ang. Nygammal

Post by retepnoslack »

Dessa hade jag inte sett förut. Det var på den tiden, som man fick önska bilder på insändarsidorna. Det får man inte nuför tiden, vad jag vet.
Post Reply